Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Mamy wprawdzie IX50, IXM60 mieliśmy tylko na testy, ale nie wiem jak zrobić zużycie na poziomie 50 kWh, trzeba moim zdaniem utrzymywać 190-200 jak tylko się da, w przypadku m60 można też podpić sprintami powyżej 200. Porównując IX 50 na kołach 22 cali vs Y Juniper Lr awd na kołach 20 cali nie ma szans na taką olbrzymią różnicę w zużyciu. Jak Y Lr zużyje 30 to Ix weźmie jakieś 38-40 kWh, a jest dużo cięższy i zdecydowanie szybszy niż LR bez boosta, ma identyczne osiągi jak Juniper z boostem (0-200).
Ix jest mało oszczędny w mieście, gdzie zużywa więcej niż Kia EV9 i podobnie jak Jag I-pace, ale w trasie naprawdę nie ma tragedii.
Sprawdziłem nawet test Sport Verbrauch w Auto Motor und Sport dla Ix 50 oraz M60:
2024501.jpg

2104750.jpg
Ja jeżeli już to brałbym na kołach 20" i właśnie nie wiem czy jest sens dopłacania do xDrive60.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Masz jakiś twardy limit finansowy?
Ile lat planujesz je miec?
Jak jeździsz w trasy itd? Długość, częstość, z jaką prędkością lubisz jeździć?
Jakie auto masz teraz/wcześniej?
Limit finansowy to rata maks 4-5tys brutto przy wpłacie własnej 25-30%.
Planuję je mieć minimum 7 lat.
W trasy kilka razy w roku ale takie do 500km, ale może to by się zmieniło mając komfortowe auto.
Lubię jeździć przepisowo, więc autostradą maks 140, ewentualnie dynamicznie wyprzedzić.
Teraz w porównaniu do omawianych tutaj aut mam słabe auto, ale kupowałem je 10 lat temu na innym poziomie życia.
 

Patrizio17

Fachowiec
Kwestia na czym Ci bardziej zależy.
Tesla to niższa cena, praktyczność, niższe zużycie, sieć SuC na zachodzie.
BMW to dużo lepszy komfort i wykończenie, podobny zasięg i czas ładowania (ix45), ale wyższa cena i gorsza efektywność.
U nas Ix oraz Y (EV6 zresztą też) mają zostać długo, mamy a8 d4 13 lat od nowości i nadal jest w świetnej formie, zobaczymy czy z elektrykami tak się da.
Ja bym rozważył czekanie na IX3, może połączyć oba światy. I będzie 800v, a w tym aspekcie widzę różnicę mając porównanie do ev6.
 
Last edited:
Limit finansowy to rata maks 4-5tys brutto przy wpłacie własnej 25-30%.
Planuję je mieć minimum 7 lat.
W trasy kilka razy w roku ale takie do 500km, ale może to by się zmieniło mając komfortowe auto.
Lubię jeździć przepisowo, więc autostradą maks 140, ewentualnie dynamicznie wyprzedzić.
Teraz w porównaniu do omawianych tutaj aut mam słabe auto, ale kupowałem je 10 lat temu na innym poziomie życia.
7 lat sporo na elektryka. 2 moje poprzednie ICE też miałem 7 i po 7 latach w cale nie czułem presji zmiany, bo biorąc full wypas,dlatego byłem wybredny. Teraz myślę że elektryk po 5 latach będzie wołał o zmianę. Ale co z tego wynika, że bierz max na jaki Cie stać i na ile się da future proof.

Cena - zmieścisz się w BMW, Audi, Porsche, Mercedesie przy kwocie całkowitej auta ok 350tyś.

- BMW - zawszenie, prowadzenie - to BMW. Wada: jedynie stara technologia ładowania, za 3-5 lat samo sie nie poprawi, fajnie że ma dużą baterie. No i rozmiarowo chyba największy, wnętrze wnętrzem ale to jednak oczko większe auto niż poniższe, bardziej jak EQS Suv
- Mercedes EQE SUV - jw, ale prześliczny, co nie? Pytanie tylko czy lubisz miękkie auta, prowadzenie dokładnie na drugim biegunie od BMW, ale oczywiście i 180 pojedziesz bez dramatów, po prostu super komfortowe ale nie bezpośrednie i bujało dla mnie jak w autobusie
- Porsche/Audi (sportback lub nie) - no tu masz najnowszą technologie dzisiaj. Porsche sporo droższe, chyba się nie zmieścisz w cenie. Prowadzenie jak w BMW, audi, sporo tańsze, troche brzydsze, ta sama technologia

Na 7 lat to zastanowił bym sie czy nie czekać na nowego iX3, ale wtedy trafi Cie coś z wieku dziecięcego, jak niektórych na forum- dramatyczne problemy z Q6 z zeszłego roku. Odbiór wtedy pewnie w marcu i rabatu nie będzie przez rok. Sporo czekania.

Każde z ww. auto możesz pożyczyć od dealera na dobe/weekend. Brałeś? Mercedes vs BMW to pomijając technologie jedno z nich powinno po prostu CI nie leżeć, są oba świetne ale z innej bajki,

Tesla: najtańsza, najlepsza wartość do ceny, ale też jej awaryjność (zobacz filmy na YT pt sprawdzenie auta przed końcem gwarancji i wyrób sobie opinie), która mnie odrzuciła.

PS. Wallboxa w domu już masz? Zamontowanie schodzi chwile, warto już działać.


Wszedłem teraz na otomoto - i chyba przy wpłacie 25-30% i rata <5k brutto na iX nawet wersja 45 się nie załapiesz. Najtańsze 375, i to bez decydowania o wyposażeniu
 
Last edited:

jezile

Fachowiec
W trasy kilka razy w roku ale takie do 500km, ale może to by się zmieniło mając komfortowe auto.
Lubię jeździć przepisowo, więc autostradą maks 140, ewentualnie dynamicznie wyprzedzić.
Tak tylko dodam, żeby może nie pchać się na siłę w BEV z dużą baterią jeśli chce się robić trasy do 500km kilka razy w roku.

Osobiście robię trasy 500-1000km co 1-1,5 miesiąca na standardowej baterii TM3 tj. 50kWh z prędkościami autostradowymi (130-140kmh) i oceniam te podróże jako niemęczące (przystanki na doładowanie co ~2h). Przejechanie dla mnie 500km+20min na ładowanie jest całkiem ok i przestałem już wyciągać diesla na takie trasy.
Kiedyś podobnie myślałem, że pewnie potrzebuję LR z baterią min. 75kWh ale przy takich dystansach jak robię to nie miałoby to większego sensu.
 

nabrU

Moderator
Osobiście robię trasy 500-1000km co 1-1,5 miesiąca na standardowej baterii TM3 tj. 50kWh

Tylko przypomnę, że TM3 RWD to 60kWh brutto (a w najnowszej podobno 64kWh)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Które polskie auto mam w takim razie kupić?
Zgodnie z Norodowym Duchem Tej Ziemi...Izerę .
Jest niepokalana żadną historią i co ważniejsze nie będzie pokalana żadną przyszłością .
Idealna patriotyczna mrzonka na dlugie wieczory przy piwie , ale czy mamy jeszcze jakiś browar ? To też trzeba sprawdzić!
Tu nie jestem w temacie:)
A poważnie , to albo czekaj na nowe BMW i to dłużej aby sie przekonac ile i co bedzie z eksploatacja w realu . Czyli komentarze uzytkownikow i to najlepiej z zagranicy .
Albo wg mnie jako wieloletniego użytkownika z grupy tych co mieli szczęście i są zadowoleni , bralbym coś z Tesli nawet używkę , bo tu wiemy o tym aucie niemal wszystko
 
Last edited:

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
7 lat sporo na elektryka. 2 moje poprzednie ICE też miałem 7 i po 7 latach w cale nie czułem presji zmiany, bo biorąc full wypas,dlatego byłem wybredny. Teraz myślę że elektryk po 5 latach będzie wołał o zmianę. Ale co z tego wynika, że bierz max na jaki Cie stać i na ile się da.
Mysle podobnie.

- Porsche/Audi (sportback lub nie) - no tu masz najnowszą technologie dzisiaj. Porsche sporo droższe, chyba się nie zmieścisz w cenie. Prowadzenie jak w BMW, audi, sporo tańsze, troche brzydsze, ta sama technologia
Nie chce miec nic wspolnego z grupa VAG.

Na 7 lat to zastanowił bym sie czy nie czekać na nowego iX3, ale wtedy trafi Cie coś z wieku dziecięcego, jak niektórych na forum- dramatyczne problemy z Q6 z zeszłego roku. Odbiór wtedy pewnie w marcu i rabatu nie będzie przez rok. Sporo czekania.
iX3 bedzie za male.

Każde z ww. auto możesz pożyczyć od dealera na dobe/weekend. Brałeś? Mercedes vs BMW to pomijając technologie jedno z nich powinno po prostu CI nie leżeć, są oba świetne ale z innej bajki,
Raczej mysle w strone bmw.

Tesla: najtańsza, najlepsza wartość do ceny, ale też jej awaryjność (zobacz filmy na YT pt sprawdzenie auta przed końcem gwarancji i wyrób sobie opinie), która mnie odrzuciła.
Duzo juz ogladalem i poczatkowo mialem juz zamawiac, ale im wiecej ogladalem tym wiecej pytam zaczalem sobie zadawac i bezawaryjnosc jest dla mnie wazniejsza.

PS. Wallboxa w domu już masz? Zamontowanie schodzi chwile, warto już działac
Az tak mi sie nie spieszy.

Wszedłem teraz na otomoto - i chyba przy wpłacie 25-30% i rata <5k brutto na iX nawet wersja 45 się nie załapiesz. Najtańsze 375, i to bez decydowania o wyposażeniu
Zalezy od kwoty wykupu, są też rabaty.
 
Last edited:
Top