Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

cooler

Pionier e-mobilności
Dlaczego i jeżeli tak to co?
Jak widzę ile rzeczy do Tesli mają minefriedny oraz ile rzeczy oryginalnych bardzo tanio jest na ebayu czy nawet allegro, to Tesla długoterminowo jest tańszym sprzętem w posiadaniu, dającym więcej satysfakcji.

Mało tego mam dostęp do e-katalogu części Tesli i to wszystko jest naprawdę tanie, a mam porównanie do VW i Toyoty, a nie spodziewam się że marka premium BMW będzie tu konkurencyjna.

Dodaj do tego własne narzędzia do Tesli (Tessie, Teslamate, inne) oraz dodatki typu Ingenext czy S3XY i jeżeli lubisz się bawić i ulepszać samochody (jak ja) to wybór jest oczywisty ¯\_(ツ)_/¯

Jeżeli natomiast zależy Ci żeby sąsiadom gul skakał że masz BMW, to wybór też jest prosty ¯\_(ツ)_/¯
 

PawelPablo

Fachowiec
Przejedź się ix i Eqe i zobacz jakie mają życie.
Ja chciałem kupić eqs ale przy temperaturze 0 przy 90-100 na godzinę miał zużycie 39….i skończyłem z Y.
Widomo że wykonanie to jest inna bajka ,tesla jest jaka jest ma swoje plusy ,ale jak ktoś mówi że jakość wykonania jest na wysokim poziomie to nie wie co mówi:)
Jest adekwatna do ceny auta:)
 

EU07

Zadomawiam się
Dlaczego i jeżeli tak to co?
Jak z każdym innym produktem - wolumen i unifikacja robią efekt. @cooler mnie ubiegł, ale zasadniczo to co napisał - powszechnie dostępne i znośnie wycenione części, akcesoria, gadżety. Wysoka popularność TMY w Chinach to w zasadzie gwarant długoterminowego wsparcia ze strony producentów trzecich.

Do tego społeczność - czy to na tym forum, czy na grupach na Facebooku, czy na YouTube, zobacz ile jest w internecie oddolnych treści od zwykłych ludzi na temat Tesli, a ile na temat elektrycznych BMW. Ludzie się tym autem bawią, modyfikują, rozkręcają do samej baterii.

Mało tego - producent wręcz zachęca do drobnych samodzielnych napraw i nie robi z tego czarnej magii, która wymagałaby wizyty w ASO pod byle pretekstem. BMW czy Mercedes lubią nazywać się premium, ale dla mnie premium to nie przyjęcie na serwis przez człowieka w garniturze, bo to ma i Skoda, tylko jak mobilny przyjeżdża pod dom i nie trzeba z nim w ogóle rozmawiać.

Szklanej kuli nie mam, ale gdybym miał strzelać, to przez następne 10 lat częściej będą wychodzić aktualizacje oprogramowania Junipera, niż iX'a. Pewnie nie raz napsuje to krwi, ale długoterminowo na plus. Potem też pewnie będzie jakieś wsparcie, nawet jeśli w formie dodatków firm trzecich jak S3XY Buttons.

A co do lansu, o którym każdy powie, że go niby nie interesuje, ale podświadomie chciałby poczuć, że ma coś lepszego - BMW, Mercedes, Audi chyba słabo się nadają do łechtania ego. To już nie lata 90. i jest tego tyle dookoła, że człowiek przestaje zwracać uwagę, o ile nie stoi taki kloc na środku chodnika i przeszkadza w przejściu. To musiałby być jakiś ultra sportowy model albo znany klasyk, żeby głowy się odwracały. Swoją drogą, mam wrażenie, że poza naszą bańką mimo wszystko łatwiej o reakcję "Cooo, kupiłeś tę kosmiczną/kontrowersyjną Teslę?" niż "Cooo, kupiłeś elektryczne BMW?" - gdyby komuś zależało na pretekście do rozmów.
 

Patrizio17

Fachowiec
Przejedź się ix i Eqe i zobacz jakie mają życie.
Ja chciałem kupić eqs ale przy temperaturze 0 przy 90-100 na godzinę miał zużycie 39….i skończyłem z Y.
Widomo że wykonanie to jest inna bajka ,tesla jest jaka jest ma swoje plusy ,ale jak ktoś mówi że jakość wykonania jest na wysokim poziomie to nie wie co mówi:)
Jest adekwatna do ceny auta:)
IX 50 ma średnią z zeszłego roku na poziomie 23.2 kWh. W maju średnio było 20.7 kWh vs 17.8 kWh w Juniperze. Nie uważam tego za przepaść.
 
Jeśli komuś zależy na szybkim ładowaniu, to platforma Porsche wygląda dość fajnie https://evkx.net/models/porsche/macan/macan/chargingcurve/
Tylko że mają ogólnie problemy natury technologicznej na razie :(
To PPE - dlatego wspomniałem też o Macanie i Q6 w wersji SUV i Sportback. Ładowanie dzisiaj najszybsze w suvach, lepiej tylko Porsche Taycan/AudiGT, a jak wyjdzie ix3 to już będzie nowy król :)
Co do oprogramowania, 12k km nabite, po woli się przyzwyczaiłem a nawet znalazłem kilka rzeczy, które są na + np regularnie słucham audycje z YT w trakcie jazd, żeby jeszcze tylko nie zajmowało to ekranu w trakcie jazdy skoro i tak nie widać - to było by mistrzostwo. Sama jazda, ładowanie - 0 problemów.
 
Last edited:

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
IX 50 ma średnią z zeszłego roku na poziomie 23.2 kWh. W maju średnio było 20.7 kWh vs 17.8 kWh w Juniperze. Nie uważam tego za przepaść.
Ogólnie iX50 ma dużo większy zasięg od TMY, w lecie podobno można z prędkościami autostradowymi przejechać 600km, właśnie dlatego kusiło by mnie ix60, ale trochę za drogo, może to ix50 używane udałoby się gdzieś znaleźć.
 
Top