Ford Explorer - oferty / finansowanie

micmisio

Zadomawiam się
Co do napraw, to w elektryku nie za bardzo ma się co zepsuć, bateria jest objęta dłuższą gwarancją, iccu się może psuć ale to zwykle jest objęte akcjami serwisowymi. Akumulator 12v jest raczej tani. Zawieszenie przez 3 lata trudno zajeździć przy normalnej eksploatacji.
 

Ambasador058

Nowy na Forum
Te czynsze po 2.000 netto za 3 lata to realne, ale coś mi się wydaje, że dotyczą standardowego zakresu Arvala, a więc NNW, zastępczy, assistance, serwis.

Póki co, jako, że 3 letni okres wynajmu jest świeżą sprawą, to nikt za bardzo się na tym nie skupiał co będzie po 2 roku. Natomiast na 90 procent uważam, że auto po 2 latach naprawiać sobie będziemy sami w razie czego. Ford na to nie patrzył, bo po 1 nie obchodzi ich to, a po drugie właśnie w Ambasadorze na 2 lata tematu nie było.

EDIT: natomiast przerzucenie całkowicie odpowiedzialności za naprawę na najemcę może być w sumie niezgodne z Kodeksem Cywilnym, no ale wchodzimy już w obszar napraw dużych małych zawinionych niezawinionych i chodzenia po sądach.

Ciekawy jest też kazus powiedzmy w 30 miesiącu auto się psuje, naprawa kosztuje 10k, nie chcemy naprawiać, no ale zdać musimy przecież auto sprawne, więc wyjścia nie ma.

Paradoksalnie, za 4.900 można wykupić gwarancję do 8 lat. Jakkolwiek jest to robienie dobrze Arvalowi to:
- nawet jak ktoś rozłoży tę kwotę na 3 lata to jest 136 złotych na miesiąc , taniej niż dopłata za Driver Assistance,
- jak ktoś się zdecyduje na odkup, a cena używanych EV spadnie tak, że odkup będzie się po prostu opłacał (np 80k PLN) to ma gwarancję do 8 roku użytkowania. Oznacza to nabycie auta elektrycznego za relatywnie niską kwotę i spokój na lata (dlatego ja chcę skonfigurować taki jaki mi odpowiada)
- oczywiście nic nie musi się stać, a my nie chcemy auta to mamy w plecy 4.900, prawda jest jednak taka, że taki Explorer na full zakres to jest dwa razy tyle co Ambasador.

Póki co elektryki mają tylko opcje do 8 lat, może to się zmieni i na przykład za rok wprowadzą pakiety do 4,6 lat.

3 letni najem Ioniqa z OC/AC NNW serwis zastępcze i assistance to 1750 złotych, a więc jakieś dobre 500 PLN więcej niż to co musimy wyłożyć w Explorerze z dodatkowym NNW, Assistance, przeglądem, gwarancją na 3 rok, auto zastępcze niepoliczalne.

Każdy musi sobie to przeliczyć i przemyśleć, ale jak to ma być jedyne auto w rodzinie, to jest trochę ryzyko.
Prawda jest taka że jak ktoś chce mieć niską stałą ratę za naprawdę fajnie wyposażone auto i jest w stanie podjąć to bądź co bądź ryzyko przy 3roku użytkowania to lepszej oferty nie znajdzie.

Bo jak policzy się explorera w standardowej ofercie arvala z obsługą serwisową, autem zastępczym i asisstance to rata wychodzi 2000 w górę
 

Twenty

Zadomawiam się
Te czynsze po 2.000 netto za 3 lata to realne, ale coś mi się wydaje, że dotyczą standardowego zakresu Arvala, a więc NNW, zastępczy, assistance, serwis.

Póki co, jako, że 3 letni okres wynajmu jest świeżą sprawą, to nikt za bardzo się na tym nie skupiał co będzie po 2 roku. Natomiast na 90 procent uważam, że auto po 2 latach naprawiać sobie będziemy sami w razie czego. Ford na to nie patrzył, bo po 1 nie obchodzi ich to, a po drugie właśnie w Ambasadorze na 2 lata tematu nie było.

EDIT: natomiast przerzucenie całkowicie odpowiedzialności za naprawę na najemcę może być w sumie niezgodne z Kodeksem Cywilnym, no ale wchodzimy już w obszar napraw dużych małych zawinionych niezawinionych i chodzenia po sądach.

Ciekawy jest też kazus powiedzmy w 30 miesiącu auto się psuje, naprawa kosztuje 10k, nie chcemy naprawiać, no ale zdać musimy przecież auto sprawne, więc wyjścia nie ma.

Paradoksalnie, za 4.900 można wykupić gwarancję do 8 lat. Jakkolwiek jest to robienie dobrze Arvalowi to:
- nawet jak ktoś rozłoży tę kwotę na 3 lata to jest 136 złotych na miesiąc , taniej niż dopłata za Driver Assistance,
- jak ktoś się zdecyduje na odkup, a cena używanych EV spadnie tak, że odkup będzie się po prostu opłacał (np 80k PLN) to ma gwarancję do 8 roku użytkowania. Oznacza to nabycie auta elektrycznego za relatywnie niską kwotę i spokój na lata (dlatego ja chcę skonfigurować taki jaki mi odpowiada)
- oczywiście nic nie musi się stać, a my nie chcemy auta to mamy w plecy 4.900, prawda jest jednak taka, że taki Explorer na full zakres to jest dwa razy tyle co Ambasador.

Póki co elektryki mają tylko opcje do 8 lat, może to się zmieni i na przykład za rok wprowadzą pakiety do 4,6 lat.

3 letni najem Ioniqa z OC/AC NNW serwis zastępcze i assistance to 1750 złotych, a więc jakieś dobre 500 PLN więcej niż to co musimy wyłożyć w Explorerze z dodatkowym NNW, Assistance, przeglądem, gwarancją na 3 rok, auto zastępcze niepoliczalne.

Każdy musi sobie to przeliczyć i przemyśleć, ale jak to ma być jedyne auto w rodzinie, to jest trochę ryzyko.
za 499 zl mamy gwarancje na dodatkowy rok po 24 miesiacach 1751800837759.png
 

iccu

Nowy na Forum
Dzięki temu wątkowi też rozważam ofertę Forda ale chciałem dopytać, może wyjaśnicie mi parę może dla innych oczywistych kwestii:
1. W jednym z wątków dot. doświadczeń z Arvalem użytkownik opisywał jak przy poprzedniej edycji Mój elektryk wziął wynajem długoterminowy chyba EV6, a Arval nie dopilnował złożenia wniosku o dotację przez co był nieźle stratny. Z tego co rozumiem w tej edycji tj. NaszEauto sami składamy taki wniosek, więc jeśli się odpowiednio przyłożymy będzie ok (z tego co czytałem wnioski potrafią wracać do poprawy ale dobrze, że da się poprawiać).
2. Czy takie auto z oferty Forda można powierzać do używania innej osobie niż ta, na którą jest umowa najmu? Żonie, ojcu, matce? Czy w ogóle komu się chce? Czy oficjalnie to w ogóle się nie powinno?
3. Czy zmianę opon trzeba robić w ASO?

Sorry jeśli pytania trywialne. Jutro też podzwonię i to czego się dowiem to napiszę.
 

BartekEM

Zadomawiam się
Jak dostajesz na letnich to oddajesz na letnich. Zmieniasz we własnym zakresie. Dzwoniłem na infolinię, żeby to potwierdzić.

Inaczej jest tylko jak masz usługę wymiany opon w cenie najmu - wtedy Arval wskazuje warsztat i wcale nie jest to ASO tylko jakiś najbliższy warsztat wulkanizacyjny, który z nimi współpracuje.
 

Twenty

Zadomawiam się
Jak dostajesz na letnich to oddajesz na letnich. Zmieniasz we własnym zakresie. Dzwoniłem na infolinię, żeby to potwierdzić.

Inaczej jest tylko jak masz usługę wymiany opon w cenie najmu - wtedy Arval wskazuje warsztat i wcale nie jest to ASO tylko jakiś najbliższy warsztat wulkanizacyjny, który z nimi współpracuje.
ja planuje w sezonie jeszcze na tych letniach a potem juz wielosezon na te 3 lata (45kkm) i przed oddaniem zaloze letnie ktore dostalem.
 

robik130

Zadomawiam się
Jak dostajesz na letnich to oddajesz na letnich. Zmieniasz we własnym zakresie. Dzwoniłem na infolinię, żeby to potwierdzić.

Inaczej jest tylko jak masz usługę wymiany opon w cenie najmu - wtedy Arval wskazuje warsztat i wcale nie jest to ASO tylko jakiś najbliższy warsztat wulkanizacyjny, który z nimi współpracuje.
Swoją drogą to dziwne. Niedawno oddawałem VW Passata po 4-letnim leasingu dla osób fizycznych. Dostałem na letnich, a oddałem na zimówkach. Wcześniej pytałem w VWFS i powiedzieli, że nie ma to znaczenia, ważne żeby nadawały się do jazdy.
 

giancardi

Zadomawiam się
Swoją drogą to dziwne. Niedawno oddawałem VW Passata po 4-letnim leasingu dla osób fizycznych. Dostałem na letnich, a oddałem na zimówkach. Wcześniej pytałem w VWFS i powiedzieli, że nie ma to znaczenia, ważne żeby nadawały się do jazdy.
To jest dopiero dziwne bo teoretycznie można zdjąć 4 letnie Micheliny i włożyć stare Chińczyki, do jazdy przecież wystarczy 1.6mm. ;)

Twenty na Twoim miejscu to jak już to bym włożył zimówki i miał wtedy najlepsze na lato i zimę. Zapłacisz mniej za zimówki, ale dopłacisz za wymianę, wyjdzie podobnie.
 
Top