Żeby Sentry działało to cały komputer FSD musi działać i jest to 315W poboru cały czas. 24h x 0.3kW = 7,2 kWh dziennie. Tak że między bajki można włożyć 2% dziennie. Zimą pojemność baterii spada więc jest to bardziej widoczne niż latem. Dla porównania bez Sentry gdy samochód śpi to potrzebuje ok 25W, czyli 0.6kWh na dzień. Bjorn Nyland testował to dokładnie.
@Doktor To matematyka, można dyskutować ale ZAWSZE Cię pokona.
Z drugiej strony 5k km to ja zrobiłem w niecałe 3 tygodnie i bezproblemowo dojechałem przez Rumunię i Bułgarię do Istambułu i z powrotem przez Bałkany, mając ponad 45stC po drodze i na postoju. Dla mnie jednak wyznacznikiem niezawodności jest jak TM3 sprawdzi się zimą, bo to wredna pora dla samochodów, a jak na razie jeszcze mrozu nie było i już poważna awaria.
Gdyby Toyota miała elektryki to już bym taką jeździł, mam dwie Toyoty, jedna z 97 druga 2016 i obie są tak samo bezproblemowe i w ciemno i jedną i drugą pojadę w góry na narty w dowolny mróz... Mam też dwa VW i nie jest tak różowo w naszym klimacie.