Ekoen Warszawa

boa

Posiadacz elektryka
Nie męczę się z bev i w poście na który odpowiadałeś była o tym mowa.
Tyle że znowu go nie przeczytałeś.

Bardziej męczysz Ty, od kiedy jesteś na tym forum.
widzę, że zapomniałeś rano wziąć leków… ev3 w świetnej formie merytorycznej dyskusji. 😱
Zerknij do swojego postu - pisałeś o szukaniu tańszych ładowarek i zmniejszeniu komfortu z tym związanym itd.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Strasznie narzekacie i wręcz mówicie, że ceny ładowania zabijają używanie BEV. Czy aby na pewno?
Oczywiście, każdy życzyłby sobie powrotu taryfy nocnej G12 na 20 gr i cen na HPC po np. 1 zł. Ale tak realnie patrząc, to są 3 grupy Bev:
1) jeździ wokół komina i nie widzi stacji publicznych
2) jeździ generalnie wokół komina i tylko czasem ładowanie poza
3) głownie / tylko ładowanie poza domem
Ad.1. Nie ma tematu
Ad.2. Na okresy planowanych wyjazdów typu ferie, wakacje itp warto kupić abonament Ionity czy Greenway i wtedy po praktycznie 2 zł ładowanie. A nawet bez tego to pojedyncze wyjazdy nie mają wielkiego znaczenia patrząc na całość i koszt ładowania w domu zapewnia niska średnia.
Ad.3. Abonamenty i ładowanie po 2 zł i/lub taryfy dynamiczne jak np. Ekoen.
Mówienie o 3 zł czy więcej za ładowanie 1kwh na trasie to nieporozumienie. Hybryda? Łączy też wady napędów, zapomnieliście chyba jazdy spalinowcami ;)
A teraz przeliczcie, jakie koszty przejazdu ponoszą właściciele phev czy hybryd i jakie mają zasięgi. Większość ma relatywnie małe baki. Do tego hybrydy 300, 500 KM i napęd 4x4, no cóż, ile ich jest? I ile kosztują? Jak bardzo sa skomplikowane? Jak jeżdżą vs Bev? A palą na autostradzie też niemało. Jazda Bev na trasie jak porównamy jabłko do jabłka, czyli elektryka do spalinowca o podobnych gabarytach i parametrach, to chyba jednak wyjdzie nadal na korzyść Bev lub porównywalnie, w zasięgach bez przepaści w wielu przypadkach. Nie ulegajmy potocznym opiniom.
Ja pewnie jestem gdzieś pomiędzy 2) i 3). Moja dystrybucja ładowań to:

1746367673952.png

Czyli na ładowarkach publicznych mam 28,5% ładowań (weekend to moja miejscówka weekendowa, a prywatne to wszytkine inne, gdzie się ładowałem z gniazdka 230/400V: np. rodzina, krewni, znajomi, parkingi przy lotniskach, pensjonaty,...), Dotychczasowa moja średnia na ładowarkach publicznych to 1,55 zł/kWh (w tym są ceny abonamentów, czy niewykorzystanych do końca przedpłat u niektórych operatorów). Ale potwierdzam, że płaciłem też powyżej 3 zł/kWh (najwięcej to było 6.39 zł/kWh). Jak się patrzy, ile kosztuje ładowanie, to trzeba patrzeć na średnią z dłuższej perspektywy, a nie tylko brać pod uwagę te najdroższe ładowania, i wysnuwać z tego jakieś tezy.

A cała średnia (z uwzględnieniem wszystkich ładowań, a nie tylko ładowań na ładowarkach publicznych), to za ostatnie ponad 2 lata wychodzi mi 1,01 zł/kWh.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zerknij do swojego postu - pisałeś o szukaniu tańszych ładowarek i zmniejszeniu komfortu z tym związanym itd.
Bo tak jest.
Tylko to nic nie zmienia w odbiorze bev.
Wręcz przeciwnie - cieszę się, że mam taki wybór, przy bezyniaku bym go nie miał.

HINT:
Rozumiem, że Ty zawsze załadujesz na Greenwayu/Ionity za 3,60, lub kupisz na jeden weekend abo za 50-80 zł, gdy po drodze masz też promocyjną ładowarkę (np. 120 kW za 1,15 zł na MOL, lub Polenergię za 1,35 z Plugsurfing) nie wymagającą dodatkowych opłat, ale nieco wolniejszą?

No to się różnimy, ja jednak kalkuluję czy 10 dodatkowych minut przez przypadek nie obetnie mi rachunku o połowę lub więcej....
Zwłaszcza że auto i tak naładuje się szybciej niż człowiek potrzebuje na przerwę.
 

boa

Posiadacz elektryka
Bo tak jest.
Tylko to nic nie zmienia w odbiorze bev.
Wręcz przeciwnie - cieszę się, że mam taki wybór, przy bezyniaku bym go nie miał.

HINT:
Rozumiem, że Ty zawsze załadujesz na Greenwayu/Ionity za 3,60, lub kupisz na jeden weekend abo za 50-80 zł, gdy po drodze masz też promocyjną ładowarkę (np. 120 kW za 1,15 zł na MOL, lub Polenergię za 1,35 z Plugsurfing) nie wymagającą dodatkowych opłat, ale nieco wolniejszą?

No to się różnimy, ja jednak kalkuluję czy 10 dodatkowych minut przez przypadek nie obetnie mi rachunku o połowę lub więcej....
Zwłaszcza że auto i tak naładuje się szybciej niż człowiek potrzebuje na przerwę.
Wiesz, ja podchodzę pragmatycznie. Mam 20+28 abo w BMW i Ionity po 1,6 (od czerwca po 2,3), inne też taniej niż bez abo. Wszytko z jedną fv miesięcznie i płatnością z dołu. Cenię przyjemność z jazdy, nie jestem masochista 😁
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wiesz, ja podchodzę pragmatycznie. Mam 20+28 abo w BMW i Ionity po 1,6 (od czerwca po 2,3), inne też taniej niż bez abo. Wszytko z jedną fv miesięcznie i płatnością z dołu.
No widzisz, ale nie każdy ma akurat BMW i taką możliwość.
100 zł za abo obejmujące Ionity i inne stacje w Hyundaiu już nie bardzo się kalkulują.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Wiesz, ja podchodzę pragmatycznie. Mam 20+28 abo w BMW i Ionity po 1,6 (od czerwca po 2,3), inne też taniej niż bez abo. Wszytko z jedną fv miesięcznie i płatnością z dołu. Cenię przyjemność z jazdy, nie jestem masochista 😁
Widzę że oprócz przekraczania prędkości i łamania przepisów lubisz kraść energię z umowy BMW do ładowania KIA

zajebisty poczciwy człowiek z ciebie … każdy Janusz biznesu powinien brać z ciebie przykład 🤪
 

boa

Posiadacz elektryka
Widzę że oprócz przekraczania prędkości i łamania przepisów lubisz kraść energię z umowy BMW do ładowania KIA

zajebisty poczciwy człowiek z ciebie … każdy Janusz biznesu powinien brać z ciebie przykład 🤪
Naprawdę człowieku idź się leczyć. Jeżdżę BMW!
 

STMS

Pionier e-mobilności
Naprawdę człowieku idź się leczyć. Jeżdżę BMW!

halucynujesz jak AI ?

coraz ciekawiej się robi 😂

 

boa

Posiadacz elektryka
halucynujesz jak AI ?

coraz ciekawiej się robi 😂

Naprawdę nie masz już czym zaśmiecać forum?
Wnioski, jakie wysnuwasz jako samozwańczy szeryf są porażające. I od razu wyroki! Dobrze, że nie strzelasz! Hahaha
Jaki związek ma to, że jechałem EV9 do tego, że mam BMW, którym jeżdżę i używam karty BMW Charging? Bierz leki, a jak ośrodek zamknięty to jednak poproś o odłączenie internetu 😂
 
Last edited:
Top