Dlaczego i jeżeli tak to co?
Jak z każdym innym produktem - wolumen i unifikacja robią efekt.
@cooler mnie ubiegł, ale zasadniczo to co napisał - powszechnie dostępne i znośnie wycenione części, akcesoria, gadżety. Wysoka popularność TMY w Chinach to w zasadzie gwarant długoterminowego wsparcia ze strony producentów trzecich.
Do tego społeczność - czy to na tym forum, czy na grupach na Facebooku, czy na YouTube, zobacz ile jest w internecie oddolnych treści od zwykłych ludzi na temat Tesli, a ile na temat elektrycznych BMW. Ludzie się tym autem bawią, modyfikują, rozkręcają do samej baterii.
Mało tego - producent wręcz zachęca do drobnych samodzielnych napraw i nie robi z tego czarnej magii, która wymagałaby wizyty w ASO pod byle pretekstem. BMW czy Mercedes lubią nazywać się premium, ale dla mnie premium to nie przyjęcie na serwis przez człowieka w garniturze, bo to ma i Skoda, tylko jak mobilny przyjeżdża pod dom i nie trzeba z nim w ogóle rozmawiać.
Szklanej kuli nie mam, ale gdybym miał strzelać, to przez następne 10 lat częściej będą wychodzić aktualizacje oprogramowania Junipera, niż iX'a. Pewnie nie raz napsuje to krwi, ale długoterminowo na plus. Potem też pewnie będzie jakieś wsparcie, nawet jeśli w formie dodatków firm trzecich jak S3XY Buttons.
A co do lansu, o którym każdy powie, że go niby nie interesuje, ale podświadomie chciałby poczuć, że ma coś lepszego - BMW, Mercedes, Audi chyba słabo się nadają do łechtania ego. To już nie lata 90. i jest tego tyle dookoła, że człowiek przestaje zwracać uwagę, o ile nie stoi taki kloc na środku chodnika i przeszkadza w przejściu. To musiałby być jakiś ultra sportowy model albo znany klasyk, żeby głowy się odwracały. Swoją drogą, mam wrażenie, że poza naszą bańką mimo wszystko łatwiej o reakcję "Cooo, kupiłeś tę kosmiczną/kontrowersyjną Teslę?" niż "Cooo, kupiłeś elektryczne BMW?" - gdyby komuś zależało na pretekście do rozmów.