Czemu ludzie sprzedają mx-30 ?

boa

Posiadacz elektryka
Wręcz przeciwnie.
Ty wypisujesz farmazony i bagatelizujesz wady, bo "Tobie się podoba", ja patrzę na CAŁOŚĆ, obiektywnie.

Zupełnie nie chodzi o estetykę, wręcz przeciwnie, Mazdy mi się podobają od zawsze.

Chodzi o zerową praktyczność, o zrobienie auta dokładnie odwrotnie niż powinno być zrobione.

Pisałem o tym kilkadziesiąt razy a Ty dalej swoje.
Przyjmij do wiadomości, że niektórzy mogą nie wybaczać ewidentnych błędów projektowych i odpuść tą bezsensowną dyskusję.
EOD
Panie wszystkowiedzący inżynierze. Jakie to są te wielkie błędy konstrukcyjne? Używasz wielkich słów, a tylko się ośmieszasz. Auto jest bezawaryjne, ma sztywność nadwozia i nic nie trzeszczy etc, wszystko działa tak jak zostało zaprojektowane. Więc gdzie te błędy? A, Tobie chodzi o cechy, których nie rozumiesz. A zatem:
- bateria 35,5 kWh - mogli wstawić większą, mogli wstawić mniejszą. Chcieli wyważyć między wagą, kosztami a potrzebnym zasięgiem. Dla 95% osób w mieście i okolicach 150-200km to odległości dzienne niespotykane. A jak ktoś akurat ma potrzebę raz w roku, to zawsze można podładować na Greenwayu czy gdziekolwiek.
- drzwi freeride. Mogli zrobić auto 3-drzwiowe. Dałbyś spokój? Ale tutaj jako że auto dizajnerskie, to dostali zielone światło od księgowych i zrobili konstrukcje bez słupka B, dając wielki otwór wewnątrz. Przy tej bryle spróbuj narysować tradycyjne drzwi zachowując sensowny rozmiar przednich.

ZROZUM. Mx30 nie jest autem dla Ciebie. Nie lubisz, nie podoba Ci się. Ale jesteś psychofanem i udzielasz się w kółko, nie wnosząc nic nowego i nic merytorycznego. MAZDA MX30 to świetne auto do miasta i pod miasto dla 1-2 osób i awaryjnie pasażerowie z tyłu. Tylne drzwi to bonus, bo powinna być 3-drzwiowa. Ja uwielbiam styl, komfort, jakość wykonania i wykończenia. Tego nie masz u konkurencji w tych pieniądzach. A dopłaciłbyś serio np. 40 tys do większej baterii, której nie potrzebowałbyś jako grupa docelowa? Ty w niej nie jesteś i to wiemy ;-)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To są Twoje subiektywne opinie
Nie - to są fakty.
Można je próbować zbagatelizować w Twoim stylu, ale ich zniknąć się nie da.
Im szybciej to pojmiesz i przestaniesz bić pianę, tym lepiej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Panie wszystkowiedzący inżynierze. Jakie to są te wielkie błędy konstrukcyjne?
Po raz setny mam powtórzyć?

Niech będzie:
1. Ciasne wnętrze z fatalnym dostępem do tylnej kanapy
2. kretyńskie drzwi, które to dodatkowo utrudniają i wymuszają opuszczenie samochodu przez pierwszy rząd przy zajmowaniu drugiego, oraz potrzebę dużej ilości miejsca na parkingu, żeby je otworzyć
3. Za duże wymiary zewnętrzne w stosunku do wnętrza, co utrudnia eksploatację w mieście, nie dając nic w zamian
4. mała bateria, połączona z bardzo wolnym ładowaniem
5. mały zasięg wynikający z p.4, praktycznie wykluczający wyjazd nawet wokół komina.
Auto nie nadaje się nawet na drugie w rodzinie, jeśli posiadasz dzieciaki z PJ, które czasem też chcą gdzieś na majówkę wyskoczyć.
6. kiepska dynamika, przy wysokim zużyciu
7. wysoka cena w stosunku do realnej konkurencji

Co jeszcze można było tu spieprzyć?
Moim zdaniem niewiele - zrobiono wszystko żeby maksymalnie obrzydzić kupującym elektryki.

Przykładowo: Mazda 3 nie ma żadnej z tych wad, może poza ceną, więc wybór jest oczywisty i tak miało być.
 

boa

Posiadacz elektryka
Po raz setny mam powtórzyć?

Niech będzie:
1. Ciasne wnętrze z fatalnym dostępem do tylnej kanapy
2. kretyńskie drzwi, które to dodatkowo utrudniają i wymuszają opuszczenie samochodu przez pierwszy rząd przy zajmowaniu drugiego, oraz potrzebę dużej ilości miejsca na parkingu, żeby je otworzyć
3. Za duże wymiary zewnętrzne w stosunku do wnętrza, co utrudnia eksploatację w mieście, nie dając nic w zamian
4. mała bateria, połączona z bardzo wolnym ładowaniem
5. mały zasięg wynikający z p.4, praktycznie wykluczający wyjazd nawet wokół komina.
Auto nie nadaje się nawet na drugie w rodzinie, jeśli posiadasz dzieciaki z PJ, które czasem też chcą gdzieś na majówkę wyskoczyć.
6. kiepska dynamika, przy wysokim zużyciu
7. wysoka cena w stosunku do realnej konkurencji

Co jeszcze można było tu spieprzyć?
Moim zdaniem niewiele - zrobiono wszystko żeby maksymalnie obrzydzić kupującym elektryki.

Przykładowo: Mazda 3 nie ma żadnej z tych wad, może poza ceną, więc wybór jest oczywisty i tak miało być.
Dalej nic, kompletnie nic nie rozumiesz i każdy samochód mierzysz jedna miarka. Kazdy z tych punktów da się bardzo łatwo obalić.
1. i 2. Auto designerskie, więc to normalne. Zresztą nawet BMW 3 kombi czy Mercedes C kombi będzie dużo ciaśniejsze niż Octavia, ale służą do czegoś innego. Tylne drzwi - w budżetowym aucie w ogóle by ich nie było, byłoby auto 3-drzwiowe. Zamysł pojazdu to głównie dla 1-2 osób super mile dobrze wykonane i wyposażone auto z powiewem premium. Kretynskie to są najwyżej komentarze niektorych…
3. Wygląd jest super, wzbudza emocje i auto jest “jakieś”. 4,4 metra długości na miasto jest odpowiednie, a jak masz problemy to zawsze możesz mieć smarta, springa lub zamówić taksówkę, jeśli problemy z jazdą i parkowaniem odczuwasz…
4. Bateria 35,5 kWh jako wyważenie między wagą, ceną a zasięgiem, wystarczającym na miasto i okolice (spokojnie 150-200km) - ludzie z reguły jeżdżą dużo mniej. Ładowanie normalne / ładowanie domyślnie w nocy w domu! Ale jest CCS i przy potrzebie można na ładowarce na mieście się podładować. To nie Leaf z chademo.
5. Tutaj to już niestety odleciałeś mocno. Może u Ciebie drugie auto robi za taksówkę i pokonuje 1000km dziennie. Normalnie jest zupełnie inaczej i zasięg mx30 starcza w zupełności. U mnie przez 3 lata tylko ładowanie w domu wystarczyło.
6. Znowu nic nie rozumiesz. Mx30 była projektowana jako elektryk, który ma NIE być szokiem po przesiadce z ice i ma jeździć płynnie. I tak jest. 145 KM na miasto i okolice jest w nim wystarczające. Zużycie ja mam kilkanaście kWh na sto km - normalne.
7. Mx30 nie ma realnej konkurencji, no chyba że duuuzo mniejsze Mini, ale to już w ogóle takie auto nie mieści sie pewnie w Twojej percepcji. Swoje drzwi, ledwo się mieścisz, nie przewieziesz lodówki!! No masakra, spalić to g…!
Popatrz na wyposażenie i jakość wykończenia wnętrza mx30, na detale, na estetykę i wykonanie. Rozumiem, są osoby, które w ogóle na to nie patrzą i nie czują różnicy. Ale są tacy, którzy jednak czują i to mocno.
Mx30 kosztowała w lepszych wersjach cennikowo 160-180k zł, teraz używane 3-4 letnie z przebiegami ok 50k km są po jak widzę 70-80k zł. To chyba atrakcyjna kwota dla grupy docelowej, nie dla Ciebie (!).

Dla Ciebie jak przypuszczam wszyscy powinni jeździć najlepiej Skodami albo tym, co Ty. Tam wszystko by Ci pasowało, co? Szkoda mi już czasu na odpisywanie do gościa, który nie rozumie, że są różne auta, projektowane wg różnych założeń (choć takich wyróżniających się projektów jest mało), że ludzie też mają różne preferencje i doceniają różne rzeczy, a inne kwestie im wiszą. Może z wiekiem lub z dorobieniem się kasy zrozumiesz to. Trzymam kciuki.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dalej nic, kompletnie nic nie rozumiesz i każdy samochód mierzysz jedna miarka.
Ręce opadają totalnie.
Typ totalnie odporny na fakty.
Nawet jak go oplują, będzie udawał że deszcz pada, byle tylko wybielić gniota.
Zaczynam podejrzewać że tak jak ktoś sugerował, bierzesz dolę od Mazdy, nie ma innego wytłumaczenia tego uporu.
 

nabrU

Moderator
A ja tak czytam od czasu do czasu różne wątki na tym Forum i zastanawiam się dlaczego my Polacy mamy taki charakter, że 'moje musi być mojsze' za wszelką cenę :ROFLMAO:

Kupił MX-30 i niech mu się bezpiecznie jeździ, a Wam nic (miałem inną literkę wstawić ;)) do tego, więc dajcie se na luz' z przekonywaniem 'za' lub 'przeciw'. Ja się osobiście cieszę, że to następny 'inny' BEV na tym Forum, bo ileż można czytać o Tesli :p Trochę 'diversity' na tym Forum nie zaszkodzi ;)
 

boa

Posiadacz elektryka
A ja tak czytam od czasu do czasu różne wątki na tym Forum i zastanawiam się dlaczego my Polacy mamy taki charakter, że 'moje musi być mojsze' za wszelką cenę :ROFLMAO:

Kupił MX-30 i niech mu się bezpiecznie jeździ, a Wam nic (miałem inną literkę wstawić ;)) do tego, więc dajcie se na luz' z przekonywaniem 'za' lub 'przeciw'. Ja się osobiście cieszę, że to następny 'inny' BEV na tym Forum, bo ileż można czytać o Tesli :p Trochę 'diversity' na tym Forum nie zaszkodzi ;)
otóż dokładnie to @nabrU . Nie rozumiem @Ev3 , który za wszelką cenę próbuje obrzydzić innym auto, którego nawet nie miał, a na forum są właściciele MX-30, którzy bardzo sobie to autko chwalą. I tysiąc razy można mu pokazać, że świat jest kolorowy, a on dalej będzie malował na czarno-biało. Każdy samochód można tak fanatycznie opluwać, ale to tylko świadczy o opluwającym, bo właśnie chodzi o to, że auta są projektowane pod określoną grupę docelową, dla zobrazowania np. projekt dowolna Dacia, dowolne Ferrari, dowolny Rollce-Royce. Ale @Ev3 tego i tak nie zrozumie...
 

daniel

Señor Meme Officer
A ja tak czytam od czasu do czasu różne wątki na tym Forum i zastanawiam się dlaczego my Polacy mamy taki charakter, że 'moje musi być mojsze' za wszelką cenę :ROFLMAO:

Kupił MX-30 i niech mu się bezpiecznie jeździ, a Wam nic (miałem inną literkę wstawić ;)) do tego, więc dajcie se na luz' z przekonywaniem 'za' lub 'przeciw'. Ja się osobiście cieszę, że to następny 'inny' BEV na tym Forum, bo ileż można czytać o Tesli :p Trochę 'diversity' na tym Forum nie zaszkodzi ;)
Tylko dobrze by było, żeby ktoś się nie sparzył na takim przypadku. Kupujesz Mazdę, a potem mówisz, że elektryki są niepraktyczne, bo maja mały zasięg.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ogolnie krytyka jest mile widziana. Tylko taka rozsadna. Nawet takich "nie maczy" którzy opisują cos na podstawie własnych obaw. Czasem cos konstruktywnego można wywnioskować. Tylko nie na zasadzie mi się nie podoba to i Tobie musi się nie podobać.
 

boa

Posiadacz elektryka
Tylko dobrze by było, żeby ktoś się nie sparzył na takim przypadku. Kupujesz Mazdę, a potem mówisz, że elektryki są niepraktyczne, bo maja mały zasięg.
Czy kupujesz auto bez zastanowienia się, czy pasuje do Twoich potrzeb? No chyba jednak patrzysz nie tylko na wygląd, ale też na parametry... Skąd więc miałoby być zdziwienie i psioczenie? Sparzyć to można byłoby się w sytuacji, gdyby awaryjność była duża albo bateria byłaby 100kwh, obiecywany zasięg 700km, a w realu 300km. W MX30 wszystko jest jasne i też to, że to super auto, bezkonkurencyjne, ale dla określonego odbiorcy. To nie jest auto dla wszystkich, w sumie żadne auto nie jest idealne dla wszystkich ;)
 
Top