Ładowanie w trasie/mapy/aplikacje

nyknow

Fachowiec
Tak, obecnie z tego co wiem, poza SuC są dostępne chyba tylko Orleny. Można robić też takie kombinacje - chcesz się naładować na GreenWay, to ustawiasz jakiś Orlen w pobliżu i auto podgrzeje baterię, a ty go zrobisz w wała i pojedziesz na GW ;)
To jest taka trochę kombinacja zawsze, bo aby bateria została podgrzana przed Orlenem, musisz ustawić go konkretnie jako cel nawigacji - auto automatycznie nie kieruje na ładowarki inne niż SuC.


Z SuC nic nie musisz robić - będąc w Ustrzykach Górnych ustawiasz nawigację na Świnoujście i auto samo wyznacza trasę uwzględniając ładowanie i w razie potrzeby podgrzewa baterię przed dojechaniem do ładowarki.


Przy ładowaniu AC (moce <=11kW) nie ma potrzeby podgrzewania baterii.


Jak bateria grzeje się na postoju (przygotowanie do wyjazdu), to w aplikacji na telefonie są takie bekoniki przy ikonce baterii, a jak jedziesz autem do ładowarki, to na ekranie pojawia się dość duży komunikat o podgrzewaniu baterii. Proces rozpoczyna się mniej więcej 1h30m przed dojechaniem.


Sam nie włączysz - musisz mieć cel na ładowarkę dostępną w nawigacji. Ile wcześniej zależy od temperatury i mocy ładowania. Np. żeby mieć pełną moc na SuC v3 (250kW) musisz mieć temperaturę baterii pewnie >35C, a żeby to osiągnąć od powiedzmy 0C, potrzeba pewnie około 1-1,5h.


Jak SuC nie jest ustawiony jako cel albo ładowanie po drodze, to auto nic nie podgrzewa, bo gdyby tak było, to jeżdżąc po Warszawie miałbyś non stop grzanie. Grzanie uruchamia się tylko jeśli w nawigacji w danym momencie jest ustawiona szybka ładowarka o której Tesla wie - jest to SuC albo widać ją na mapie po kliknięciu błyskawicy. @Gandalf miał na myśli, że jak ustawisz nawigację z Warszawy do Rzeszowa, to ona automatycznie ustawić Ci po drodze ładowanie na SuC, a auto przed dojechaniem tam zacznie grzać baterię - okolica ładowarki nie ma tu znaczenia.
Ok Dziekuje. Czyli można podsumować ze jeśli nawigacja ma w planie lądowanie (dc jak rozumiem tylko i niezależnie czy suc czy min-suc) to będzie podgrzewał i tyle.
 

Michal

Moderator
Ok Dziekuje. Czyli można podsumować ze jeśli nawigacja ma w planie lądowanie (dc jak rozumiem tylko i niezależnie czy suc czy min-suc) to będzie podgrzewał i tyle.
Przed SuC podgrzeje zawsze, z innymi z tego co pisze @krzyss może być różnie, przy czym jak nie podgrzeje, to najgorsze co może się stać, to będziesz miał mniejszą moc ładowania na początku, a że Orleny i tak mają 100kW, to nie powinno to trwać jakoś strasznie długo do podgrzania.
 

nabrU

Moderator
Panowie,
Wszyscy tutaj o podgrzewaniu, ale nikt koledze nie wspomniał o krzywej ładowania. Tak więc podgrzewanie nic nie da jak @nyknow podjedzie pod SuC v3 z SOC powyzej 35% to i tak maks co wyciągnie to będzie około 'setki" (szczegóły poniżej). Idealnie byłoby ladować się zawsze jak się ma najmniejszy SoC, ale domyślam się, że na Planecie PL to nie zawsze jest możliwe.

 

nyknow

Fachowiec
Panowie,
Wszyscy tutaj o podgrzewaniu, ale nikt koledze nie wspomniał o krzywej ładowania. Tak więc podgrzewanie nic nie da jak @nyknow podjedzie pod SuC v3 z SOC powyzej 35% to i tak maks co wyciągnie to będzie około 'setki" (szczegóły poniżej). Idealnie byłoby ladować się zawsze jak się ma najmniejszy SoC, ale domyślam się, że na Planecie PL to nie zawsze jest możliwe.

no to uwaga pytanie: co to jest SOC ? hahahahahha
 

nabrU

Moderator
no to uwaga pytanie: co to jest SOC ? hahahahahha
SOC=State Of Charge czyli poziom naładowania baterii.
Musisz widzę zapoznać się z jakimś zestawem niezbędnych w świecie EV skrótów ;)
 

neq

Zadomawiam się
Szybkie pytanie w jaki sposób najlepiej pokonać trasę Warszawa Ząbki -> Gdynia, zakładając jedno ładowanie. Jeżeli przejazd 360 km będzie możliwy bez dodatkowego ładowania, to czy nawigacja Tesli to odpowiednio i bezbłędnie zakomunikuje?

Wydaje mi się, że najlepiej będzie zahaczyć o stację Orlenu (klik), oczywiście wklepie na początku adres domu i zobaczymy jakie będę perspektywy. W końcu RWD wyposażony będzie w nowe baterię..
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Szybkie pytanie w jaki sposób najlepiej pokonać trasę Warszawa Ząbki -> Gdynia, zakładając jedno ładowanie. Jeżeli przejazd 360 km będzie możliwy bez dodatkowego ładowania, to czy nawigacja Tesli to odpowiednio i bezbłędnie zakomunikuje?

Wydaje mi się, że najlepiej będzie zahaczyć o stację Orlenu (klik), oczywiście wklepie na początku adres domu i zobaczymy jakie będę perspektywy. W końcu RWD wyposażony będzie w nowe baterię..
TM3… nie LR…
Orlenom nie ufaj, a temu w Pawlikach to wcale… dziala jak chce.
Jedz S7 i doladuj sie w Mlawie na GW.
Dobij do 80% a do Gdyni dojedziesz bez problemow.
 
Last edited:
Top