Czemu ludzie sprzedają mx-30 ?

Grzesiek

Pionier e-mobilności
1. Rada w założeniu jest subiektywna.
2. Miałem okazję oglądać ten samochód u sąsiada i zebrac informacje u źródła.
3. Jest to samochód koncepcyjnie, przy dzisiajszym rozwoju technologii, nie do zaakceptowania. Jesteśmy w momencie historii analogicznym do lat 20-30 zeszłego wieku w awiacji, rozwój technologiczny jest gwałtowny, co powoduje, że konstrukcje sprzed kilku lat są zwyczajnie przestarzałe i ich właściciele chcą się ich pozbyć.
4. Zakup samochodu nowszego technologicznie (zasięg) jest obecnie za te pieniądze możliwy, więc po co kupować dwupłata z demobilu, jak można za zbliżone pieniądze coś o większym zasięgu?
5. Oczywiście są fani dwupłatów, tylko jeżeli to ma być funcar to inna historia.
Dziękuję.
żona zachwycona, ja w sumie też.
Wracałem z Berlina trasa 130km pierwsza połowa 110km/h druga 120km/h.
Start z 94% dojazd na 22%. Zużycie 16,5kW/100km.

Nie jest źle, Cupra miała podobnie. Tyle, że ona jechała w 1 i drugą stronę bez ładowania. W dodatku pierwsza połowa 130km/h.
Jakość Mazdy, komfort, wygłuszenie, HeadUp. Świetne.
Zwłaszcza w stosunku do ceny co otrzymujemy za kwotę auta jest naprawdę niezwykle wysoka(jakość).

Wada na pierwszy rzut oka to właśnie ta jakość - ona jest wadą, bo komfort sprawia, że chciał byś pojechać dalej. Ale zasięg nie pozwala i ładowanie.

Jednak kiedy auto będzie tylko podróżować wokół komina w okolicy 60km. To myśle, że będzie wystarczająco.
Póki co po porannym zwiątpieniu w słuszność zakupu. Niesamowicie słaby piar. Na internetach ma ten samochód. Wszyscy go krytykują. Bo chciało by się tym autem podróżować. A się nie da.
Za to mozna sobie bardzo przyjemnie i wygodnie jeździć po okolicy. I do tego to auto jest świetne a nawet za dobre.
 

boa

Posiadacz elektryka
żona zachwycona, ja w sumie też.
Wracałem z Berlina trasa 130km pierwsza połowa 110km/h druga 120km/h.
Start z 94% dojazd na 22%. Zużycie 16,5kW/100km.

Nie jest źle, Cupra miała podobnie. Tyle, że ona jechała w 1 i drugą stronę bez ładowania. W dodatku pierwsza połowa 130km/h.
Jakość Mazdy, komfort, wygłuszenie, HeadUp. Świetne.
Zwłaszcza w stosunku do ceny co otrzymujemy za kwotę auta jest naprawdę niezwykle wysoka(jakość).

Wada na pierwszy rzut oka to właśnie ta jakość - ona jest wadą, bo komfort sprawia, że chciał byś pojechać dalej. Ale zasięg nie pozwala i ładowanie.

Jednak kiedy auto będzie tylko podróżować wokół komina w okolicy 60km. To myśle, że będzie wystarczająco.
Póki co po porannym zwiątpieniu w słuszność zakupu. Niesamowicie słaby piar. Na internetach ma ten samochód. Wszyscy go krytykują. Bo chciało by się tym autem podróżować. A się nie da.
Za to mozna sobie bardzo przyjemnie i wygodnie jeździć po okolicy. I do tego to auto jest świetne a nawet za dobre.
Szerokości, widzę że udany zakup :) jakaś fajną wersję upolowałeś?
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Mieszkam tuz pod miastem i nie raz przejezdzam po 100 - 120 km dziennie, dzieciaki do przedzszkola, do pracy, zabrac z przedszkola, podjechac do urzędu, spotkac sie na miescie, itp itd. Mieszkajac 15 km od Warszawy uwazam ze zasięg ok 250 pelnej baterii (używasz 100, masz rezerwe na wypadki szczegolne) jest konieczny, jak i swobodnie możliwy w dzisiejszych czasach.
3 i Y maja swoje wady. Oczywiscie. Trzeba poczytac i wyprobowac. Ale jakos daja radę 😀. Co do leafa zastrzegłem ze nia mam doswiadczen. Tak, to starsza technologia.
Opowiadasz kolego o aucie które jest główne, Mazda to samochód zapasowy, dodatkowy aby odciążyć czasem to główne autko.
Taka jest jego funkcja.
A co jest najlepsze. Wsiadasz do niego z przyjemnością. (może ta nutka nowości efekt potęguje)
Ale do eUp czy ZOE nie miał bym tego odczucia, jechał bym znów za karę. Inna kwestia jeśli masz wybór ICE a eUP czy inne takie pizdrykowate. Wtedy wybrał bym nawet taki BEV.

Czyli raz jeszcze. TO jest drugi BEV w rodzinie. NIE drugie auto w rodzinie.
Zasadnicza różnica, dostępna tylko dla tych co już mają jakiś BEV. :)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
a no właśnie, trzeba było tak od początku; mx30 ma swój styl, jest dizajnerska, komuś bedzie sie bardzo podobala, wzbudza emocje, a komus jak widac nie podoba się. Nie musisz do tego dorabiać szerszej filozofii ;)
mnie się design mx30 akurat bardzo podoba, a nie trawię nijakich mydelniczek albo udziwnionych na siłę
MX30 jest udziwiona na siłę. Te drzwi... porażka. Ani design ani nic nie przemawia za nimi. Jedyne na co właściwie najbardziej narzekam. Zwłaszcza żona. Można kochać i nienawidzić.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Szerokości, widzę że udany zakup :) jakaś fajną wersję upolowałeś?
Ad'vantage. Bez Bose, niestety. Ale pamięć foteli w sumie się przyda. Ogólnie tylko tego mi brakowało by.
Rocznik 2021 i przegieg 39tyś też jest uczciwy.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
LOL !!!!!
Oprócz tego że trzeba wyleźć z przodu auta żeby kogoś z tyłu wypuścić/wpuścić.
Ale to taki nic nie znaczący szczegół, prawda?
nie. Jeszcze z żoną wchodzimy bez problemu. Drzwi to minus. Ale każde auto jakieś ma. Zasięg - kwestia przeznaczenia. Ale Panowie.... mamy BEV. A one NIE SĄ DLA WSZYSTKICH. A Mazda jeszcze węższe grono chętnych ma.
Oczekiwał bym od właścicieli BEV bardziej otwartego umysłu. Bo zwłaszcza Tesla równiez nie jest dla każdego. Można kochać i nienawidzić. Tak jak i MX30.
To jest auto ZAPASOWE do którego wsiadasz z przyjemnością.
Zwykle auta zapasowe są nimi dlatego, że nie bardzo chce się nimi jechać. Robisz to gdy musisz.
Tutaj jest inaczej :)
 

Eljal

Fachowiec
w zalewie generycznych i nijakich aut wszystkich powinno cieszyć, że MX-30 wzbudza emocje - w obecnych czasach to rzadkość w motoryzacji :) Ja jestem zdecydowanie w klubie @Wojtek Wawa i wydaje mi się, że hejterzy niestety nie rozumieją przeznaczenia tego samochodu - to dizajnerskie, komfortowe i jakościowe autko na miasto i okolice dla (z reguły) 2 osób. To nie jest auto na taksówkę i dla rodzin wielodzietnych, to nie jest auto na 1000km challenge ;)
nie rozumiejo japońskiej filozofii marketingowców, hejterzy. Źli ludzie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
na jakiej podstawie masz takie ostre wnioski? bo one są totalnie z palca
Wręcz przeciwnie.
Ty wypisujesz farmazony i bagatelizujesz wady, bo "Tobie się podoba", ja patrzę na CAŁOŚĆ, obiektywnie.
już wszyscy wiedzą, że ten model Ci się nie podoba, celujesz w inną estetykę
Zupełnie nie chodzi o estetykę, wręcz przeciwnie, Mazdy mi się podobają od zawsze.

Chodzi o zerową praktyczność, o zrobienie auta dokładnie odwrotnie niż powinno być zrobione.

Pisałem o tym kilkadziesiąt razy a Ty dalej swoje.
Przyjmij do wiadomości, że niektórzy mogą nie wybaczać ewidentnych błędów projektowych i odpuść tą bezsensowną dyskusję.
EOD
 

Eljal

Fachowiec
żona zachwycona, ja w sumie też.
Wracałem z Berlina trasa 130km pierwsza połowa 110km/h druga 120km/h.
Start z 94% dojazd na 22%. Zużycie 16,5kW/100km.

Nie jest źle, Cupra miała podobnie. Tyle, że ona jechała w 1 i drugą stronę bez ładowania. W dodatku pierwsza połowa 130km/h.
Jakość Mazdy, komfort, wygłuszenie, HeadUp. Świetne.
Zwłaszcza w stosunku do ceny co otrzymujemy za kwotę auta jest naprawdę niezwykle wysoka(jakość).

Wada na pierwszy rzut oka to właśnie ta jakość - ona jest wadą, bo komfort sprawia, że chciał byś pojechać dalej. Ale zasięg nie pozwala i ładowanie.

Jednak kiedy auto będzie tylko podróżować wokół komina w okolicy 60km. To myśle, że będzie wystarczająco.
Póki co po porannym zwiątpieniu w słuszność zakupu. Niesamowicie słaby piar. Na internetach ma ten samochód. Wszyscy go krytykują. Bo chciało by się tym autem podróżować. A się nie da.
Za to mozna sobie bardzo przyjemnie i wygodnie jeździć po okolicy. I do tego to auto jest świetne a nawet za dobre.
żona zachwycona, ja w sumie też.
Wracałem z Berlina trasa 130km pierwsza połowa 110km/h druga 120km/h.
Start z 94% dojazd na 22%. Zużycie 16,5kW/100km.

Nie jest źle, Cupra miała podobnie. Tyle, że ona jechała w 1 i drugą stronę bez ładowania. W dodatku pierwsza połowa 130km/h.
Jakość Mazdy, komfort, wygłuszenie, HeadUp. Świetne.
Zwłaszcza w stosunku do ceny co otrzymujemy za kwotę auta jest naprawdę niezwykle wysoka(jakość).

Wada na pierwszy rzut oka to właśnie ta jakość - ona jest wadą, bo komfort sprawia, że chciał byś pojechać dalej. Ale zasięg nie pozwala i ładowanie.

Jednak kiedy auto będzie tylko podróżować wokół komina w okolicy 60km. To myśle, że będzie wystarczająco.
Póki co po porannym zwiątpieniu w słuszność zakupu. Niesamowicie słaby piar. Na internetach ma ten samochód. Wszyscy go krytykują. Bo chciało by się tym autem podróżować. A się nie da.
Za to mozna sobie bardzo przyjemnie i wygodnie jeździć po okolicy. I do tego to auto jest świetne a nawet za dobre.
Szanuję Twoje zdanie i fakt, że jesteś zadowolony jest najistotniejszy. Dla mnie zasięg, konkurujący z hulajnogą, wyklucza ten samochód w przedbiegach, nawet gdyby miał złote, dizajnerskie klamki i z bagażnika leciały japońskie filozoficzne bonmoty o jezdzcach i koniach. Koniec. Dziękuje.
 

boa

Posiadacz elektryka
Wręcz przeciwnie.
Ty wypisujesz farmazony i bagatelizujesz wady, bo "Tobie się podoba", ja patrzę na CAŁOŚĆ, obiektywnie.

Zupełnie nie chodzi o estetykę, wręcz przeciwnie, Mazdy mi się podobają od zawsze.

Chodzi o zerową praktyczność, o zrobienie auta dokładnie odwrotnie niż powinno być zrobione.

Pisałem o tym kilkadziesiąt razy a Ty dalej swoje.
Przyjmij do wiadomości, że niektórzy mogą nie wybaczać ewidentnych błędów projektowych i odpuść tą bezsensowną dyskusję.
EOD
To są Twoje subiektywne opinie i nie wiem dlaczego nie możesz zrozumieć, że inni mogą myśleć inaczej. Przyjmij więc do wiadomości, że są ludzie, którym MX30 się podoba, wzbudza pozytywne emocje, bardzo dobrze nią się im jeździ i bardzo lubią ten model, pomimo oczywistych cech/ograniczen. To jest auto drugie w rodzinie, a nie taksówka, furgon czy minivan. Im szybciej to zrozumiesz tym wszyscy na forum będą bardziej wdzięczni za niezasmiecanie watkow :) miłego dnia!
PS Tyle tu razy bylo wszystko powtarzane, ze nie powtarzam jeszcze raz, i tak nie przyjmujesz do wiadomości i nie rozumiesz. Więc przyjmijmy ze są dwa różne obozy wokół mx30, tych którzy rozumieją zastosowanie auta i doceniają jego przewagi nad konkurencja oraz obóz tych, którzy wszystkie auta wrzucają do jednego worka. EOT
 
Top