Moja TM3 dziś zwariowała!

cooler

Pionier e-mobilności
Ten sentry mode to rozumiem monitorowanie okolic auta? Czy coś jeszcze innego ? Można to rozumiem włączyć albo wyłączyć w zależności jak oceniamy okolice gdzie stoi auto (No garaż to nie uruchamiamy a jak na ulicy to lepiej włączyć)? Ta funkcja zżera ok 10% baterii np w LR w ciągu 24h? Dużo
Latem było dość mało, ale teraz jak zimno to jednak sporo więcej.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ten sentry mode to rozumiem monitorowanie okolic auta? Czy coś jeszcze innego
Tak, to monitorowanie za pomocą kamer. Możesz włączać i wyłączać wg uznania, ma nawet opcje nie włączania się pod domem, praca lub w ulubionych miejscach nawet gdy jest włączony na stałe.
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Ten sentry mode to rozumiem monitorowanie okolic auta? Czy coś jeszcze innego ? Można to rozumiem włączyć albo wyłączyć w zależności jak oceniamy okolice gdzie stoi auto (No garaż to nie uruchamiamy a jak na ulicy to lepiej włączyć)? Ta funkcja zżera ok 10% baterii np w LR w ciągu 24h? Dużo
Tak, ale zużycie zależy od ruchu wokół samochodu. Jeżeli będzie mały, to zje 2% baterii w dobę, w pustym garażu może nawet 1%, ale 10%? To chyba na parkingu pod całodobowym sklepem z ogromnym ruchem i to zimą, jeżeli w ogóle. Można liczyć 4-5% na dobę przy umiarkowanym ruchu.
Ja np. zrobiłem 3400km i zero awarii i zero problemów. Spasowanie idealne, jedna uszczelka 2-3mm wystaje, sam bym nie zauważył, dopóki ktoś by mi nie powiedział. Wszystko gra i buczy, a aktualizacje jeszcze dodają co chwilę coś nowego. Ten samochód się rozwija zamiast się starzeć.
Jak ktoś będzie miał pecha, to w każdym nowym samochodzie będzie miał awarię. Jednak takie awarie, które unieruchamiają TM3 są niezwykle rzadkie na tle konkurencji.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tak, ale zużycie zależy od ruchu wokół samochodu. Jeżeli będzie mały, to zje 2% baterii w dobę, w pustym garażu może nawet 1%, ale 10%? To chyba na parkingu pod całodobowym sklepem z ogromnym ruchem i to zimą, jeżeli w ogóle. Można liczyć 4-5% na dobę przy umiarkowanym ruchu.
Ja np. zrobiłem 3400km i zero awarii i zero problemów. Spasowanie idealne, jedna uszczelka 2-3mm wystaje, sam bym nie zauważył, dopóki ktoś by mi nie powiedział. Wszystko gra i buczy, a aktualizacje jeszcze dodają co chwilę coś nowego. Ten samochód się rozwija zamiast się starzeć.
Jak ktoś będzie miał pecha, to w każdym nowym samochodzie będzie miał awarię. Jednak takie awarie, które unieruchamiają TM3 są niezwykle rzadkie na tle konkurencji.
Żeby Sentry działało to cały komputer FSD musi działać i jest to 315W poboru cały czas. 24h x 0.3kW = 7,2 kWh dziennie. Tak że między bajki można włożyć 2% dziennie. Zimą pojemność baterii spada więc jest to bardziej widoczne niż latem. Dla porównania bez Sentry gdy samochód śpi to potrzebuje ok 25W, czyli 0.6kWh na dzień. Bjorn Nyland testował to dokładnie. @Doktor To matematyka, można dyskutować ale ZAWSZE Cię pokona.
Z drugiej strony 5k km to ja zrobiłem w niecałe 3 tygodnie i bezproblemowo dojechałem przez Rumunię i Bułgarię do Istambułu i z powrotem przez Bałkany, mając ponad 45stC po drodze i na postoju. Dla mnie jednak wyznacznikiem niezawodności jest jak TM3 sprawdzi się zimą, bo to wredna pora dla samochodów, a jak na razie jeszcze mrozu nie było i już poważna awaria.
Gdyby Toyota miała elektryki to już bym taką jeździł, mam dwie Toyoty, jedna z 97 druga 2016 i obie są tak samo bezproblemowe i w ciemno i jedną i drugą pojadę w góry na narty w dowolny mróz... Mam też dwa VW i nie jest tak różowo w naszym klimacie.
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Żeby Sentry działało to cały komputer FSD musi działać i jest to 315W poboru cały czas. 24h x 0.3kW = 7,2 kWh dziennie. Tak że między bajki można włożyć 2% dziennie. Zimą pojemność baterii spada więc jest to bardziej widoczne niż latem. Dla porównania bez Sentry gdy samochód śpi to potrzebuje ok 25W, czyli 0.6kWh na dzień. Bjorn Nyland testował to dokładnie. @Doktor To matematyka, można dyskutować ale ZAWSZE Cię pokona.
Z drugiej strony 5k km to ja zrobiłem w niecałe 3 tygodnie i bezproblemowo dojechałem przez Rumunię i Bułgarię do Istambułu i z powrotem przez Bałkany, mając ponad 45stC po drodze i na postoju. Dla mnie jednak wyznacznikiem niezawodności jest jak TM3 sprawdzi się zimą, bo to wredna pora dla samochodów, a jak na razie jeszcze mrozu nie było i już poważna awaria.
Gdyby Toyota miała elektryki to już bym taką jeździł, mam dwie Toyoty, jedna z 97 druga 2016 i obie są tak samo bezproblemowe i w ciemno i jedną i drugą pojadę w góry na narty w dowolny mróz... Mam też dwa VW i nie jest tak różowo w naszym klimacie.
Ok, a skąd masz liczbę 315W, skoro wiadomo, że zużycie Sentry zmienia się zależnie od ilości nagrań? Czy po prostu masz jeden pomiar Bjorna i uznajesz go za stały?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ok, a skąd masz liczbę 315W, skoro wiadomo, że zużycie Sentry zmienia się zależnie od ilości nagrań? Czy po prostu masz jeden pomiar Bjorna i uznajesz go za stały?
Nie specjalnie sie zmienia od ilosci nagran, wpiernicza prad az milo :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie będę się upierał co do konkretnej liczby, czy to będzie 160W czy 400W, ale jest to podobny rząd wielkości dużo wyższy niż śpiący samochód. Nie sądzę też że jakikolwiek upgrade spowoduje że liczba ta spadnie o rząd wielkości, a tylko wtedy można by mówić o bezproblemowym zostawieniu samochodu z włączonym Sentry. Coś musi zasilać czujniki, kamery i komp który to obsługuje.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie chcę zapeszać, ale u mnie przy podobnych objawach, po wszystkich możliwych rodzajach updatow i resetów, skończyło się na wymianie kompa.
Oby nie :)
Jestem po serwisie i diagnoza jest jasna i dotyczy wszystkich którzy mają powtarzające się takie numery po wybudzeniu jak ja:

WYMIANA KOMPA FSD.

Okazało się że jest jakaś felerna wersja która jest źle zabezpieczona termicznie i objawy są jak u mnie. Komp już zamówiony, w środę będą wymieniać.
Radziłbym zasuwać na diagnozę jak najszybciej, gdyż podobno dla mnie zamówili już tydzień temu jak ustawiłem wizytę (czyli wiedzieli co i jak) a teraz będzie to trwało dużo dłużej. Dziś nie wymienili gdyż zrobili diagnozę potwierdzającą problem a ja nie byłem przygotowany na zasuwanie do domu bez samochodu (miałem na 16:30) , muszę być wcześnie rano żeby do wieczora zrobili, stąd druga wizyta w środę.

Mam już takie creepy odczucia że za chwilę ktoś opisze objawy na forum a ktoś z Was już postawi w 2 lub trzecim poście właściwą diagnozę :)
 

Michal

Moderator
Nie będę się upierał co do konkretnej liczby, czy to będzie 160W czy 400W, ale jest to podobny rząd wielkości dużo wyższy niż śpiący samochód. Nie sądzę też że jakikolwiek upgrade spowoduje że liczba ta spadnie o rząd wielkości, a tylko wtedy można by mówić o bezproblemowym zostawieniu samochodu z włączonym Sentry. Coś musi zasilać czujniki, kamery i komp który to obsługuje.
Na prezentacji obecnego komputera FSD podawali, że zjada 200W.
Z doświadczenia widzę, że pobór to około 5% na dobę.
 

Najnowsze dyskusje

Top