Zużycie energii na trasie Model 3

nabrU

Moderator
ciężko porównywać te auta, bo w Enyaq nie ma nawet takich opcji...

Ale ja nie porównuję Enyaqa do TM3. Po prostu przedstawiam potencjalnie inne alternatywy (skoro zasięg był główną kwestią) bo są też inne EV niż Tesla na rynku ;) Choć na tym forum to wygląda ciutkę inaczej :giggle:
 

Michal

Moderator
Rozumiem - myślałem, że ciągniesz temat, że można mieć podobnie, tylko, że "sporo taniej", a to już nie do końca prawda ;) do tego pytający ma już zamówiona TM3RWD i pyta w dziale "Tesla", więc ciężko się spodziewać, że ludzie mu będą doradzali inne auta ;)

Zgadzam się, że są inne EV, powiedziałbym nawet więcej - są też inne inne niż grupa VW, bo Ty z kolei podsuwasz tylko ich auta ;)

Taka moja (może trochę mocna) opinia:
Akurat grupa VW mnie drażni, bo to zło wcielone - oszukują na emisjach, trują ludzi (już kilka afer związanych z emisjami), nie wspominając już o ich korzeniach z czasów wojny. Teraz nagle świetoszki, zielona rewolucja i w ogóle, jak już im się noga podwinęła, a fakt jest taki, że te wszystkie śmierdzące dizle w kraju o wieku 10+ zawdzięczamy właśnie im... mhmmm... jak to było "czysty dizel"?
Jak ktoś pyta tu na forum jak włączyć obieg zamknięty albo zamontować lepszy filtr w aucie, to pewnie na wet o tym nie myśli ale może podziękować właśnie za to rodzinie Porshe i całej grupie VW.
Dla mnie oni są do zaorania, więc jak widzę, że ktoś poleca auta z grupy VW, to od początku zakładam, że to jest jakaś forma oszustwa z ich strony i szukam dziury w całym - a zazwyczaj znajduję tak jak w tym przypadku.
Ogólnie dotyczy to całej niemieckiej motoryzacji, bo dokumenty "dizelgate" i niedawne "adblueGate" pokazują ich zmowy VW + BMW + Merc... ale jakoś VW drażni mnie chyba najbardziej, choć BMW nie jest daleko w tyle.
Ps. Super, że wybrałeś ID3, a nie golfa TDI, ale wolałbym, gdyby ludzie pozwolili im pocierpieć za te ich przewinienia, niż teraz ich nagradzali.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Ps. Super, że wybrałeś ID3, a nie golfa TDI, ale wolałbym, gdyby ludzie pozwolili im pocierpieć za te ich przewinienia, niż teraz ich nagradzali.

Nie jestem żaden VW "fan boi", choć od 2016 do momentu przesiadki na ID.3 jeździłem dwoma Tiguanami 2.0TDI (może nie dostanę u Ciebie bana za to ;)). No i mamy teraz dwa EV z tej grupy w domu więc już nie ma chyba dla mnie ratunku :sneaky:

A tak na serio to wybierałem oba samochody bez jakichś tam eko czy innych podtekstów, a wyłącznie pod kątem czy spełnia moje założenia (cenowe, kosztowe, wielkościowe, zasięgu i typu jazdy itp). Gdyby spełniła je Tesla - byłaby Tesla, gdyby zrobiło to MG - byłby MG na podjeździe... (bez patrzenia na "znaczek" tak jak kiedyś w 2014, gdy wybrałem nikomu nieznaną chińską markę telefonów OnePlus).

Inna sprawa że porównywanie Tesli jako producenta do jakiegokolwiek tradycyjnego producenta z wciąż ICE w ofercie jest od razy skazane na porażkę. Tesla ma jeden cel produkcyjny czego nie można powiedzieć o grupie VW, Stellantis czy innych, którzy wciąż większość "na chleb" mają ze sprzedaży ICE.

A żeby było na temat i poza grupą VW ;) to polecam wziąć pod uwagę Hyundai'a Kona bo zasięg tez ma niezły...
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Za problemy Tesli z uruchomieniem fabryki w Niemczech pewnie swoi właśnie lobbing niemieckiej trójcy motoryzacyjnej bo jak tylko fabryka ruszy to Niemcy już nie maja szansy na dogonienie Tesli.

ID3 jest okay ale dzieli go przepaść do TM3 więc wspominanie go w kontekście tesli trochę nie na miejscu. Możesz co najwyżej go porównać do eKony Niro czy innych podobnych temu aut
 

JareG

Pionier e-mobilności
Za problemy Tesli z uruchomieniem fabryki w Niemczech pewnie swoi właśnie lobbing niemieckiej trójcy motoryzacyjnej bo jak tylko fabryka ruszy to Niemcy już nie maja szansy na dogonienie Tesli.
Ja myślę, że jeśli konkurencja spalinowa nie zmieni (i to szybko) całkowicie nastawienia, to i tak już Tesli (i jej podobnych) nie dogonią..

Pozdrawiam
 

newbe

Posiadacz elektryka
Witam. Zacząłem temat w innym temacie lecz ten będzie bardziej właściwy. Mieszkam 112 km od lotniska w Gdańsku przy autostradzie A1. Pytałem czy SR pokonam trasę 300km na jednym ładowaniu jadąc 120-140 zima. Odpowiedz dostałem że nie bez ładowania. A czy jadąc wolniej np 100km/h da się? Żona mnie przechści jak zmienię jej spalinówke na 3 i nie pokona tego dystansu na raz. Czy tylko LR jest to w stanie zrobić?
Na lotnisku 11 kW za darmo, kilka kWh w czasie oczekiwanie dojdzie.
I jeszcze - gorąco polecam CHILL I autopilot. Może się okazać że da się, tylko nie przy 150, ale przy 140 czy 135.
PS: zimą się kończy, więc te 224 km mogą okazać się akurat w zasięgu.
O ile jeździ na lotnisko jako do pracy - lepiej wypatrzyć gdzie można podłączyć się do zwykłego gniazdka i po problemie. Za 8 godzin dojdzie 24 kWh, czyli ponad 40% baterii.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Za problemy Tesli z uruchomieniem fabryki w Niemczech pewnie swoi właśnie lobbing niemieckiej trójcy motoryzacyjnej bo jak tylko fabryka ruszy to Niemcy już nie maja szansy na dogonienie Tesli.
Dla każdego biznesu liczą się wyniki finansowe. Więc zarobiona kasa jest kasą niezależnie czy uzyskaną ze sprzedaży 100% EV w przypadku Tesli czy np. 50/50 ICE/EV w przypadku VW Group czy innych 'starych' producentów.
ID3 jest okay ale dzieli go przepaść do TM3 więc wspominanie go w kontekście tesli trochę nie na miejscu. Możesz co najwyżej go porównać do eKony Niro czy innych podobnych temu aut

Szanuję Twoją ocenę ID.3 vs M3 ale pozwolę się z Tobą nie zgodzić ;)
Ja myślę, że jeśli konkurencja spalinowa nie zmieni (i to szybko) całkowicie nastawienia, to i tak już Tesli (i jej podobnych) nie dogonią..

Rynek na ICE będzie jeszcze długo istniał (jakoś nie widzę Konga czy Tadzykistanu z wieloma szybkimi ładowarkami DC w najbliższej przyszłości), więc tak szybko 'starzy' producenci nie muszą się - wg mnie - przestawiać.

Dobra, koniec tego off-topic ode mnie (y)
 

Michal

Moderator
Rynek na ICE będzie jeszcze długo istniał (jakoś nie widzę Konga czy Tadzykistanu z wieloma szybkimi ładowarkami DC w najbliższej przyszłości), więc tak szybko 'starzy' producenci nie muszą się - wg mnie - przestawiać.
Tak jak z papierosami - producenci trują teraz biedniejsze kraje, bo tam jest teraz łatwiej z powodu przepisów i braku świadomości ludzi.
Tym bardziej jest to dla mnie sygnał braku zmiany podejścia producentów ICE i jeszcze większą niechęć do nich.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Rynek na ICE będzie jeszcze długo istniał (jakoś nie widzę Konga czy Tadzykistanu z wieloma szybkimi ładowarkami DC w najbliższej przyszłości), więc tak szybko 'starzy' producenci nie muszą się - wg mnie - przestawiać.
Chodzi mi o to, że bez zmiany podejścia (co nie oznacza rezygnacji ze spalinówek) nie mają szans dogonić T itp. Półśrodki typu hybryda czy konwers im w tej gonitwie nie pomogą :)
Dobra, koniec tego off-topic ode mnie (y)
Ojtam ojtam 🤣

Pozdrawiam
 

Soltys83

Zadomawiam się
Ja mam jeszcze jedno pytanko dla pewności czy po przejechaniu np. SR i LR mogę tak samo często podładować czy któraś bateria tego nie lubi a druga wręcz lubi?
 

Najnowsze dyskusje

Top