Lidl, Kaufland, Biedronka...

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ale przecież electroverse ma wysokie ceny? Przynajmniej, gdy sprawdzałem ostatnio. Jako jeden do prawie wszystkiego najlepszy jest elocity, a w Polsce przyda się jeszcze orlen charge (bo elocity go nie widzi).

Całym sercem kibicuję kolejnej osobie, która kupuje EV bez możliwości ładowania w domu. NIgdy nie żałowałem dotąd wyboru, choć za tydzień jadę z Warszawy do Kołobrzegu, a rozbudowanej stacji ładowania Tesli w Ciechocinku nadal nie ma i czuję tremę.
 

nabrU

Moderator
Ale przecież electroverse ma wysokie ceny? Przynajmniej, gdy sprawdzałem ostatnio. Jako jeden do prawie wszystkiego najlepszy jest elocity, a w Polsce przyda się jeszcze orlen charge (bo elocity go nie widzi).

Ale ja przecież polecam Electroverse ze wskazaniem na używanie za granicą dla tych, którzy preferują 1 kartę zamiast dziesięciu innych kart lub apek. Nie wiem też czy Elocity działa w Niemczech czy Czechach bo nie mam ich apki. Co do cen w Electroverse to bywa różnie - trzeba sprawdzać przed ładowaniem.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Wczoraj np na stacjach Biedronki Powerdot przez Electroverse widziałem w aplikacji niższe ceny niż przez Elocity, a teraz już na odwrót. Kilka alternatyw warto mieć (i sporo czasu na sprawdzanie cen :))
A to akurat urok Elocity, które na jednych PowerDot/Biedrach pokazuje CCS za 3,14 zł, a na innych 2,73 zł.
Electroverse ma tu i tu 2,85 zł
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale przecież electroverse ma wysokie ceny? Przynajmniej, gdy sprawdzałem ostatnio. Jako jeden do prawie wszystkiego najlepszy jest elocity, a w Polsce przyda się jeszcze orlen charge (bo elocity go nie widzi).
Potwierdzam słowa @nabrU, Electroverse zdecydowanie na za granicę. Ja używałem podczas dwóch wyjazdów na narty do Austrii. Wiadomo, że w trasie to SuC, jednak w miejscu docelowym, to bardzo dobre rozwiązanie, bo działa z prawie każdą ładowarka w pobliżu, a dzięki temu można w drogę powrotną wystartować naładowanym na full, jak z domu.
Całym sercem kibicuję kolejnej osobie, która kupuje EV bez możliwości ładowania w domu. NIgdy nie żałowałem dotąd wyboru, choć za tydzień jadę z Warszawy do Kołobrzegu, a rozbudowanej stacji ładowania Tesli w Ciechocinku nadal nie ma i czuję tremę.
Nie wiem w jaki dokładnie dzień jedziesz i o której godzinie, jeśli jednak na długi weekend, no to w Ciechocinku może być SuC mocno obłożony. Może warto za wczasu rozejrzeć się za oferta konkurencji przy trasie, a może nawet wykupić jakiś abonament. Tak przy okazji, to w samym Kołobrzegu też nie ma szału z ładowarkami 😉, no chyba, że wybrałeś hotel z możliwością naładowania samochodu.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ale przecież electroverse ma wysokie ceny? Przynajmniej, gdy sprawdzałem ostatnio. Jako jeden do prawie wszystkiego najlepszy jest elocity, a w Polsce przyda się jeszcze orlen charge (bo elocity go nie widzi).

Całym sercem kibicuję kolejnej osobie, która kupuje EV bez możliwości ładowania w domu. NIgdy nie żałowałem dotąd wyboru, choć za tydzień jadę z Warszawy do Kołobrzegu, a rozbudowanej stacji ładowania Tesli w Ciechocinku nadal nie ma i czuję tremę.
S7 Jedź, może Rumię otworzą :-D powinieneś dojechać, jak nie to tam Auchan chyba całkiem znośny ;-).
 

DużyŁoś

Fachowiec
To już od dawna ;)
Przez Elocity masz FV, przez Lidl plus
Są widoczne ładowarki w apce Lidla jak i elocity chyba te same dziś zauważyłem. W apce Lidla ciut taniej.
a dokładnie w Elocity +10gr/1kW - i faktura :)

a tak przy okazji - jak ładuję to muszę bilet parkingowy czy nie? Czyli czy ktoś ładował, nie miał biletu - przyszło wezwanie do zapłaty.
Wiem wiem , że w ogóle nie trzeba tego biletu bo nie legalny czy też trzeba bo to teren prywatny.
 

cewicz

Zadomawiam się
a dokładnie w Elocity +10gr/1kW - i faktura :)

a tak przy okazji - jak ładuję to muszę bilet parkingowy czy nie? Czyli czy ktoś ładował, nie miał biletu - przyszło wezwanie do zapłaty.
Wiem wiem , że w ogóle nie trzeba tego biletu bo nie legalny czy też trzeba bo to teren prywatny.
Podczas ładowania nie trzeba pobierać biletu parkingowego
 

R_R

Zadomawiam się
W piątek odebrałem pierwsze auto elektryczne z zamiarem ładowania tylko na stacjach publicznych. I niestety nastał problem. Nie licząc pierwszego podłączenia do ładowania w piątek (może byłem delikatną typową blondynką) to bez problemu podpinałem się na pobliskim Kauflandzie i Lidlu. Wszystko było piękne przez pierwsze 3 ładowania. Wczoraj zajechałem na Kaufland... i tak na wolnym ładowaniu: 8 prób podłączenia nieudane z komunikatem "Nie można rozpocząć ładowania - Możesz spróbować ponownie naładować pojazd lub anulować proces łączenia". Wciskam "Ponów" i wciąż to samo.

Zadzwoniłem z tym problemem do Kauflandu, zrestartowali ładowarkę. Próbowałem ponownie 2x i wciąż to samo. Ponownie zadzwoniłem, zrestartowali ładowarkę. Dwie godziny później podjechałem i spróbowałem dwukrotnie i ten sam komunikat.

Pojechałem na Lidla, za trzecim razem się udało..., komunikat analogiczny jak w Kauflandzie. Czy ja robię coś źle?

Moja procedura postępowania:
1. Wpinam przewód AC do ładowarki.
2. Wpinam przewód do samochodu Opel Corsa.
3. Uruchamiam aplikację Kaufland.
4. Wybieram w aplikacji złącze.
5. Uruchamiam ładowanie.

Po czym wyskakuje powyższy komunikat. Gdzie popełniam błąd?
Wczoraj mi się bardzo spieszyło i trochę mnie to poirytowało..., w szczególności, byłoby to bardzo problematyczne, co by było gdyby człowiek miał ostatnie pieniądze i sobie zamroził na kilka-kilkanaście godzin. Na ładowarce przy Kauflandzie bardzo mi zależy, bo jest najbliżej domu - około 200m.
 

R_R

Zadomawiam się
Nie próbowałem, ale co znaczy wybredne? Przecież ładowałem się na tych ładowarkach... Po weekendzie znowu będę się ładować, sprawdzę po raz kolejny Kaufland.
Czy po podpięciu przewodu powinno coś mi świecić przy "baku"? Może tu jest klucz do sukcesu.
 

Najnowsze dyskusje

Top