Ford Explorer

boa

Posiadacz elektryka
Są firmy, które raportują do UFG szkodę jaką wykonasz za kółkiem jako kierowca - przykład PZU
Kierowca Zawodowy Tira - u swojego pracodawcy jeśli zrobi szkodę - to w UFG jest adnotacja, o kierowcy pojazdu, który był sprawcą wypadku.
Nie wiem jak Arval to robi, ale też tak może być - dopytajcie.
A to mnie zdziwiłeś - zakładałem, że jak jest udział własny 1k żeby zdyscyplinować ludzi, to szkody w arvalu zostają w Arvalu, co zdarzyło sie w Vegas…. ;)
 

mattmd

Zadomawiam się
Jestem po rozmowie ze sprzedawcą. Przedstawił mi opcje zakupu auta i pomimo korzystnej oferty, przestrzegał przed wynajmem u Arvala. Niby wszystko ok, ale przy zwrocie auta czepiają się wszystkiego... Rysa na lakierze do naprawy, w gniotka do naprawy itd.. Może się ostatecznie okazać, że trzeba zapłacić kilka(kilkanaście) tysięcy na poprawę stanu auta. No oczywiście można skorzystać z AC tracąc tym samym zniżki.
Nie mam powodu nie wierzyć, bo to znajomy mojej synowej.
Może się wypowiem.
Tak z jednej strony wynajem długoterminowy podobnie jak leasing beż wykupu wiąże się z ryzykiem za "nadmiarowe zużycie". Zresztą w wynajmie krótkoterminowym jest podobnie. Ale ogolnie nie demonjzowalbym tego tematu bo dziesiątki tysięcy samochodów są tak eksploatowane i jak się samochod użytkuje normalnie to w 99% przypadkach nie ma problemu. Jak są jakieś szkody, to się je likwiduje z ac przed zdaniem samochodu, a jak już są jakieś dopłaty zwykle nie są to wielkie kwoty.

Mówienie o kilkudziesięciu tysiącach dopłaty to raczej bym zwalił na to że wg tego forum program Ambasador wcale nie jest tak korzystny dla dealera (przystąpiło do niego tylo połowa, oraz mają wklad własny) - tj wg mnie sprzedawca zarobi poprostu dużo więcej na sprzedaży niż na wynajmie

Ps natomiast jak pisałem - wynajem to wynajem przy oddawaniu samochodu zawsze jest pytanie czy oddasz go w stanie zgodnym podpisana umowa
 

nabrU

Moderator
A w PL to nie ma jakichś ponadfirmowych standardów zwrotu samochodu (tak jest np. w UK)? Czyli niezależnie skąd masz wynajęty/ wylizingowany samochód, standardy zużycia są takie same.
 

Esiak

Fachowiec

solik

Pionier e-mobilności
Diler raczej nie pomoże, samochód jest arvala i trzeba oddać na takich jakich go dostali...

auto mozesz oddac na oponach takich, by nie byly lyse - ja oddalem na innych niz dostalem i nikt nic nie mowil


Przedstawił mi opcje zakupu auta i pomimo korzystnej oferty, przestrzegał przed wynajmem u Arvala. Niby wszystko ok, ale przy zwrocie auta czepiają się wszystkiego..

tutaj moja wypowiedz nt zwrotu tesli po 3 latach, tez arval:


sam sobie zadaj pytanie czy masz pecha motoryzacyjnego

zakladam, ze jak myslisz o nowym aucie i je uszkodzisz w innej formie niz wynajem to tez bedziesz chcial je naprawic a nie kolekcjonowac uszkodzenia i powoli robic gruza :)
 

Ralf82

Nowy na Forum
za tydzień też odbieram explorera 4x4 w programie ambasador, czyli bez ładowarki, macie jakieś propozycje na początek żeby tanio kupić jakąś cegłę do ładowania żeby za bardzo nie przerabiać instalacji z szybkością 7kw?
czemu 7 zapytacie. mam instalacje na nowych warunkach 10kW więc nie chcę szybciej ładować tylko za darmoszkę puki ładna pogoda do jesieni :)
 

Esiak

Fachowiec
za tydzień też odbieram explorera 4x4 w programie ambasador, czyli bez ładowarki, macie jakieś propozycje na początek żeby tanio kupić jakąś cegłę do ładowania żeby za bardzo nie przerabiać instalacji z szybkością 7kw?
czemu 7 zapytacie. mam instalacje na nowych warunkach 10kW więc nie chcę szybciej ładować tylko za darmoszkę puki ładna pogoda do jesieni :)
ale masz gniazdo 3f? lub wyprowadzenie 3 faz? możesz ograniczyć moc ładowania w Explorerze jak i w większości ładowarek...
możesz kupić khonsa polecanego na forum:
https://www.amazon.pl/KHONS-ladowania-wodoszczelna-przenośna-regulowana/dp/B0DHZ9CWT4/
lub coś niby polskiego:
https://amperepoint.pl/products/portable-charger-q11-16a-11kw-type-2-display-bag-included-wifi

jak ograniczysz prąd do 10A będziesz ładował się z mocą 7kW
 

Ralf82

Nowy na Forum
ale masz gniazdo 3f? lub wyprowadzenie 3 faz? możesz ograniczyć moc ładowania w Explorerze jak i w większości ładowarek...
możesz kupić khonsa polecanego na forum:
https://www.amazon.pl/KHONS-ladowania-wodoszczelna-przenośna-regulowana/dp/B0DHZ9CWT4/
lub coś niby polskiego:
https://amperepoint.pl/products/portable-charger-q11-16a-11kw-type-2-display-bag-included-wifi

jak ograniczysz prąd do 10A będziesz ładował się z mocą 7kW
Tak mam 3fazy jak coś
 

robik130

Wkrótce Ford Explorer 77 KWh RWD
za tydzień też odbieram explorera 4x4 w programie ambasador, czyli bez ładowarki, macie jakieś propozycje na początek żeby tanio kupić jakąś cegłę do ładowania żeby za bardzo nie przerabiać instalacji z szybkością 7kw?
czemu 7 zapytacie. mam instalacje na nowych warunkach 10kW więc nie chcę szybciej ładować tylko za darmoszkę puki ładna pogoda do jesieni :)
Kupiłem to Ampere wymienione wyżej 11KW/3F, które może pracować na jednej fazie przy podłączeniu przejściówki do fazy 1 z gniazda 230V. Taki kabel jest do zrobienia za kilkadziesiąt zł.
Ładowarka bardzo solidnie wykonana i można nią zarządzać będąc poza domem (np. sterować prądem) przez aplikację Tuya.
Liczę na możliwość powolnego ładowania w słoneczne dni z jednej fazy z minimalną mocą 1x6Ax230V lub trzyfazowo 3x6AX230V.
Teraz czekam na samochód.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Kupiłem to Ampere wymienione wyżej 11KW/3F, które może pracować na jednej fazie przy podłączeniu przejściówki do fazy 1 z gniazda 230V. Taki kabel jest do zrobienia za kilkadziesiąt zł.
Nie trzeba robić, w sklepie z kablami można kupić w takiej kwocie.
Ja kiedyś kupowałem w spec-kable.
 

Najnowsze dyskusje

Top