Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

to_masz

Posiadacz elektryka
Nie, planuję trzymać go myślę z 10 lat.
Przy takim okresie i sercu przy BMW - poczekałbym na coś z 800V, np. na to nowe iX3 🙃 w międzyczasie zobaczyłbym odchodzące całkiem przyzwoite iX3 (co ciekawe Bjorn do niego włożył 9 banana boxów, jak w TMY i o jeden więcej niż w iX) i raczej unikałbym sprawdzania nowego X3 😅

Tylko takie iX jak sobie skonfiguruję to wychodzi 400, musiałbym dostać pewnie z 15-20% rabatu, żeby się ewentualnie decydować.
@CyanAppl16 iX xDrive45 ma baterię 95kWh netto, dopiero xDrive60 ma 110kWh ... będziesz się wkurzał na ładowarkach już dzisiaj (max moc ładowania 175kW) + zasięg porównywalny do TMY Ci wyjdzie
 

Patrizio17

Fachowiec
Czekanie na IX3 to może być najlepsza opcja.
Zarówno Ix, jak i Model Y, jak na dzisiejsze czasy ładują się po prostu wolno. Tesla ma większą maksymalną moc, ale słabą krzywą i realnie nie ma w tym aspekcie żadnej przewagi.
 
Last edited:

boa

Pionier e-mobilności
Nie ma chyba wątku xPeng to zapytam się, czy może ktoś kojarzy, czy to zmiana czy tak zawsze było - ale na xoeng.com nie ma Polski, a na OtoMoto żadnego auta (a były). Wycofali się już? :)
 

boa

Pionier e-mobilności
Nie ma chyba wątku xPeng to zapytam się, czy może ktoś kojarzy, czy to zmiana czy tak zawsze było - ale na xoeng.com nie ma Polski, a na OtoMoto żadnego auta (a były). Wycofali się już? :)
Niby Inchcape dalej walczy, oferują leasing 103%, darmowe DC i w sumie to pewnie negocjacje ceny - nic się prawie nie sprzedało, na razie mają pełną porażkę
 

Patrizio17

Fachowiec
Ja bym Xpenga nie skreślał - moim zdaniem to fajne samochody, zwłaszcza G9.
Myślę, że zrobili duży błąd wchodząc z G6 oraz G9 prefl, a w Chinach już pokazana została wersja po liftingu z ładowaniem 12 zamiast 20 minut. Sam bym nie kupił teraz i czekał na nową wersję, mają być w Polsce pod koniec roku. EV9 też zaczęło się sprzedawać dopiero na wyprzedażach.
Dobra, kończę już off-top.
 

boa

Pionier e-mobilności
Ja bym Xpenga nie skreślał - moim zdaniem to fajne samochody, zwłaszcza G9.
Myślę, że zrobili duży błąd wchodząc z G6 oraz G9 prefl, a w Chinach już pokazana została wersja po liftingu z ładowaniem 12 zamiast 20 minut. Sam bym nie kupił teraz i czekał na nową wersję, mają być w Polsce pod koniec roku. EV9 też zaczęło się sprzedawać dopiero na wyprzedażach.
Dobra, kończę już off-top.
G9 po lifcie ma std pneumatykę, teraz tylko w tej najdroższej wersji - już to właśnie sprawdziłem. Bo gdyby dobrze działającą pneumatyka była w aucie za 250 tys z leasingiem 103% i budżetem na DC, no to byłby to super deal (o ile ogólnie auto dobrze się sprawuje itd)
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
wiesz, ja mam obecną generację iX3 i to jest bardzo pakowne auto jak na gabaryty. W przeciwieństwie do TMY bez problemu w razie potrzeby możesz założyć na dach boksa. Hak elektryczny. Bagażnik wg mnie lepiej ustawny / bardziej pionowy tył.
Jaki jest problem z założeniem boksa do TMY? Bo chyba byłem/jestem nieświadomy problemu jeżdżąc z boksem na narty..
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Masz relingi dachowe i bez ryzyka, łatwo i przyjemnie w sekund pięć montujesz belki poprzeczne na dachu :)
Tu i tu masz do zamontowania belki. Pewnie nawet ilość śrub podobna. Nie neguję wyższości BMW w innych aspektach ale tutaj to już nie przesadzajmy. Własnoręcznie montuję belki w jakieś 20 min. Jeśli chodzi Ci o ryzyko uszkodzenia szklanego dachu to jest ono minimalne. Po prostu należy postępować zgodnie z instrukcją.
 

boa

Pionier e-mobilności
Tu i tu masz do zamontowania belki. Pewnie nawet ilość śrub podobna. Nie neguję wyższości BMW w innych aspektach ale tutaj to już nie przesadzajmy. Własnoręcznie montuję belki w jakieś 20 min. Jeśli chodzi Ci o ryzyko uszkodzenia szklanego dachu to jest ono minimalne. Po prostu należy postępować zgodnie z instrukcją.
Ale jest ryzyko i nie jest to takie proste i oczywiste, dla wielu osób wręcz trudne, szczególnie zimą.
 

Najnowsze dyskusje

Top