Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

nabrU

Moderator
W sumie to zabezpieczenie jest przed każdym, niekoniecznie przed złodziejem. A co do zapewnienia prądu do ładowarek to nie wina CPO raczej...
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Gdyby tylko tak zamiast zabezpieczać złodziei przed kontaktem z prądem zabezpieczyć prądem stację ładowania przed złodziejem?
Nie, ponieważ złodziej ma swoje prawa. I nie możesz go celowo narażać na utratę zdrowia lub życia.
(oczywiscie nie popieram tego, jak ktos sie decyduje na kradzież, to powinien z automatu byc gotowy na wszelka odpowiedzialnosc)
 
Last edited:

pompon

Posiadacz elektryka
nie możesz go celowo narażać na utratę zdrowia lub życia.
(oczywiscie nie popieram tego, jak ktos sie decyduje na kradzież, to powinien z automatu byc gotowy na wszelka odpowiedzialnosc)

Hm. No właśnie, celowo.
Jakby spojrzeć na to z innej perspektywy - czy kara śmierci za kradzież jest adekwatna?
 

daniel

Señor Meme Officer
Hm. No właśnie, celowo.
Jakby spojrzeć na to z innej perspektywy - czy kara śmierci za kradzież jest adekwatna?
Jeśli zignorujesz ostrzeżenie "uwaga urządzenie pod napięciem" to czyja to wina?
 

pompon

Posiadacz elektryka
Jeśli zignorujesz ostrzeżenie "uwaga urządzenie pod napięciem" to czyja to wina?

Jeśli podczas kradzieży dojdzie do wypadku w którym zginie złodziej, to moim zdaniem to jest zupełnie inna sytuacja niż ta, gdy zadziała zabezpieczenie które celowo go zabije.

Żeby nie było, ci ludzie to łajzy i zasługują na karę, ale nie na karę śmierci.

Edit: tak jeszcze mi się przypomniało ;)
 
Last edited:

Kszychu

Pionier e-mobilności
Edit: tak jeszcze mi się przypomniało ;)
Bez dźwięku alarmu, nie wyczerpie baterii, ale co ze smrodem spalonego ciała? Albo co gorsza co jak ktoś zechce się włamać na parkingu pod lotniskiem i takowe zwłoki będą tam leżeć tydzień? Jeżeli rozwiążą te problemy to mogę zaryzykować i kupić :D
 

pompon

Posiadacz elektryka
Bez dźwięku alarmu, nie wyczerpie baterii, ale co ze smrodem spalonego ciała?

Tak, to jest problem, prawdopodobnie lepszym rozwiązaniem byłoby coś co łapie delikwenta, razi go tylko na tyle żeby go obezwładnić i wstrzykuje środek zwiotczający mięśnie, jak Pavulon. Po kilku minutach jest po sprawie i nie ma zapachu... spalenizny, bo jak porażone/zwiotczałe mięśnie przestaną trzymać treść jelit lub pęcherza to wpadamy w kolejny problem :(

Albo co gorsza co jak ktoś zechce się włamać na parkingu pod lotniskiem i takowe zwłoki będą tam leżeć tydzień? Jeżeli rozwiążą te problemy to mogę zaryzykować i kupić :D

Jak FSD wejdzie w Europie to może auto samo odwiezie zwłoki do najbliższej kostnicy? Tylko trzeba pamiętać żeby w baterii było co najmniej 20%, jak z Sentry.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Hm. No właśnie, celowo.
Jakby spojrzeć na to z innej perspektywy - czy kara śmierci za kradzież jest adekwatna?
Czy kradnąc antenę na dachu i spadając z niego, w efekcie ponosząc śmierć, jest kara śmierci za kradzież? 🤔
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Czy kradnąc antenę na dachu i spadając z niego, w efekcie ponosząc śmierć, jest kara śmierci za kradzież? 🤔
A czy antena byłaby pod napięciem? Wg mnie sąd będzie się zastanawiał nad każdym indywidualnym przypadkiem, więc po co to komu, 5 lat się tłuc po sądach, zamiast kupić nowy kabel, czy tam normalne zabezpieczenie...
 

pompon

Posiadacz elektryka
Czy kradnąc antenę na dachu i spadając z niego, w efekcie ponosząc śmierć, jest kara śmierci za kradzież? 🤔

Nie, to jest wypadek.
Ale działanie urządzenia które w razie wykrycia próby kradzieży zepchnie złodzieja z dachu wypadkiem już nie jest.

Tak samo z ładowarką: jeśli złodzieja śmiertelnie porazi prąd bo jest łamagą i wsadził sekator tam gdzie nie trzeba to wypadek. Jeśli w ładowarce jest dedykowany układ który porazi go śmiertelnie prądem w razie wykrycia próby kradzieży to nie jest wypadek, tylko kara śmierci za kradzież.

Różnica jest w celowości.

Natomiast układ a'la paralizator, który nie zabije ani nie uszkodzi trwale, ale spowoduje ból i odstraszy to już imo cywilizowane rozwiązanie :)
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top