Minęło już 10.000km w dwa miesiące - moja opinia

nnnnn

Pionier e-mobilności
Coraz bardziej wygląda że jesteście bet-testerami tych aut a nie końcowymi użytkownikami. Mam nadzieję że Tesla nie padnie ofiarą swojego zbyt szybkiego wzrostu.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Coraz bardziej wygląda że jesteście bet-testerami tych aut a nie końcowymi użytkownikami.

ty się wlaśnie różni biznes europejski od amerykańskiego
w europie dostajesz gotowy, przetestowany produkt (który oczywiście także może mieć błędy)
w us dostajesz beta wersję która jest potem latami rozwijana na podstawie skarg użytkowników
i nigdy nie jest gotowa w 100% - no i ściema marketingowa - this is feature not a bug....
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jakoś mnie pominięto w tych testach :-( .

Miałem nie jeden samochód za różne ...tyś zł czy Euro "prosto od krowy" tzw obiecane " cuda na kiju" itp z racji marek "produkty skończne" ....ponoć
A w serwisie spedziły m. w tyle ile jeżdżę Teslą do Lidla ( to były dlugie tygodnie a wlaściwie w sumie to miesiące).
Jestem testerem , ale samochodow zastepczych ;-) .
Na ogół kupowałem nówki, to mam lekko inne zdanie o Tesli.
W niej przynajmniej innowacje są bezobsługowe . Inne ladowały w serwisach warsztatach itd ...

Wady w Tesli to wynik w głownej mierze produkcji nie nadążającej za poptytem a auto to średnia półka , tylko my mamy inne kryteria , na ogół tylko cenowe, wynikające z biedy narodowej . Inaczej zarabiamy i tyle. Mniej jestw niej błędów konstrukcyjnych itp niż w modelach ICE . "Amerykańskość" zas jest mniejsza niż kiedyś była w samochodach zza Oceanu. czasy takie ,że Chińskie produkty są bardziej pożądane
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
ty się wlaśnie różni biznes europejski od amerykańskiego
w europie dostajesz gotowy, przetestowany produkt (który oczywiście także może mieć błędy)
w us dostajesz beta wersję która jest potem latami rozwijana na podstawie skarg użytkowników
i nigdy nie jest gotowa w 100% - no i ściema marketingowa - this is feature not a bug....
To jest różnica pomiędzy używaniem Noki 3310 a pierwszym Iphonem. Jak chcesz używać produkt sprawdzony przez wiele lat i wiele osób, używasz Noki 3310 a jak chcesz urządzenie rewolucyjne i gotowy jesteś na to, że czasem będzie płatać figle to masz iphone'a (smartphona)

Te problemy z zdarzają się ale to jest sporadycznie, przez ponad 3 miesiące zdażyło mi się zeresetować auto 2x co trwało 20s za każdym razem
 

p0li

Pionier e-mobilności
miałem zarówno nokię, kilka motoroli, pierwszego komunikatora alcatela jak i pierwszego iphona - i poza efektem wow wtedy ajfon nie był dużo lepszy od konkurencji - większość cudnych funkcji nie działało albo miało działąć wkrótce
dopiero kilka modeli później otryzmał funkcjonalność współczesnych jedynce normalnych telefonów
i tak jest do tej pory - części funkcji nie ma do dziś - bo nie
dlatego pierwszy ajfon był moim ostatnim

co do różnic w biznesie - nie jest to mój wymysł tylko jakiś czas temu czytałęm opracowanie na temat różnic w podejściu do projektowania przedmiotów w kulturze europejskiej, amerykańskiej oraz azjatyckiej (z rozróżnieniem chin i korei/japonii)

jest to szeroki temat ale wart zainteresowania - np słąwna sprawa ze stacyjkami forda - biznesowo bardziej opłącało się im wypłacać odszkodowania ofiarom wypadków niż wymienić część kosztującą paredziesiąt centów
 

cooler

Pionier e-mobilności
ty się wlaśnie różni biznes europejski od amerykańskiego
w europie dostajesz gotowy, przetestowany produkt (który oczywiście także może mieć błędy)
w us dostajesz beta wersję która jest potem latami rozwijana na podstawie skarg użytkowników
i nigdy nie jest gotowa w 100% - no i ściema marketingowa - this is feature not a bug....
Litości - akurat się interesowałem Zoe bo mi się podoba jako mieszczuch ale to co tam się w tych samochodach odpierdziela to głowa mała.
Tesla przy tym to pancerne i bezawaryjne auto, zresztą miałem już sporo wieśwagenów i naprawdę nastały się w serwisach oraz serwis kosztował niemało. Dopiero o Toyocie mogę powiedzieć że jest naprawdę bezawaryjna i to zarówno staruszka z 1997r jak i 2016r (amerykańce).
Tyle by było jeżeli chodzi o dopracowane europejskie auta - w USA zajmują najniższe pozycje w rankingach bezawaryjności,
 

p0li

Pionier e-mobilności
nie piszę o konkretnych markach tylko ogólne
i sam wiesz że próbka statystyczna typu ja i mój szwagier albo słyszałem od sąsiada - to żadna próbka :)
 

Michal

Moderator
Wydaje mi się, że już raz z Twojego pomysłu była taka dyskusja o wyższości marek jednych nad drugimi i wrzucałem wtedy kilka rankingów, gdzie Citroen zamykał stawkę. Sam też nie podajesz konkretów, więc może skończmy z tym uogólnianiem, bo wygląda na to, że @Zarek1988 miał nieszczęście trafić na jakiś wadliwy egzemplarz, który mu psuje doświadczenia.

Ps. Oczywiście mam nadzieję, że uda Ci się to wszystko ponaprawiać i będziesz się cieszył z auta, tak jak znacząca większość z nas.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Tesla ucieka konkurencji a najśmieszniejsze są tłumaczenia wielkich koncernów, że Tesla ma ceny dumpingowe, że ekolodzy zmuszają ich do zmiany na elektryki, że baterie ciężko recyklingować i tak dalej. Tłumaczą swoją nieudolność do innowacji. Jak od nich to zależało to byśmy jeździli ICE przez następne tysiąc lat.
Nawet Elon żartował, że żałuje iż nie ma konkurencji bo wtedy miałby większa motywacje by polepszać swoje produkty a tak to konkuruje sam z sobą.
Ja miałem pierwszego Iphona 3GS który zwalał nóg gdzie inni "biznesmeni" używali blackberry z klawiatura
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jak VW się wycofa z wyścigu to tylko Chinczycy zostaną, Stellanis nie liczę bo słabo im idzie na razie.
 
Top