Wysokie? zużycie.

Norbert

Posiadacz elektryka
To jest naprawdę skomplikowany temat do ugryzienia,
Niby dlaczego skomplikowany temat?

Dla prostego przykładu. Mierzę sobie Konę aktualnie :) utrzymuję reżim ładowania tylko w jednym miejscu, co pozwoli mi na określenie faktycznego zużycia na 100km, przy czym wliczę w to zużycie wszystko, włącznie ze stratami na ładowaniu z AC.
Dlaczego "leję" deko na to co auto pokazuje ? Zaczyna się od tego, że auto przekłamuje w zakresie faktycznej prędkości, a co za tym idzie, faktycznego zużycia energii...
Mnie interesuje faktyczny "koszt" jazdy, przy ładowaniu się z gniazdka. Pominę tutaj złotówki - mówiąc koszt, mam na myśli ilość kWh.
Do wyliczeń w Konie - będę musiał urealnić przebieg :unsure: o_O ale to bułka z masłem.

W tym "czuciu" przyjętej energii tesla jest mocno zaawansowana. Na pewno widzi ile energii przyszło, a ile poszło do baterii itd itd. To też bez problemu można to w sofcie rozłożyć na czynniki pierwsze.

Zużycie z jazdy, zużycie z energii dodanej do baterii, zużycie z energii przyjętej przez auto. Wszystko to liczone na 100km. I mamy temat załatwiony.
Ale może fakt, że tego nie ma bierze się z tego, że uczeni wyszli z założenia, że większość Kowalskich ma to w nosie...
I faktycznie tak jest, ale Ci którzy chcą łatwo policzyć faktyczny koszt jazdy, muszą się gimnastykować :) Tak jak ja, bo dla mnie kosztem są kWh, a złotówki z tego to już inna para kaloszy. Na SuC, będzie to 0zł, z PV będzie to x lub xx groszy albo 0, zależy jak policzyć, ale znając faktyczną ilość kWh, mogę to przyłożyć do różnych warunków i mieć świadomość "ile muszę mieć złotówek"...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
ale masz obgryzione szkiełko na wyświetlaczu :cool:
Wszyscy z elyty się śmieją, że zakładam te ochrony ale gdyby nie one to wiele razy bym nie mógł zadzwonić. Te szkla czy jak tam je zwac kilka razy utrzymały porozbijany ekran w kupie tak, ze dało sie dzwonic itp.
Telefon mi jak zamek z Mauzera Pawlaka WYLATA
To obryzienie to skutek kilku upadków ale szczesliwych. Bo bywały gorsze
 

Michal

Moderator
Ad telefon mowisz i masz
Wiem, wiem, ale potraktujmy to właśnie jak rozwój androida - kiedyś tego nie było teraz jest ;)
Ja 1000x bardziej wolę zapamiętywanie ustawienia ostrzegania o zmianie pasa, albo inne funkcjonalności, nawet takie durne jak sudoku, niż to mierzenie na co schodzi bateria ;)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Wszyscy z elyty się śmieją, że zakładam te ochrony ale gdyby nie one to wiele razy bym nie mógł zadzwonić. Te szkla czy jak tam je zwac kilka razy utrzymały porozbijany ekran w kupie tak, ze dało sie dzwonic itp.
Telefon mi jak zamek z Mauzera Pawlaka WYLATA
To obryzienie to skutek kilku upadków ale szczesliwych. Bo bywały gorsze
Nie no ;) wiadomo, że daje to ochronę ;) ale nie wiem czy wiesz, że i ochronę trzeba chronić ;)

Swoją drogą - ja stosuję takie gumowate obudowy co dają trochę przestrzeni między wyświetlaczem a podłogą ;) trochę więcej niż u Ciebie - i wtedy mogę bez dodatkowych szybków używać ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak zwykle OFF to dodam, że telefon to i mój portfel
Niemniej esim w smartwachu to znacznie fajnie ogranicza.
jeszcze nie mam 100% nawyku nie brania telefonu, kart itp.
Ale pare razy ogarnialem wszystko zegarkiem. Esim na inny numer co prawda ale smarfon jak nie odbiorę przerzuca. Tesla tez odpali jedynie EObywatela nie ma
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Jak zwykle OFF to dodam, że telefon to i mój portfel
Niemniej esim w smartwachu to znacznie fajnie ogranicza.
jeszcze nie mam 100% nawyku nie brania telefonu, kart itp.
Ale pare razy ogarnialem wszystko zegarkiem. Esim na inny numer co prawda ale smarfon jak nie odbiorę przerzuca. Tesla tez odpali jedynie EObywatela nie ma
Delikatnie podsumowując kwestie tego co liczy auto i jakie zużycie pokazuje, to chciałbym zauważyć, że mdli mnie trochę, na myśl o tym, że moja tesla zjada przy mojej jeździe 20 - 22kWh/100 zimą... dlaczego? bo to tylko połowiczna prawda :) Cała prawda to 20-22 + ~6% do 20%...
I teraz trzeba się zastanowić co mówić tym którzy mają ICE? Bo jak powiesz komuś, że zjada 20kWh/100 i ma baterię 100kWh :ROFLMAO: to sobie taki przeliczy i wymyśli zasięg 500km zimą. A tu zderzamy się z rzeczywistością i wychodzi nam, że jest tylko bliżej 350... Bo bateria to ma 100 ale brutto, a zużycie to tylko z jazdy i to też tak nie do końca ;)
Tutaj Kona jest delikatnym zaskoczeniem - bo wydaje się liczyć dosłownie wszystko (pomijam jakość tego liczenia ;) ale chyba jest ok). Kona liczy wszystko nie ważne czy masz P R N czy D włączone. Ważne! aby start/stop był wduszony ;) i to jedyna zaleta tego guzika. Powiem więcej - w Konie jak się bawiłem na wyłączonym SS to aku 12V zjechało na 11,5V i auto go nie ładowało - dopiero po włączeniu SS popłynął prąd do 12tki, który także był liczony w zużyciu na 100km.
 

Michal

Moderator
Pisałem w wątku o aplikacji. Ludzi zazwyczaj nie interesuje zużycie energii, tylko zasięgi. Do tego można dodać więcej info ale to już wymaga tłumaczenia (że w zakresie 10-70%, że zależy od temperatury, wiatru, że wartownik zużywa... Dużo tego)
Za każdym - dosłownie każdym razem - kiedy ktoś mnie pyta o zasięg podaję takie wartości (TM3LR 2021 Panasonic):
  1. Latem po autostradzie 140-150kmh spokojnie przejadę ~250km.
  2. Zimą przy -15C 140-150 kmh po autostradzie ~200 km
  3. Po mieście ~400 km ale zależy czy używam wartownika, bo on zjada dużo baterii, przy czym mam darmowe parkowanie w centrum Warszawy.
  4. Jak miałbym gdzieś nie dojechać, to wystarczy, że zwolnię i zawsze dojadę.
To są wartości, które powinna pokazywać aplikacja, bo o to ludzie pytają.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Pisałem w wątku o aplikacji. Ludzi zazwyczaj nie interesuje zużycie energii, tylko zasięgi. Do tego można dodać więcej info ale to już wymaga tłumaczenia (że w zakresie 10-70%, że zależy od temperatury, wiatru, że wartownik zużywa... Dużo tego)
Nie liczenie całkowitego zużycia daje kolejne argumenty przeciw dla BEVfobów i innych, "no bo jak to, mówili że będzie 20kWh/100km a tu ładuję i ładuję i wychodzi że bateria się grzeje i grzeje i prund z żera, A w moim TDIku to ile wleje tyle wyjeżdżę"
 
Top