Arval, wynajem i serwis

Gingol

Fachowiec
Ale to nie jest żadna nówka, tylko używka z 2022 roku.....
Wartość może z połowę ceny nówki, więc rata niespecjalnie niska.
Auta rzeczywiście to produkcja 2022, pierwsza rejestracja 2023. Obecnie pozostały egzemplarze z większym przebiegiem, czyli około 20k nalotu, ale jeszcze miesiąc temu były pojazdu z przebiegiem 5000 - 10000km.

Filtrując rekordy po otomoto (2022 - 2023, pierwszy właściciel), najtańsze egzemplarze wypluwa od ok. 120k brutto, import ok. 100k brutto.

Policz teraz spadek wartości, niepewność cen elektryków w przyszłości, pełne ubezpieczenie po stronie Arval (wypadałoby to odjąć od raty miesięcznej, aby wyliczyć jej faktyczną wysokość), udział własny w szkodzie 1000 netto (czyli brak ryzyka utraty zniżek w przypadku posiadania kilku aut), serwis po stronie Arval (chociażby takie pierdoły jak wymiana wycieraczek leci przez ASO Tesla i akceptują bez problemu) + oferta na czas nieokreślony (miesięczny okres wypowiedzenia) i IMHO ta oferta wychodzi bardzo dobrze.

Ale z chęcią poznam lepszą :).
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Auta rzeczywiście to produkcja 2022, pierwsza rejestracja 2023. Obecnie pozostały egzemplarze z większym przebiegiem, czyli około 20k nalotu, ale jeszcze miesiąc temu były pojazdu z przebiegiem 5000 - 10000km.

Filtrując rekordy po otomoto (2022 - 2023, pierwszy właściciel), najtańsze egzemplarze wypluwa od ok. 120k brutto, import ok. 100k brutto.
Pobożne życzenia sprzedających.
Pół roku temu może byłoby zbliżone do realiów, teraz musieliby to mocno obniżyć oczekiwania....
Policz teraz spadek wartości, niepewność cen elektryków w przyszłości,
Ale o czym mowa?
Przecież Arval już ma to auto, więc niczym więcej nie ryzykuje, główną część to auto już straciło.

Porównaj do raty za nówkę, nie jest dwa razy wyższa, a wartość tak.

Czyli wychodzi, że używka nie jest lepszą ofertą.

Za niższą kwotę raty można u nich mieć nowego Ioniqa lub ev6 (nie wiem czy akurat teraz, ale takie oferty widziałem).
 

Gingol

Fachowiec
Pobożne życzenia sprzedających.
Pół roku temu może byłoby zbliżone do realiów, teraz musieliby to mocno obniżyć oczekiwania....

Ale o czym mowa?
Przecież Arval już ma to auto, więc niczym więcej nie ryzykuje, główną część to auto już straciło.

Porównaj do raty za nówkę, nie jest dwa razy wyższa, a wartość tak.

Czyli wychodzi, że używka nie jest lepszą ofertą.

Za niższą kwotę raty można u nich mieć nowego Ioniqa lub ev6 (nie wiem czy akurat teraz, ale takie oferty widziałem).

W kontekście wartości – całe ryzyko rezydualne nadal pozostaje po stronie Arvala, nie klienta. Nie musisz zamrażać własnych środków na zakup samochodu z rynku wtórnego, a tym bardziej angażować się w leasing nowego egzemplarza, gdzie dochodzą: długi okres umowy, wpłata własna, koszt polisy, GAP, opony zimowe lub wielosezonowe, opłaty rejestracyjne itd.

Co do „pobożnych życzeń sprzedających” – wystarczy wejść na Otomoto, zaznaczyć rocznik 2022–2023, pierwszy właściciel, bezwypadkowe. Nawet jeśli założyć ceny na poziomie 100–110 tys. zł brutto za auta z większym przebiegiem, to rata z Arvala i tak nie odbiega znacząco od całkowitego kosztu posiadania auta zakupionego za gotówkę. A przy tym zyskujesz mniejsze ryzyko, pełne wsparcie serwisowe i – co kluczowe – brak zamrażania kapitału.

Tak jak napisałem wcześniej – wystarczy policzyć: koszt zakupu (czy to gotówką, czy leasingiem), ubezpieczenie (OC/AC/NNW), serwis, spadek wartości, ryzyko rezydualne, finansowanie itd.

Nie porównuję tego do ofert innych producentów czy do Ioniqa/EV6, bo nie o to chodzi – skupiam się wyłącznie na atrakcyjności tej konkretnej oferty dla kogoś, kto chce rozpocząć lub kontynuować przygodę z Teslą, bez konieczności pakowania się w długoterminowe zobowiązania lub ryzyko związane z posiadaniem auta na własność.

Dla porównania – nowa Tesla Model 3 (leasing z wysokim wykupem):
  • Wpłata własna: 30 080 zł (załóżmy, że odzysk z dopłaty – ale najpierw trzeba wyłożyć)
  • Umowa: 24 miesiące
  • Rata: 2 176 zł netto/mc (limit 20k km/rok, za 30k km – +130 zł/mc → pomińmy dla uproszczenia)
  • GAP: ok. 3 000 zł/2 lata, czyli 125 zł/mc
  • Polisa: optymistycznie 300 zł/mc
  • Opony całoroczne "premium": 2 400 zł200 zł/mc
  • RAZEM: ok. 2 801 zł netto/mc


Używana Tesla 3 z Arval:
  • Wpłata własna: 0 zł
  • Limit: 24 000 km/rok
  • Umowa: czas nieokreślony, miesięczny okres wypowiedzenia
  • Rata: 1 747,15 zł netto/mc
  • GAP: w cenie
  • Polisa: w cenie
  • Opony: w cenie
  • RAZEM: 1 747,15 zł netto/mc

Tak – porównujemy samochód nowy (po lifcie) z używanym (przed liftem), ale odejmując sam koszt polisy z oferty Arval (~300 zł/mc), realna wartość tej oferty spada do ok. 1 450–1 500 zł netto/mc. Jak na warunki „all inclusive” i pełną elastyczność, uważam, że to bardzo dobra oferta.

A że Arval jako firma bywa cholernie problematyczna – zgoda. Ale konkretna oferta broni się tu sama.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Używana Tesla 3 z Arval:
  • Wpłata własna: 0 zł
  • Limit: 24 000 km/rok
  • Umowa: czas nieokreślony, miesięczny okres wypowiedzenia
  • Rata: 1 747,15 zł netto/mc
  • GAP: w cenie
  • Polisa: w cenie
  • Opony: w cenie
  • RAZEM: 1 747,15 zł netto/mc

Tak – porównujemy samochód nowy (po lifcie) z używanym (przed liftem), ale odejmując sam koszt polisy z oferty Arval (~300 zł/mc), realna wartość tej oferty spada do ok. 1 450–1 500 zł netto/mc. Jak na warunki „all inclusive” i pełną elastyczność, uważam, że to bardzo dobra oferta.
Gdyby nie to, że Arval w tej samej cenie potrafi wynajmować NOWE auta, to miałbyś rację.
 

Gingol

Fachowiec
Gdyby nie to, że Arval w tej samej cenie potrafi wynajmować NOWE auta, to miałbyś rację.
Wygląda na to, że u Ciebie po prostu musi być na wierzchu, niezależnie od faktów, danych i rzeczowych argumentów.

Od dłuższego czasu śledzę aktywnie oferty wynajmu – zarówno w Arval, jak i u innych – i dla Tesli nigdy nie pojawiła się tańsza propozycja wynajmu, niezależnie czy chodziło o nowy egzemplarz, czy używany.
Sam podpisałem umowę w grudniu 2023 na nową Model 3, w ofercie Flex, limit 15k/rok, za 2099 zł netto miesięcznie – i była to jedna z najlepszych historycznie stawek na ten model w elastycznym wynajmie.

Więc zamiast rzucać kolejne ogólniki w stylu „Arval daje nowe w tej cenie” – doprecyzuj. Tak, daje – ale nie Teslę. Tak, może być „w tej cenie” – ale nie w ofercie Flex. EV6 w obecnej ofercie Arval Flex kosztuje 1949 zł netto/mc – ale już z wpłatą własną (czyli dofinansowaniem, które trzeba najpierw wyłożyć). I jak już wspominałem: nie porównuję tu innych producentów, tylko skupiam się konkretnie na Tesli.

Na ten moment wygląda to tak, jakbyś po prostu nie potrafił odpuścić, mimo że nie masz żadnego konkretnego kontrargumentu. Czysty upór. Ja odpuszczam, ktoś kto sobie czyta ten wątek sam wyciągnie wnioski.

Z tym Twoim „za drogo” jest jak z horoskopem – brzmi znajomo, pasuje do wszystkiego i nie trzeba nic liczyć. Wystarczy powiedzieć tonem eksperta i już można iść spać z poczuciem wygranej... EOT.
 

wxwx78

Zadomawiam się
Arval pewnie w tej cenie wynajmuje nowe auta. Tyle że to jest oferta FLEX : oddajesz auto kiedy chcesz, bez extra opłat. Dla mnie to bardzo istotna kwestia bo nie wiem kiedy zamówię własne auto a oddam Arval'owe.
 

boa

Posiadacz elektryka
Wygląda na to, że u Ciebie po prostu musi być na wierzchu, niezależnie od faktów, danych i rzeczowych argumentów.

Od dłuższego czasu śledzę aktywnie oferty wynajmu – zarówno w Arval, jak i u innych – i dla Tesli nigdy nie pojawiła się tańsza propozycja wynajmu, niezależnie czy chodziło o nowy egzemplarz, czy używany.
Sam podpisałem umowę w grudniu 2023 na nową Model 3, w ofercie Flex, limit 15k/rok, za 2099 zł netto miesięcznie – i była to jedna z najlepszych historycznie stawek na ten model w elastycznym wynajmie.

Więc zamiast rzucać kolejne ogólniki w stylu „Arval daje nowe w tej cenie” – doprecyzuj. Tak, daje – ale nie Teslę. Tak, może być „w tej cenie” – ale nie w ofercie Flex. EV6 w obecnej ofercie Arval Flex kosztuje 1949 zł netto/mc – ale już z wpłatą własną (czyli dofinansowaniem, które trzeba najpierw wyłożyć). I jak już wspominałem: nie porównuję tu innych producentów, tylko skupiam się konkretnie na Tesli.

Na ten moment wygląda to tak, jakbyś po prostu nie potrafił odpuścić, mimo że nie masz żadnego konkretnego kontrargumentu. Czysty upór. Ja odpuszczam, ktoś kto sobie czyta ten wątek sam wyciągnie wnioski.

Z tym Twoim „za drogo” jest jak z horoskopem – brzmi znajomo, pasuje do wszystkiego i nie trzeba nic liczyć. Wystarczy powiedzieć tonem eksperta i już można iść spać z poczuciem wygranej... EOT.
Nie przejmuj się. Ev3 należy do forumowych trolli jak stms czy eljal i paru jeszcze innych. To wygląda na to, że albo mają duże problemy ze sobą, albo konkurencja im płaci, żeby rozwalali elektrowóz. To jest masakra z takimi ludźmi, którzy nie mają nic sensownego do powiedzenia, ale wypowiedzą się o wszystkim jako światowi eksperci 😂
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Wygląda na to, że u Ciebie po prostu musi być na wierzchu, niezależnie od faktów, danych i rzeczowych argumentów.
Jak na razie to wygląda, że Ty się zafiksowałeś i nie zważasz na trzeźwą ocenę oferty.
Ja mam ją w pompie i nie podchodzę do niej emocjonalnie, stąd mogę na nią spojrzeć z dużym dystansem.

Kto w takim przypadku stara się pomijać fakty, musisz sobie sam przemyśleć.
Od dłuższego czasu śledzę aktywnie oferty wynajmu – zarówno w Arval, jak i u innych – i dla Tesli
A czy ja gdzieś pisałem, że patrzę pod kątem Tesli?

Wręcz przeciwnie - obecnie Tesla to minus a nie plus, więc to jeszcze bardziej obniża wartość tej oferty.
A już szczególnie na standardowy M3.

Dla porównania (zwłaszcza dla jdg):
1559 zł*netto/mies.

 
Last edited:
Top