Skoda Elroq

robik130

Zadomawiam się
Wg instrukcji Elroq obsługuje również ładowanie nadwyżek z fotowoltaiki, czyli wychodziłoby, że już nawet nie trzeba kombinować ze specjalnym evse, które to obsługuje. Testował już ktoś, jak to działa ?
Żeby to działało, to przecież ładowarka/samochód musi wiedzieć ile w danym momencie jest nadwyżki prądu w domu i wtedy ciągle bilansując przeznaczy ją na ładowanie samochodu.
Bez dodatkowego licznika sprzężonego z ładowarką to nie zadziała.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Żeby to działało, to przecież ładowarka/samochód musi wiedzieć ile w danym momencie jest nadwyżki prądu w domu i wtedy ciągle bilansując przeznaczy ją na ładowanie samochodu.
Bez dodatkowego licznika sprzężonego z ładowarką to nie zadziała.
Licznik w zasadzie nie musi być sprzężony z evse, może być sprzężony z samochodem. Innymi słowy to ile masz nadprodukcji możesz równie dobrze wysyłać do evse jak i do samochodu. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytację, że samochód to natywnie obsługuje.
 

robik130

Zadomawiam się
Licznik w zasadzie nie musi być sprzężony z evse, może być sprzężony z samochodem. Innymi słowy to ile masz nadprodukcji możesz równie dobrze wysyłać do evse jak i do samochodu. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytację, że samochód to natywnie obsługuje.
Licznik w zasadzie nie musi być sprzężony z evse, może być sprzężony z samochodem. Innymi słowy to ile masz nadprodukcji możesz równie dobrze wysyłać do evse jak i do samochodu. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytację, że samochód to natywnie obsługuje.
To prawda, ale na jakiej zasadzie to sprzężenie ma się odbywać?
 

vwir

Pionier e-mobilności
To prawda, ale na jakiej zasadzie to sprzężenie ma się odbywać?
A na jakiej odbywa się z evse? Mam dwa evse, jedno i drugie łączy się z domowym wifi i jedno i drugie potrafi ładować się z nadwyżek z fotowoltaiki. Nie widzę problemu, żeby dokładnie to samo robił samochód.
 

nabrU

Moderator

robik130

Zadomawiam się
A na jakiej odbywa się z evse? Mam dwa evse, jedno i drugie łączy się z domowym wifi i jedno i drugie potrafi ładować się z nadwyżek z fotowoltaiki. Nie widzę problemu, żeby dokładnie to samo robił samochód.
ok
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ok, skoro nie widzisz problemu, to daj znać jak już to uruchomisz.
Tu film pokazujący jak to działa w go-e:
Ale u mnie to już działa, w dwóch różnych evse, od kilku lat, więc teraz już raczej nie dam znać ;)
Na przykład wczoraj Mach-E ładował się z takim natężeniem prądu:
1745828292724.png
 

Ev3

Pionier e-mobilności
EVSE z ISO-15118 i wszystko jasne
Dokładnie .
Po prostu sprzęt obsługujący v2g.

Grzyb pokazywał to ustrojstwo które ze Skodą współpracuje na jednym z ostatnich filmów na YT (wyjazdowy test Enyaqa).
Polecam obejrzeć o czym mowa.
Wątpię żeby miało to ekonomiczny i gabarytowy sens.
 
Last edited:

planzero

Fachowiec
pytanie, kto jeździł i miał okazję powyżej 100 jechać. Jakieś testery na YT twierdzą, że w aucie jest głośno, głośniej niż w id3 (które jest ok, ale na autostradzie też nie ma szału). Wg. danych 66dbA - to chyba nie jest zły wynik, ale w sumie nie umiem ocenić. Od wersji 60 dają podwójne szyby i "dodatkowe elementy wyciszenia" - cokolwiek to oznacza. Mam nadzieję, że jednak nie będzie głośno, nie o takie EV walczyłem :)
 
Top