Pierwsze dostawy w 2022

ATnet

Posiadacz elektryka
Dla Elona jesteśmy krajem gdzie sprzedaje się X Tesli, jak będziemy krajem gdzie będzie sprzedawało 3X albo 10X to pewnie będzie inaczej. To ile mamy mieszkańcy ma poślednie znaczenie, bo jako naród wolimy 15 letnie Golfy w przeciwieństwie do 5 milionów Norwegów
Jakby to ująć kulturalnie, mamy dziwna tendencję do włażenia Ameryce czy ich korporacjom w D.... bez mydła.. Dziś nas oleją za dziesięć lat nie będą mieli czego tu szukać bo miejsce zagospodarują inni. Zwłaszcza ze liczę na ekspansję marek chińskich które mam nadzieję ze utemperują nieco najwiekszych graczy...
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jakby to ująć kulturalnie, mamy dziwna tendencję do włażenia Ameryce czy ich korporacjom w D.... bez mydła.. Dziś nas oleją za dziesięć lat nie będą mieli czego tu szukać bo miejsce zagospodarują inni. Zwłaszcza ze liczę na ekspansję marek chińskich które mam nadzieję ze utemperują nieco najwiekszych graczy...
Jasne, Chińczycy otworza 10 salonów by sprzedać 2 auta… Chińczycy nie są w tym temacie mniej kapitalistyczni niż Amerykanie.
Sztuka jest wejść na rynek nie za wcześnie i nie za późno, i nie ma to związku z włażeniem komuś w D
 

Michal

Moderator
Jakby to ująć kulturalnie, mamy dziwna tendencję do włażenia Ameryce czy ich korporacjom w D.... bez mydła.. Dziś nas oleją za dziesięć lat nie będą mieli czego tu szukać bo miejsce zagospodarują inni. Zwłaszcza ze liczę na ekspansję marek chińskich które mam nadzieję ze utemperują nieco najwiekszych graczy...
Ale o czym to jest rozmowa... Ja jestem w szoku, SZOKU, że chciało im się otwierać u nas salon... Od początku zero wsparcia od rządzących, zero dotacji do EV i jakiejkolwiek infrastruktury... Teraz coś się niby pojawia ale tak to przygotowali, że tylko jeden wariant Tesli łapie się na te dopłaty, bo to przecież auto dla bogaczy i "niech se sami dopłacą jak tacy mądrzy..."
O czym Wy rozmawiacie w ogóle? Przecież ten kraj ich pewnie więcej kosztuje niż zarabia...
Mam jakieś tam wewnętrzne informacje, że były rozmowy o stawianiu fabryki w PL, ale wyłożyły się i ja byłem święcie przekonany, że nie będzie żadnego salonu w PL, tylko co najwyżej jakieś SuC, żeby Niemcy mogli sobie pojechać do Warszawy, tak jak teraz stawiają SuC w kierunku Kijowa i Moskwy.
Tu kompletnie nie chodzi o to jak my się czujemy, bo to nie ma żadnego związku z dumą narodową i komu włazimy w tyłek, tylko o to, że średni wiek auta na drogach u nas to 13+lat... No o czym my tu rozmawiamy?! Jaka jest średnia Wartość auta w PL? 10-20 tyś zł? Jaki tu jest rynek na auta za +230 tyś?
Oni podejmując takie decyzje bazują na danych i nie wiem jakim cudem im wyszło, że tu będzie sprzedaż... Ale musiało im wyjść... Może dlatego, że ludzie jak @danielm i @Bronek jeżdżą po PL mimo, że nie ma tu salonów i pewnie wyszło im, że jakiś tam potencjał jest i chwała im za to! Ja się zabierałem za kupno tego auta ponad rok i kupiłem dopiero jak pojawiła się sprzedaż w PL. Ewentualnie mogło im wyjść, że klienci z DE zapuszczają się do PL i warto postawić tutaj warsztat, żeby nie trzeba było ich holować 700km. Zwłaszcza jak mieli już wtedy w planach fabrykę zaraz za miedzą...
Nie wiem o co chodziło, ale na pewno nie ma to żadnego związku z duma narodową, ani z wchodzeniem w tyłek... No chyba, że dostali jakieś kolosalne zwolnienia z podatków na start ale to pewnie dostają w każdym kraju...
 

ATnet

Posiadacz elektryka
To może z innej strony, skoro Tesla to wysokiej klasy technologia to jak to ma działa bez infrastruktury serwisowej, ładowarek i wszystkiego innego. To po cholerę kupować auto które jest dość awaryjne, niezbyt dobrze wykończone, skoro nie można skorzystać z tego co w nim jest najcenniejsze czyli technologi rozpoznawania mowy, gęstej sieci ładowarek i innych bajerów. Gdzie tu sens....??? Bo jak rozumiem tesla bez tej otoczki to durna skorupa, czy może znowu czegoś nie rozumiem ???
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
To może z innej strony, skoro Tesla to wysokiej klasy technologia to jak to ma działa bez infrastruktury serwisowej, ładowarek i wszystkiego innego. To po cholerę kupować auto które jest dość awaryjne, niezbyt dobrze wykończone, skoro nie można skorzystać z tego co w nim jest najcenniejsze czyli technologi rozpoznawania mowy, gęstej sieci ładowarek i innych bajerów. Gdzie tu sens....??? Bo jak rozumiem tesla bez tej otoczki to durna skorupa, czy może znowu czegoś nie rozumiem ???
Bo takie ZOE żre przy 120 25% więcej niż Tesla przy 140, Tesla na 99% ładowarek DC w PL będzie w użyteczny zakresie ciągnęła maxa a producent na bieżąca wspiera ja softwareowo.
Zyjemy w czasach gdzie roboty kuchenne maja regularne upgrade via OTA, dziwne ze producenci aut tego nie kumają.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@ATnet szanuję Twoje wypowiedzi, ale nie przesadzaj, rozumiem że masz osobiste doświadczenie z wielomiesięcznym użytkowaniem nowej Tesli.
Sam kupiłem TM3 prawie rok temu. Mam wyjątkowe szczęście bo auto bezproblemowe… 😟 szkoda bo chętnie bym ponarzekał, bo tesla ta generalnie szajs. Wiem coś na ten temat bo tej pory w mojej rodzinie bez gwiazdy nie ma jazdy 😉👍
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Tyle ze upgrady służą czemuś poza odgłosy bąków i naprawianie błędów poprzednich wersji, czy przez to auto jeździ lepiej, bo na razie to wzięli od "frajerów" po 10K USD za bajer który nie działa i nie zapowiada się żeby kiedykolwiek zadziałał. Rozumiem istotę poprawek, to metoda na przywiązanie klienta do marki i serwisu, zdalne "psucie-postarzanie" produktu, realnie dla konsumenta benefity są zazwyczaj pomijalne. No chyba że pierdzenie i świecenie w rytmie Tesla jest wartością dodaną. Przy czym pomimo tego żeby nie było ze jestem nie obiektywny uważam że pomimo dramatycznego wykonania, braku właściwie serwisu to mod. Y jest najlepiej jeżdżącym autem w tym segmencie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Tyle ze upgrady służą czemuś poza odgłosy bąków i naprawianie błędów poprzednich wersji, czy przez to auto jeździ lepiej, bo na razie to wzięli od "frajerów" po 10K USD za bajer który nie działa i nie zapowiada się żeby kiedykolwiek zadziałał. Rozumiem istotę poprawek, to metoda na przywiązanie klienta do marki i serwisu, zdalne "psucie-postarzanie" produktu, realnie dla konsumenta benefity są zazwyczaj pomijalne. No chyba że pierdzenie i świecenie w rytmie Tesla jest wartością dodaną. Przy czym pomimo tego żeby nie było ze jestem nie obiektywny uważam że pomimo dramatycznego wykonania, braku właściwie serwisu to mod. Y jest najlepiej jeżdżącym autem w tym segmencie.
Standardowy producent nie potrafi ze swojego auta wycisnąć więcej niż 1C na ładowarce.
Drugi ma design wyświetlaczy jakby projektował je kuzyn posła Suskiego.
Wybacz ale akurat Tesla to ciągła poprawa produktu zarówno w HW jak i SW.
 

Michal

Moderator
To może z innej strony, skoro Tesla to wysokiej klasy technologia to jak to ma działa bez infrastruktury serwisowej, ładowarek i wszystkiego innego. To po cholerę kupować auto które jest dość awaryjne, niezbyt dobrze wykończone, skoro nie można skorzystać z tego co w nim jest najcenniejsze czyli technologi rozpoznawania mowy, gęstej sieci ładowarek i innych bajerów. Gdzie tu sens....??? Bo jak rozumiem tesla bez tej otoczki to durna skorupa, czy może znowu czegoś nie rozumiem ???

Ale o co to jest pytanie?
Był wątek o tym, że trzeba być dumnym i że nie można sobie dać dmuchać w kaszę w PL, bo jesteśmy 38 mln narodem i to oni muszą nas chcieć podbić, a nie my na nich czekać (wiadomo husaria jak zwykle)... No to próbuję odpowiedzieć dlaczego ja jestem bardzo ale to bardzo zdziwiony, że otworzyli w PL salon. Śledzę tę firmę od kilu lat i widzę jak działają, dlatego próbuję to choć trochę opisać w kilku zdaniach i odrzeć z patriotyzmu, bo jak to słusznie ujął @ELuk - "biznes is biznes"

Odpowiadając na to, o co chyba pytałeś:
Przecież mogli postawić kilka SuC dla Niemców i innych z zachodu i basta. Połączenie internetowe i tak jest w PL jako roaming z Niderlandów, więc po cholerę im był salon? Wszystko by działało dla gościa z za odry...

Tak żeby uciąć tę dyskusję:
  • w 2021r w UK Tesla sprzedała 34 783 sztuki TM3 i ogólnie była 2 najlepiej sprzedającym się autem w kraju - niezależnie czy EV czy IDE, czy hybryda-ICE... [źródło]
  • nie chce mi się nawet szukać innych krajów - sprawdź sobie sam...
  • w 2021r w PL najchętniej kupowanym autem była Corolla 22 096 sztuk, a pierwsze pięć to ICE [źródło] Nie mogę znaleźć info ile Tesli zarejestrowano w PL w 2021 roku. Trafiłem tylko na takie coś [źródło] z czego wynika, że było.... uwaga... fanfary... 889 rejestracji Tesli w 2021 - :ROFLMAO: no weź... hahaha... Chińczycy ustawiają się w kolejce żeby u nas otwierać salony...

Tyle ze upgrady służą czemuś poza odgłosy bąków i naprawianie błędów poprzednich wersji, czy przez to auto jeździ lepiej
Ja już nie wiem jak z Tobą rozmawiać... Wiesz co poprawili odkąd ja mam auto (12.2020)? Oczywiście, że nie wiesz ale będziesz tak pieprzył trzy po trzy jak zwykle tak jakbyś wiedział... Poszukaj sobie sam takich informacji, bo są ogólnie dostępne, a mi się już nie chce pisać. Podeślę Ci tylko taki wykres znaleziony na szybko:
image-9.png
 
Last edited:
Top