Cupra Born 2023 58kWh 27tyś km

walik22

Zadomawiam się
a tak w VW i tak to fajnie działa że bez tego już nie kupię samochodu
 

Attachments

  • travel assist vw.jpg
    travel assist vw.jpg
    24,2 KB · Liczba wyświetleń: 30
  • travel assist licznik.jpeg
    travel assist licznik.jpeg
    48,5 KB · Liczba wyświetleń: 29
Last edited:

nabrU

Moderator
A tu wideo, jak to działa w porównaniu do AP Tesli (bo Tesla mogłaby się tu parę rzeczy nauczyć :p):

 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Tu jest trochę pokomplikowane 😉
Jest ustawienie na tempomacie, który dostosowuje prędkość do znaków, zwalnia ale i przyspiesza za ograniczeniem
Jest ustawienie, które (ma coś tam z eko w nazwie) hamuje przed ograniczeniami, skrzyżowaniami, samochodem,... - tak wygodne, że bez tego męczy mnie już jazda 😉
Czasem jest to zbyt agresywne i robi za wcześnie, ale da się przerwać, więc ok
Dokładnie jest bardzo wygodne i stworzone dla bev. Przez to jazda z rekuperacja mnie męczy. Wolę bez.
Tempomat trzeba aktywować, mi zwykle się nie chce. Za to ten predykcyjny to powinna być opcja musi have w każdym.
 

nabrU

Moderator
Za to ten predykcyjny to powinna być opcja musi have w każdym.

Też uważałem to za 'super ficzer' w ID.3 choć wielu ludzi (nawet jeżdżących VW / Cupra) nie rozumie jak to działa i nawet domaga się regulowanej rekuperacji, bo twierdzi, że w D nie ma w ogóle rekuperacji, a w B jest za silna.
Po prostu VAG podszedł do tego kompletnie inaczej niż inne marki: BEV służy do jazdy i ma jechać jak najdalej, więc na płaskim bez przeszkód (takich jak zakręt, inny samochód) nie rekuperuje prawie w ogóle w trybie D i jedzie jakby 'na luzie'. Inne BEV po postu 'stają dęba' po zdjęciu nogi z gazu. Więc nie wszystkim (a szczególnie zwolennikom OPD) to się podoba.
 

elden

Nowy na Forum
Inne BEV po postu 'stają dęba' po zdjęciu nogi z gazu.
No, bez przesady. Moja Kona (2019 r.) z włączoną automatyczną rekuperacją też hamuje mniej do prawie wcale w zależności od samochodów przed, chociaż zakrętów itp. nie uwzględnia.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Po prostu VAG podszedł do tego kompletnie inaczej niż inne marki: BEV służy do jazdy i ma jechać jak najdalej, więc na płaskim bez przeszkód (takich jak zakręt, inny samochód) nie rekuperuje prawie w ogóle w trybie D i jedzie jakby 'na luzie'. Inne BEV po postu 'stają dęba' po zdjęciu nogi z gazu. Więc nie wszystkim (a szczególnie zwolennikom OPD) to się podoba.
Przełomowa postawa VAG'a :D

Leaf ma to samo, od 15 lat ma to samo, pewnie dlatego mam średni pobór z przeszło dwóch lat i prawie 40kkm 13kWh/100km - wymuszone REKU to zło wcielone, wystarczy że działa wtedy kiedy naciskasz hamulec, ewentualnie wymuszone kiedy sobie zażyczysz i ustawisz (np. na zjazdach). W trybie Normal Leaf jeździ normalnie, ma ten "innowacyjny" luz z VW :D
 

nabrU

Moderator
Przełomowa postawa VAG'a :D

Przełomowo to wyciąłeś kontekst mojej wypowiedzi gdzie pisałem o predykcyjnym tempomacie i jego współpracy z rekuperacją. Więc Leaf nie 'ma to samo', sorry.
 
Top