Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

inter

Pionier e-mobilności
A jak to się robi? Będę w tesli za kilka dni, może jest od tego zwyczajnie przycisk
Robi kalibracje jednoczesnie lustrek, kierownicy i siedzenia.
 

nabrU

Moderator
Jeśli aż 25% nie jest wliczane i uważasz, że to dobra decyzja, to nie mam więcej uwag. Też parkuję pod chmurką.

To (potencjalnie) 25% to jest pewnie skrajny przykład krótkiej jazdy w mieście (strzelam tak do 10km) w mroźny zimowy dzień - i jak @zibizz1 podkreślił - z rozmrażaniem / rozgrzewaniem pojazdu przed jazdą. I to można sobie podejrzeć w widżecie 'Energia'. A Ty gadasz tak jakbyś zawsze musiał dodać 25% o_O

Przecież bez tego nie da rady nic zaplanować mając takie dane.

Od kiedy kupiłem Teslę jeżdżę bez planowania. Ale pewnie powiesz, że to zaleta infrastruktury, a nie Tesli :p

Podsumowując: nie szukaj dziury w całym tylko ciesz się jazdą (y)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeśli aż 25% nie jest wliczane i uważasz, że to dobra decyzja, to nie mam więcej uwag. Też parkuję pod chmurką.
Przecież bez tego nie da rady nic zaplanować mając takie dane.
Bo to zależy od tego jak używasz auta. U mnie jewt tak dużo bo tak używam swojego auta na codzien. Jeśli włączę rano rozgrzewanie auta w zimę które stało na zewnątrz na dużym mrozie i zje 3kWh a potem pojadę zawieść dzieci do szkoły i przez 10km zje 2kWh. To wliczając zużycie na postoju wyjdzie 500Wh/km Jak to ma mi pomóc coś zaplanować? Wole żeby pokazało 200Wh/km bo w długiej trasie to bedzie bliższe prawdy. Nie chcę np gdy zawiozę dzieciaki na jakies zajęcia i czekam sobie w aucie z klimą/ogrzewaniem i oglądam Netflixa/YouTube żeby rosło mi zużycie na km przez godzinę skoro nie jadę.

Jedyny negatywny aspekt tego podejścia to ocena ile energii rocznie będę zużywał na podstawie wskazania tego licznika który działa w trakcie jazdy oraz rocznie pokonywanych km. Choć i tak plany nasze się zweryfikują bo dystans roczny km po przesiadce na elektryka rośnie. Ale ja jestem przeciwny sumowaniu tych wartości bez pokazywania obok składników tej sumy.

W Y wychodziło mi latem średnio Wh na przejechany km:
188 to co pokazuje Tesla
247 na podstawie tego ile energii przyjęła bateria
273 na podstawie tego ile podała ładowarka ( tego samochód nawet nie potrafi zmierzyć a to jest realny koszt używania samochodu)

w zimę odpowiednio
231/291/315

Różnice pomiędzy tymi wartościami zależą bardzo mocno od tego czy auto garażujemy, jak dużo czasu spędzamy w aucie na postoju i jak ładujemy bo np latem ładując nadwyżkami PV małym prądem auto zje większa część doładowanej energii.
 

nabrU

Moderator

inter

Pionier e-mobilności
1.5% na postoju poszło na ekran. Szokująco dużo. Czyżby syn grajac żużlu zużył w 30 minut 1 kWh?
Siedział, to była i klima włączona.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ale na wyświetlaczu ekran miał 1.5%, nie klimatyzacja. Dla mnie dziwne.
---

Byłem pierwszy raz naszą teslą na autostradzie w Niemczech, jestem w szoku jak dobrze się na niej sprawuje. Nie mogę napisać o średnim zużyciu energii bo był duży ruch i choć trafił się ikoniczny moment (194 kmh na liczniku, rzucam okiem na żonę, a ona śpi, co fajnie oddaje komfort highlanda) to bywały procesje 100 kmh i wolniej, stąd średnia wyszła rzędu 17 kWh na 100 km. Fajnie też widać postęp w motoryzacji, stare audi s6 v8 5 razy próbowalo z nami startu od okolic 120 kmh i 5 razy mocno zostało z tyłu. A przecież to audi to szczyt autobahnowej specjalizacji, przynajmniej kiedyś. Oczywiście vmax miał wyższy, ale też ruch był duży i marszowo starałem się trzymać na tempomacie 150 kmh (szkoda, że autopilot jest do 140 kmh i za przyśpieszanie powyżej tej prędkości miałem na niego bana do końca jazdy).

Zawieszenie jest idealne przy dużych prędkościach. To przy niskich jest jednak zbyt twarde. Zgadzam się, że highland nie jest dobry w gwałtownych slalomach, ale na szybkiej trasie jest idealnie.

Wspaniały samochód, mam nadzieję że odwiedzonych znajomych przekonałem do full elektryka, bo póki co celują w plugina.
 

bano92

Zadomawiam się
Ale na wyświetlaczu ekran miał 1.5%, nie klimatyzacja. Dla mnie dziwne.
---

Byłem pierwszy raz naszą teslą na autostradzie w Niemczech, jestem w szoku jak dobrze się na niej sprawuje. Nie mogę napisać o średnim zużyciu energii bo był duży ruch i choć trafił się ikoniczny moment (194 kmh na liczniku, rzucam okiem na żonę, a ona śpi, co fajnie oddaje komfort highlanda) to bywały procesje 100 kmh i wolniej, stąd średnia wyszła rzędu 17 kWh na 100 km. Fajnie też widać postęp w motoryzacji, stare audi s6 v8 5 razy próbowalo z nami startu od okolic 120 kmh i 5 razy mocno zostało z tyłu. A przecież to audi to szczyt autobahnowej specjalizacji, przynajmniej kiedyś. Oczywiście vmax miał wyższy, ale też ruch był duży i marszowo starałem się trzymać na tempomacie 150 kmh (szkoda, że autopilot jest do 140 kmh i za przyśpieszanie powyżej tej prędkości miałem na niego bana do końca jazdy).

Zawieszenie jest idealne przy dużych prędkościach. To przy niskich jest jednak zbyt twarde. Zgadzam się, że highland nie jest dobry w gwałtownych slalomach, ale na szybkiej trasie jest idealnie.

Wspaniały samochód, mam nadzieję że odwiedzonych znajomych przekonałem do full elektryka, bo póki co celują w plugina.
Tak z ciekawości zapytam. Dlaczego zależy Ci na przekonaniu znajomych do elektryka? Mi np jest kompletnie obojętne czym jeżdżą inni.
 
Top