Evse / wallbox

nocomment

Zadomawiam się
@Olecki może być i Khons, ale który model, coby miał odpowiednie "europejskie" zabezpieczenia i nadawał się do zamknięcia w skrzynce na zew. (również w zimę)? Ja się pogubiłem, wystraszyłem i stanęło na Zencarze, co ma dwa modele... 😉

Habu mi pasuje, bo chociaż nieco polskie, ale jednak droższe i ma fajne funkcje, których nie potrzebuję 😁 Może jed AK warte dopłaty, bo mniejsze straty albo odporniejsza na zimno?

Reklamują się też odmienną konstrukcją i pochowaniem wszystkiego w elektronice na końcach, a dla mnie to jednak wada, chyba bym nie chciał wystającego evse poza skrzynkę, niepotrzebnie skupia wzrok . Jak mają mi uciąć sam przewód to może lepiej od chińczyka samą wtyczkę, niż końcówkę z połową logiki i wyświetlaczem..

Edit: widzę evse Platinet, nie wallboks, za ok. 1200 zł, chyba też warte uwagi... Ale cena sugeruje jakieś podstawowe rcd...
 
Last edited:

Henryk1957

Zadomawiam się
Edit: widzę evse Platinet, nie wallboks, za ok. 1200 zł, chyba też warte uwagi... Ale cena sugeruje jakieś podstawowe rcd...
Patrz tylko na ten najnowszy model z tego roku, który w ich sklepie za 11kW jest po 1749 zl bo raz ze w rzeczywistości kosztuje poniżej 1400 zl ale dwa że ma takie same zabezpieczenia co Zencar
 

Olecki

Pionier e-mobilności
@Olecki może być i Khons, ale który model, coby miał odpowiednie "europejskie" zabezpieczenia i nadawał się do zamknięcia w skrzynce na zew. (również w zimę)? Ja się pogubiłem, wystraszyłem i stanęło na Zencarze, co ma dwa modele... 😉

KHONS ma w zasadzie dwa modele (stary i nowy), reszta to różne wersje gniazda / wtyczki / mocy.

Podstawowy u nas to 11KW Type 2 z gniazdem siłowym 16A. Ma IP 65 (czyli w skrzynce nie zamoknie) i RCD A + DD


Na chwilę obecną działa kupon -120 złotych przy zakupach za minimum 790 czyli do zapłacenia 764 złote. Wysyłka z Niemiec więc bez cła i w będzie w przeciągu 3-4 dni roboczych.
 

giancardi

Nowy na Forum
KHONS ma w zasadzie dwa modele (stary i nowy), reszta to różne wersje gniazda / wtyczki / mocy.

Podstawowy u nas to 11KW Type 2 z gniazdem siłowym 16A. Ma IP 65 (czyli w skrzynce nie zamoknie) i RCD A + DD.
Czyli jak mam dużą siłę w garażu to muszę kupić jeszcze przejściówkę 32-16A?

Wtedy minimalne ładowanie jak rozumiem to około 4kw.

I tak ta duża siła jest zabezpieczona bezpiecznikiem B20 , więc pociągnie tylko 11kw.

Czym się różni ten Khons od Zencara tak naprawdę, skoro jest dwa razy tańszy? Zencar to około 1300 złotych.

Edit: właśnie się zorientowałem, że jak mam bezpiecznik na sile 20A to muszę albo zrobić przejściówkę 32-16A z zabezpieczeniem albo jak rozumiem zmienić bezpiecznik w skrzynce na B16.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Czyli jak mam dużą siłę w garażu to muszę kupić jeszcze przejściówkę 32-16A?

Wtedy minimalne ładowanie jak rozumiem to około 4kw.

I tak ta duża siła jest zabezpieczona bezpiecznikiem B20 , więc pociągnie tylko 11kw.

Czym się różni ten Khons od Zencara tak naprawdę, skoro jest dwa razy tańszy? Zencar to około 1300 złotych.

Edit: właśnie się zorientowałem, że jak mam bezpiecznik na sile 20A to muszę albo zrobić przejściówkę 32-16A z zabezpieczeniem albo jak rozumiem zmienić bezpiecznik w skrzynce na B16.
Różnią się w zasadzie znaczkiem, w jakości wykonania to praktycznie to samo. Na Aliexpress mniejszy jest łańcuszek pośredników. Musisz mieć zwykłą przejściówkę (w niektórych ofertach jest dodawana do EVSE), bezpiecznika nie musisz dotykać, to że jest trochę większy w niczym nie szkodzi. EVSE komunikuje się z samochodem i samo ograniczy pobór prądu do max 16A.
 

giancardi

Nowy na Forum
Różnią się w zasadzie znaczkiem, w jakości wykonania to praktycznie to samo. Na Aliexpress mniejszy jest łańcuszek pośredników. Musisz mieć zwykłą przejściówkę (w niektórych ofertach jest dodawana do EVSE), bezpiecznika nie musisz dotykać, to że jest trochę większy w niczym nie szkodzi. EVSE komunikuje się z samochodem i samo ograniczy pobór prądu do max 16A.
Czyli lepiej brać Khonsa.
No ale tak zupełnie teoretycznie jakby poszedł prąd wyższy to nie ma zagrożenia pożarem? Przejściówka kosztuje 60 złotych a przejściówka z 3 bezpiecznikami kosztuje 170. Bezpiecznik mógłbym zostawić w skrzynce, ale wziąć przejściówkę z dodatkowym zabezpieczeniem.
 
Top