Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

facet

Fachowiec
Tu ewidetnie winowajca jest wystajaca cześć rowerów nad dach. To ewidetnie żagiel. W sumie mi to nie przeszkadza a rower mam dość specjalistyczny a że jeżdżę na dwa auta i 6 rowerow wypożyczenie jest wielokrotnie droższe niz zmarnowana energia.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Muszę napisać, że po kilku dniach tak przyzwyczaiłem się do "starego" modelu 3, że muszę wycofać co pisałem. To też jest fantastyczny samochód. Gdybym miał to bym pewnie nie zmieniał. Nawet do tych calorocznych opon się przyzwyczaiłem.
I tak sobie myślę, jak highland jest świetny, że przesiadka z niego do tego samochodu dała takie wrażenia.
Nieznany mi człowieku z internetu, który to czytasz: kupuj taki model 3, na jaki Ciebie stać. Będzie dobrze w kazdym przypadku.
 

bro!

Zadomawiam się
to jest moje doświadczenie - mam 2021 CPO 3 LR i trzeba trzymam pod chmurką, bez gniazdka. Brakuje mi wentylowanych foteli (może kiedyś wymienię?), mam degradację baterii, jak to w używanym trzylatku (w sumie jej nie mierzyłem, ale) dojeżdżam bez większego kłopotu na ładowarkę w Bełku - co umożliwia wydostanie sie z Polski, brakuje mi wyciszenia HL (chociaż nigdy nie jechałem HL - może kiedyś będzie usługa wymiany uszczelek na "pełne" - Highlandowe).

z drugiej strony bardzo mi się podoba przód starej Trójki, 'a la Porshe' - w Highlandzie nie podoba mi się zderzak - dopiero ten z Performance mi sie podoba - ale to tez musiałbym przekładać do LR (tył jest ładniejszy / bardziej mi się podoba - moze kiedyś oderwę logo i przykleję literki 🤷🏻‍♂️)

kolejna rzecz - na nówkę nie byłoby mnie stać (przesiadłem się z 13-sto letniej Yaris 1.4D - 205 Nm), a każdy nowy samochód w momencie zakupu staję się używany 😉

podsumowując, zgadzam się z przedmówcą - trzeba brać (Model3) na jaki Cię stać- jestem ekstremalnie zadowolony z ceny do jakości - mam nadzieję że jestem tez po znaczącej utracie wartości.
 

Dawidt3p

Nowy na Forum
Moim zdaniem kupując nową Teslę 3 zwłaszcza podstawową wersję za 185k nie jest się nie wiadomo ile stratny na wartości, zwłaszcza jeśli ktoś kupuje na firmę i wlicza sobie w koszty. Do tego dochodzi dotacja.

A wiadomo, że nowe auto to mniej na serwis, dłużej posłuży, jest pewniejsze itp.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Coś nie mam szczęścia do dłuższego testowania modeli 3 z LFP. Dla przypomnienia w grudniu byłem bardzo rozczarowany ile znikało baterii w testowanym modelu 3 RWD przez noc pod chmurką i bez kabla (i przez pierwsze 2 km jazdy), bo to było około 7%.

A teraz mieliśmy z Body Shopu Tesli dwuletnią RWD też z niewielkim przebiegiem i przez 5 dni 53% baterii wystarczyło na ledwo 100 km po mieście w trybie chill:
2b7f7d09-d66c-42c8-a14b-1467f195ecd8~1.jpg
I w zimie i teraz do samochodu mieliśmy tylko kartę, ale co mogłem z poziomu ekranu, wyłączyłem. Wartownik był wyłączony.

Tym bardziej cieszy odbiór naszej LR. W końcu telefon działa jako kluczyk, jak bardzo tego brakowało przez ten ponad tydzień. O sterowaniu aplikacją tylko wspomnę, bo my tu wiemy jak to jest fantastyczne i zimą i latem. I po ponad tygodniu od ładowania w warsztacie i dwóch jazdach nasza tesla zużyła tylko tyle prądu na postoju:
e95b5e55-68f2-4787-9c9c-023106b2efc6~1.jpg

Podczas ostatniej jazdy starszą teslą rzeczywiście zrozumiałem tych, którzy uważają highlanda za gorzej zawieszonego, bo trudno mi było odczuć gorszy komfort za to lepsze prowadzenie w zakretach (odczucie) jest faktem. Inna sprawa, że w tym samochodzie i tak zawsze wybiorę komfort. I wentylowane fotele 😀

A teraz krótka laurka dla Auto-Blak. Polecam bardzo, świetna obsługa, dobra cena za naprawę tego co sam kiedyś pod teatrem pogiąłem, uczciwie, legalnie i z fakturą, a na koniec dostałem kosmetyki samochodowe.

Samochód cieszy tak jak pierwszego dnia:
3ca7b52e-2105-4b2f-b626-621f3f5a99f5~1.jpg

Życzę Wam, byście nigdy nie musieli naprawiać Waszych tesli, ale gdy to już będzie konieczne, aby doświadczenia były tak miłe, jak moje z tą firmą.

P.S.
W pożyczaku na ostatnich kilometrach zawiesił się ekran i miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić słynny restart z rolek. A po naprawie mojej tesli kierownica i lusterko nie dało się ustawić pode mnie, ale dzięki technikowi tesli wiedziałem o kalibracji. I pomyślałem sobie, że niezły "pros" się ze mnie zrobił w tych kilka miesięcy 😉
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Pomyślałem, że to powyżej brzmi jak tekst sponsorowany. A tak nie jest. Byliśmy umówieni na 3k zł za naprawę tylnego błotnika i zderzaka plus lakierowanie, co i tak jest świetną ceną w ASO, a zapłaciłem 2460 zł. Plus bardzo miła obsługa. Pan od wycen był najmniej przyjemny i rzucał wysokimi cenami typu 3500 zł za 1 element, ale pan Robert powiedział, że będzie dobrze i było.

A z tymi LFP to mam zagwozdkę. Ktoś ma prywatną i też mu nic nie bierze na postoju jak nam LR? Bo to co nasza wzięła to naturalne otwieranie i zamykanie drzwi w warsztacie, przeparkowywanie itd.

BTW jedna uwaga, gdy zostawiacie teslę w warsztacie, to w trybie serwisowym tracicie możliwość wielu opcji, typu ustawienie maksymalnego poziomu ładowania. I to było istotne, bo po zostawieniu naszej chciałem zatrzymać ładowanie, a nie było to możliwe (bo z powrotu z Tatr zostało ustawienie na 90%, a po dojeździe do Auto-Blak miałem 25% i pomyślałem, że lepiej na te 2 tygodnie trochę doładować...). I znów wystarczył telefon do Auto-Blak i pan Robert odpiął kabel w minutę.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
A z tymi LFP to mam zagwozdkę. Ktoś ma prywatną i też mu nic nie bierze na postoju jak nam LR?
Coś nie tak musisz robić. W miejscu postoju mam wyłączone sentry i bierze z 5% na miesiąc :). Moja 3 czeka na wymianę szyby i głównie stoi, zużycie praktycznie żadne.
Sentry żre baterię, ale to bez różnicy jaką, zasady działania te same.
Często ładujesz swoją LR do 100%, to jest ze 20% więcej niż w LFP, jak masz załączone sentry to ta różnica 20% przy ładowaniu na pewno jest zauważalna.
 
Top