TM3P po 45 tys km - czy jeszcze raz kupilbym Tesle ?

Giacomo

Fachowiec
Chciałem się podzielić wrażeniami po 20 mcach i ponad 40 tyś. km użytkowania Tesli i jakby wrócić do pytania czy dobrze zrobiłem przesiadając się z BMW
Właściwie od początku produkcji TMS były w CH na ulicach , na początku zaintrygowany logo , nie wiedziałem co to za marka , po jakimś czasie przeczytałem ze to elektryk i kosztuje ponad 100 tyś- aha…. Ok no to na razie :) . Po paru latach bogatszy nie tylko w doświadczenia i obserwując coraz więcej S-ek na drogach zacząłem interesować się właśnie tym napędem . Dlaczego ludzie decydują się na coś takiego , gdzie jest haczyk ? Oczywiście informacje czerpane z netu ( tu muszę nadmienić ze najbardziej z dwóch źródeł : tego młodego chłopaka Marcina Grzyba ,on jeździł S-ka , i właśnie ogólnej wiedzy - elektrowoz . No i nastało lato 2019 , pojechałem do Zürichu na jazdę próbna ( celowałem w X , potem była S , a kupiłem TM3P .
W salonie przywitał mnie młody chłopak w jeansach i Tshircie ( bratanek - od szabli i szklanki :) jak usłyszał ze Polak no to rozmowa zrobiła się bardziej prywatna ,przekonał mnie do wyboru 3-ki argumentami . zasadnicze 2: cena- diametralnie różna i funkcje - prawie identyczne . Obejrzałem więc dokładnie jedna LR w salonie - z szarym wnętrzem i drewnem - nie przekonało mnie to , w bmw miale środek czarny i czarne skory i to był właściwy kolor czarny . A na zewnątrz przed salonem stała biała Performance i białe wnętrze i po otworzeniu drzwi powiedziałem tylko wow! To było to !
IMG_1281.jpeg


Naturalnie bede porownywal bezposrednio z BMW F31 - 335d bo wlasnie z takiego auta przesiadlem sie do Tesli

1 wrażenia ogólne wygląd , Karoseria

: zewnętrznie auto zupełnie inne , tez muskularne zwłaszcza tył i nadkola , BMW wygląd z przodu bardziej agresywny ( zwłaszcza w m pakiecie )
IMG_2287.jpg
Tesla przód - żona się śmieje ze trochę jak żaba - ja mówię ze jak 911 ;) , ale boczna linia świetna i tył super ,Spasowanie blach - to tzw. zmora Tesli u mnie jest ok , jedyny mankament to „kultowy „ już Frunk w białych wersjach - Bronek tez może o tym coś powiedzieć :) chcieli na pewno nie odstawać od S-ki która dla mnie osobiście jest ponadczasowa .
Zrzut ekranu 2019-09-29 o 22.19.01.png


2 Środek
Spartański wygląd , praktycznie tylko ekran i kierownica - przy mega zabudowanym kokpicie bmw - lekki szok , mega przestrzenne wnętrze , jest dużo szerzej jak w bmw , mimo ze biały kolor jakby powiększa , ale organoleptycznie jest dużo szerzej . Biała tapicerka , robi naprawdę wrażenie a dla sceptyków : czyści się bajecznie prosto i po 40 tyś km nadal wyglada jak nowa.


3.Uklad jezdny
Prowadzi się jak gokart , szybka jak cholera . BMW tez bylo szybkie - 4,9 do setki ale tu ? - rakieta :) ,trzyma się drogi jak przyklejona ( opcja sport i kierownica sport ), a na ustawieniach bardziej „przyjaznych” jest bardziej mila w prowadzeniu , jest duuuuuzo lepiej jak F31 tam ustawienia Sport to jak w Tesli Standard . Tesla LR , ktora teraz dostalem jako zastepcze z serwisu wlasnie bardziej zblizona jest do bmw

4. Widoczność
Podobna jak w BMW : do przodu i na boki dobra ( w obu przypadkach szeroki słupek A trochę przeszkadza , ale nie dyskwalifikuje , znam gorsze :) Do tylu przez szybę kiepsko , ale naprawdę genialna tylna kamera rekompensuje te niewygodę . Do cofania nie patrzę w lusterka ! Tylko ekran , naprawdę super rzecz ! Lepiej jak w BMW

5 Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie kabiny natychmiastowe po wejściu do auta , oczywiście wnętrze z pozycji smartfona można nagrzać lub schłodzić dużo wcześniej . Duzy mankament - ze nie do końca działa tak jakbym oczekiwał przy ustawieniach auto , stopy na pedałach mam zazwyczaj ugotowane :( , BMW lepsze

6. Ergonomia

No i tu pare łyżek dziegciu : brakuje fizycznych przycisków , tak tak wiem, zaraz usłyszę ze jak to - na ekranie klikniesz pach pach , albo powiesz i będziesz zaraz miał uruchomione . Ale tak nie jest . I są to rzeczy z ogólnie pojętego bezpieczeństwa .Wg mnie 2 grzechy główne : 1 wycieraczki - niestety ukryte ustawienia prędkości . Zaskoczyła mnie ULEWA , co w górach zdarza się często , automat nie uruchomił szybszego biegu wycieraczek a ja przy 100 km/h klikam po ekranie ….Z pozycji wajch przy kierownicy zrobiłbym to w sekundę nie odrywając wzroku od drogi , Glosowo nawet gdyby odzywał się Michael Buffer , to moglby nie zdążyć i zaliczyć dzwona ….
Grzech nr 2 - brak diody martwego pola . Pisałem ostatnio , Akurat to byl wjazd na autostrade , jechalem za jakims „slimakiem” i po wjechaniu na prawy pas chcialem szybko przeskoczyc na lewy , naturalna rzecza jest patrzec w lewe lusterko a nie na prawy ekran, i manewr i kierunkowskaz wykonalem w tym samym momencie ,bo w lusterku było czysto , a tu Zonk i bluzgi faceta słyszałem u mnie w aucie ….. gdybym mial diode , nie zmienialbym pasa - proste i logiczne tak jak u wszystkich innych producentów aut . Poza tym poprawiono działanie tempomatu i to jest ok - czyli klikając na tempomat mam wreszcie prędkość z danej chwili a nie zwiększa mi sama do prędkości jak na ograniczeniu na ekranie ( jadąc na robotach drogowych 80 po kliknięciu tempomatu sama zwiekszala prędkość do 120) - to jest już ok.
Kolejna rzecz która mi się nie podoba to nawigowanie czyli po prostu prowadzenie do celu . Pomijam już ze Tesla aktualizuje mapy tak jak by ich nie aktualizowala . Ale Na 16 calowym ekranie pojawia mi się kwadracie 5x5 cm ze śmiesznymi strzałkami i naprawdę trzeba skupiać się , która z nich jest pogrubiona . Przy takiej technice w 21 wieku taki bohomaz ? Maja takie technologie ze mogliby obraz jak F35 albo jak z Oculusa wyświetlać . Proszę tylko nie uświadamiać mnie ,ze przecież na pozostałej części ekranu widzę rzut na drogę i niebieska linie prowadzenia , ale to nie jest Drogowskaz . Proszę zobaczyć jak wyświetla obraz poczciwy TomTom albo Garmin , albo wcale nieidealne BMW . Tak powinien wygladac obraz nawigacji :
Zrzut ekranu 2021-04-5 o 11.07.58.png

Albo tak jak w BMW :
Zrzut ekranu 2021-04-5 o 11.11.42.png


Ale nie tak jak w Tesli : wg mnie to jakis zart
Zrzut ekranu 2021-04-5 o 11.21.02.png


Tym bardziej , ze po aktualizacjach ekran mam jest duuuzo pomniejszony . Tu w BMW jest lepiej . Kierownica tez lepsza w BMW . wg mnie obsluga BMW to wzorzec :
IMG_3429.JPG

Temat FSD , ktorego nie ma fizycznie w Europie byl opisywany w wielu watkach , od siebie krotko : wyrzucone pieniadze i potencjalnym kupujacym Tesle - nie warto kupowac tej mrzonki - szkoda kasy .

7. Wyciszenie

Jest cicha. Właściwie mógłbym więcej nie pisać , jest o niebo cichsza jak 335d , tam mialem radio tylko dla ozdoby jadąc po autostradzie . W Tesli słuchanie radia to sama przyjemność .

8. Jakość / Koszty , Koszty zakupu

Tesla jest inna . Inna pod tym względem , ze pomysł na auto jest inny . To jest auto elektryczne i nawet ktoś kto nie interesuje się motoryzacja powie to samo. Materiały są inne jak w Bmw czy Audi . Moze niechlujnie zlozone ale czy gorsze ? Nie wiem , są inne . Może nie czuć tego luksusu jak w innych premium , ale to właśnie teraz „wielka trojka” ma czkawkę, bo im klientów ubyło a Tesla nie. może ktoś wypowie się za 10 lat i to porówna , na razie jest to za młode auto żeby cokolwiek powiedzieć , Jakość spasowania wewnątrz - bez zarzutu , po 40 tyś nic nie trzeszczy i nie skrzypi , pod tym względem podobnie jak w bmw , Siedzenia po tylu kilometrach wyglądają jak nowe , tak , ze nie jest zle , Koszt zakupu : ile musiałbym zapłacić za BMW M3 , Audi RS4 czy AMG C63 ? I ile musiałbym później wydawać na benzynę ? Teraz wydaje odpowiednik 1,8 l benzyny na 100 km
IMG_3896.JPG
. No comments ….
Aha , jeszcze SC : to jest dopiero wygoda , byłem ostatnio w Davos ( Olka odwiedzić ;) ) były zwykle 50 kW ładowarki w podobnej cenie (33-38 rappenow ) , ale wszystkie akurat na tym parkingu były zajęte i jedna zepsuta….
IMG_1469.jpeg


9. Bezawaryjność
Do tej pory byłem 3 razy w serwisie ( który działa wg. Mnie wzorowo ) . Raz choroby wieku dziecięcego : czyli za głośno strzelające wentyle , i wężyk spryskiwacza . Drugi raz zbita szyba przednia , i 3ci raz lepiej nie pisać- za słabo dokręcone przeze mnie kola ( ale żenada) Apropos kół dowiedziałem się od serwisanta ze w Performance muszę dokręcać z siłą 175 Nm .
PS. teraz byl 4 raz - wiosenny serwis , dalej nie narzekam .

Podsumowanie : Tesla to świetne auto , bez dwóch zdań , pomimo paru rzeczy , które mam nadzieje w przyszłości poprawia , to na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji . Może Bmw i4 , ale go jeszcze nie ma ,a szkoda , bo jesli bedzie podobnie jezdzace jak Tesla i ze stara dobra obsluga BMW , to nie bede mial watpliwosci . A na razie cieszę się (cieszymy się , ta ona - żona cieszy się :) z jazdy jednym z najlepszych aut na rynku . Wszystko to co napisałem to oczywiście moje subiektywne spostrzeżenia .
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie polemizuje ale dodam swoją łyżkę dziegciu

A propos diod martwego pola.
OK było fajnie ale nie w lusterkach!!! Niech będą np " węziej "położone, czyli na słupkach.

Mam w Nissanie i nieogarniam a widzenia tunelowego nie mam. Nissan "Kaszkaj" ma lepiej ( dostalem kiedyś jako zastępcze).

Ps Pisałem już , że mi wyjechała z wyprzedzaniem przed nos zasuwajacego z 200 Merca

PRZYCISKI : zlikwidowali ekranowy mikrofonu. Nie lubię naciskać tych bąbli na kierownicy

Komendy w jezyku narodowym to kolejna częściowa porażka.

Tempomat, który wyłączyć się potrafi, gdy kamery są oślepione (zachlapane). Totalna głupota.
cdn ;-)
Ale kupił bym nastepną 100%
 
Last edited:

kARPIU

Fachowiec
no ale nie odpowiedziales na swoje pytanie postawione w tytule ;)
przeczytałem cale z zainteresowaniem bo pośrednio tez przesiadałem się z bmw e91 330xd. Zawieszenie podobnie odbiera nierownosci, tesla na pewno szybciej odpowiada na ruch kierownica. Czesci twoich spostrzezen jeszcze nie doswiadczylem, wszystko przede mna.
jak wrazenia z jazdy na kołach 20". samochod wygląda przebojowo ale z moimi doświadczeniami z 330xd, 19" pekały przy podobnym profilu i samochod podskakiwal na nierównościach w zakretach
 

Giacomo

Fachowiec
Nie polemizuje ale dodam swoją łyżkę dziegciu

A propos diod martwego pola.
OK było fajnie ale nie w lusterkach!!! Niech będą np " węziej "położone, czyli na słupkach.

Mam w Nissanie i nieogarniam a widzenia tunelowego nie mam. Nissan "Kaszkaj" ma lepiej ( dostalem kiedyś jako zastępcze).

Ps Pisałem już , że mi wyjechała z wyprzedzaniem przed nos zasuwajacego z 200 Merca

PRZYCISKI : zlikwidowali ekranowy mikrofonu. Nie lubię naciskać tych bąbli na kierownicy

Komendy w jezyku narodowym to kolejna częściowa porażka.

Tempomat, który wyłączyć się potrafi, gdy kamery są oślepione (zachlapane). Totalna głupota.
cdn ;-)
Ale kupił bym nastepną 100%
Tak , masz racje , na slupkach byloby jeszcze lepiej :) teraz chyba jednak kupilbym S-ke ... , mam umowiona jazde Ioniq- iem , czekam na I4 , po drodze jeszcze Kia GT , za pare mcy wybor bedzie wiekszy :)
 

Giacomo

Fachowiec
no ale nie odpowiedziales na swoje pytanie postawione w tytule ;)
przeczytałem cale z zainteresowaniem bo pośrednio tez przesiadałem się z bmw e91 330xd. Zawieszenie podobnie odbiera nierownosci, tesla na pewno szybciej odpowiada na ruch kierownica. Czesci twoich spostrzezen jeszcze nie doswiadczylem, wszystko przede mna.
jak wrazenia z jazdy na kołach 20". samochod wygląda przebojowo ale z moimi doświadczeniami z 330xd, 19" pekały przy podobnym profilu i samochod podskakiwal na nierównościach w zakretach
Jest bardzo bezposrednia , lubie to , drogi w Szwajcarii mam dobre , tak , ze na 20 nie narzekam :) , w Bmce mialem 19-ki i tez bylo ok . Zimowe w Tesli mam 19 wlasnie i tez zlego slowa nie powiem
Zrzut ekranu 2021-04-5 o 11.26.52.png
 

Giacomo

Fachowiec
Fajna relacja.

Co do nawigacji, to chyba kwestia przyzwyczajenia.
Mnie pasują takie strzałki, jak ma Google/Tesla.

Te kółka 19" ściągałeś z US?
Nie , zamawialem u mnie , bo musze miec tüv i wbite w dowod

 

krist

Posiadacz elektryka
Chciałem się podzielić wrażeniami po 20 mcach i ponad 40 tyś. km użytkowania Tesli i jakby wrócić do pytania czy dobrze zrobiłem przesiadając się z BMW
Właściwie od początku produkcji TMS były w CH na ulicach , na początku zaintrygowany logo , nie wiedziałem co to za marka , po jakimś czasie przeczytałem ze to elektryk i kosztuje ponad 100 tyś- aha…. Ok no to na razie :) . Po paru latach bogatszy nie tylko w doświadczenia i obserwując coraz więcej S-ek na drogach zacząłem interesować się właśnie tym napędem . Dlaczego ludzie decydują się na coś takiego , gdzie jest haczyk ? Oczywiście informacje czerpane z netu ( tu muszę nadmienić ze najbardziej z dwóch źródeł : tego młodego chłopaka Marcina Grzyba ,on jeździł S-ka , i właśnie ogólnej wiedzy - elektrowoz . No i nastało lato 2019 , pojechałem do Zürichu na jazdę próbna ( celowałem w X , potem była S , a kupiłem TM3P .
W salonie przywitał mnie młody chłopak w jeansach i Tshircie ( bratanek - od szabli i szklanki :) jak usłyszał ze Polak no to rozmowa zrobiła się bardziej prywatna ,przekonał mnie do wyboru 3-ki argumentami . zasadnicze 2: cena- diametralnie różna i funkcje - prawie identyczne . Obejrzałem więc dokładnie jedna LR w salonie - z szarym wnętrzem i drewnem - nie przekonało mnie to , w bmw miale środek czarny i czarne skory i to był właściwy kolor czarny . A na zewnątrz przed salonem stała biała Performance i białe wnętrze i po otworzeniu drzwi powiedziałem tylko wow! To było to !
View attachment 437

Naturalnie bede porownywal bezposrednio z BMW F31 - 335d bo wlasnie z takiego auta przesiadlem sie do Tesli

1 wrażenia ogólne wygląd , Karoseria

: zewnętrznie auto zupełnie inne , tez muskularne zwłaszcza tył i nadkola , BMW wygląd z przodu bardziej agresywny ( zwłaszcza w m pakiecie )View attachment 438 Tesla przód - żona się śmieje ze trochę jak żaba - ja mówię ze jak 911 ;) , ale boczna linia świetna i tył super ,Spasowanie blach - to tzw. zmora Tesli u mnie jest ok , jedyny mankament to „kultowy „ już Frunk w białych wersjach - Bronek tez może o tym coś powiedzieć :) chcieli na pewno nie odstawać od S-ki która dla mnie osobiście jest ponadczasowa . View attachment 439

2 Środek
Spartański wygląd , praktycznie tylko ekran i kierownica - przy mega zabudowanym kokpicie bmw - lekki szok , mega przestrzenne wnętrze , jest dużo szerzej jak w bmw , mimo ze biały kolor jakby powiększa , ale organoleptycznie jest dużo szerzej . Biała tapicerka , robi naprawdę wrażenie a dla sceptyków : czyści się bajecznie prosto i po 40 tyś km nadal wyglada jak nowa.


3.Uklad jezdny
Prowadzi się jak gokart , szybka jak cholera . BMW tez bylo szybkie - 4,9 do setki ale tu ? - rakieta :) ,trzyma się drogi jak przyklejona ( opcja sport i kierownica sport ), a na ustawieniach bardziej „przyjaznych” jest bardziej mila w prowadzeniu , jest duuuuuzo lepiej jak F31 tam ustawienia Sport to jak w Tesli Standard . Tesla LR , ktora teraz dostalem jako zastepcze z serwisu wlasnie bardziej zblizona jest do bmw

4. Widoczność
Podobna jak w BMW : do przodu i na boki dobra ( w obu przypadkach szeroki słupek A trochę przeszkadza , ale nie dyskwalifikuje , znam gorsze :) Do tylu przez szybę kiepsko , ale naprawdę genialna tylna kamera rekompensuje te niewygodę . Do cofania nie patrzę w lusterka ! Tylko ekran , naprawdę super rzecz ! Lepiej jak w BMW

5 Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie kabiny natychmiastowe po wejściu do auta , oczywiście wnętrze z pozycji smartfona można nagrzać lub schłodzić dużo wcześniej . Duzy mankament - ze nie do końca działa tak jakbym oczekiwał przy ustawieniach auto , stopy na pedałach mam zazwyczaj ugotowane :( , BMW lepsze

6. Ergonomia

No i tu pare łyżek dziegciu : brakuje fizycznych przycisków , tak tak wiem, zaraz usłyszę ze jak to - na ekranie klikniesz pach pach , albo powiesz i będziesz zaraz miał uruchomione . Ale tak nie jest . I są to rzeczy z ogólnie pojętego bezpieczeństwa .Wg mnie 2 grzechy główne : 1 wycieraczki - niestety ukryte ustawienia prędkości . Zaskoczyła mnie ULEWA , co w górach zdarza się często , automat nie uruchomił szybszego biegu wycieraczek a ja przy 100 km/h klikam po ekranie ….Z pozycji wajch przy kierownicy zrobiłbym to w sekundę nie odrywając wzroku od drogi , Glosowo nawet gdyby odzywał się Michael Buffer , to moglby nie zdążyć i zaliczyć dzwona ….
Grzech nr 2 - brak diody martwego pola . Pisałem ostatnio , Akurat to byl wjazd na autostrade , jechalem za jakims „slimakiem” i po wjechaniu na prawy pas chcialem szybko przeskoczyc na lewy , naturalna rzecza jest patrzec w lewe lusterko a nie na prawy ekran, i manewr i kierunkowskaz wykonalem w tym samym momencie ,bo w lusterku było czysto , a tu Zonk i bluzgi faceta słyszałem u mnie w aucie ….. gdybym mial diode , nie zmienialbym pasa - proste i logiczne tak jak u wszystkich innych producentów aut . Poza tym poprawiono działanie tempomatu i to jest ok - czyli klikając na tempomat mam wreszcie prędkość z danej chwili a nie zwiększa mi sama do prędkości jak na ograniczeniu na ekranie ( jadąc na robotach drogowych 80 po kliknięciu tempomatu sama zwiekszala prędkość do 120) - to jest już ok.
Kolejna rzecz która mi się nie podoba to nawigowanie czyli po prostu prowadzenie do celu . Pomijam już ze Tesla aktualizuje mapy tak jak by ich nie aktualizowala . Ale Na 16 calowym ekranie pojawia mi się kwadracie 5x5 cm ze śmiesznymi strzałkami i naprawdę trzeba skupiać się , która z nich jest pogrubiona . Przy takiej technice w 21 wieku taki bohomaz ? Maja takie technologie ze mogliby obraz jak F35 albo jak z Oculusa wyświetlać . Proszę tylko nie uświadamiać mnie ,ze przecież na pozostałej części ekranu widzę rzut na drogę i niebieska linie prowadzenia , ale to nie jest Drogowskaz . Proszę zobaczyć jak wyświetla obraz poczciwy TomTom albo Garmin , albo wcale nieidealne BMW . Tak powinien wygladac obraz nawigacji : View attachment 440
Albo tak jak w BMW : View attachment 441

Ale nie tak jak w Tesli : wg mnie to jakis zart
View attachment 442

Tym bardziej , ze po aktualizacjach ekran mam jest duuuzo pomniejszony . Tu w BMW jest lepiej . Kierownica tez lepsza w BMW . wg mnie obsluga BMW to wzorzec : View attachment 443
Temat FSD , ktorego nie ma fizycznie w Europie byl opisywany w wielu watkach , od siebie krotko : wyrzucone pieniadze i potencjalnym kupujacym Tesle - nie warto kupowac tej mrzonki - szkoda kasy .

7. Wyciszenie

Jest cicha. Właściwie mógłbym więcej nie pisać , jest o niebo cichsza jak 335d , tam mialem radio tylko dla ozdoby jadąc po autostradzie . W Tesli słuchanie radia to sama przyjemność .

8. Jakość / Koszty , Koszty zakupu

Tesla jest inna . Inna pod tym względem , ze pomysł na auto jest inny . To jest auto elektryczne i nawet ktoś kto nie interesuje się motoryzacja powie to samo. Materiały są inne jak w Bmw czy Audi . Moze niechlujnie zlozone ale czy gorsze ? Nie wiem , są inne . Może nie czuć tego luksusu jak w innych premium , ale to właśnie teraz „wielka trojka” ma czkawkę, bo im klientów ubyło a Tesla nie. może ktoś wypowie się za 10 lat i to porówna , na razie jest to za młode auto żeby cokolwiek powiedzieć , Jakość spasowania wewnątrz - bez zarzutu , po 40 tyś nic nie trzeszczy i nie skrzypi , pod tym względem podobnie jak w bmw , Siedzenia po tylu kilometrach wyglądają jak nowe , tak , ze nie jest zle , Koszt zakupu : ile musiałbym zapłacić za BMW M3 , Audi RS4 czy AMG C63 ? I ile musiałbym później wydawać na benzynę ? Teraz wydaje odpowiednik 1,8 l benzyny na 100 km View attachment 447 . No comments ….
Aha , jeszcze SC : to jest dopiero wygoda , byłem ostatnio w Davos ( Olka odwiedzić ;) ) były zwykle 50 kW ładowarki w podobnej cenie (33-38 rappenow ) , ale wszystkie akurat na tym parkingu były zajęte i jedna zepsuta….
View attachment 446

9. Bezawaryjność
Do tej pory byłem 3 razy w serwisie ( który działa wg. Mnie wzorowo ) . Raz choroby wieku dziecięcego : czyli za głośno strzelające wentyle , i wężyk spryskiwacza . Drugi raz zbita szyba przednia , i 3ci raz lepiej nie pisać- za słabo dokręcone przeze mnie kola ( ale żenada) Apropos kół dowiedziałem się od serwisanta ze w Performance muszę dokręcać z siłą 175 Nm .
PS. teraz byl 4 raz - wiosenny serwis , dalej nie narzekam .

Podsumowanie : Tesla to świetne auto , bez dwóch zdań , pomimo paru rzeczy , które mam nadzieje w przyszłości poprawia , to na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji . Może Bmw i4 , ale go jeszcze nie ma ,a szkoda , bo jesli bedzie podobnie jezdzace jak Tesla i ze stara dobra obsluga BMW , to nie bede mial watpliwosci . A na razie cieszę się (cieszymy się , ta ona - żona cieszy się :) z jazdy jednym z najlepszych aut na rynku . Wszystko to co napisałem to oczywiście moje subiektywne spostrzeżenia .
Bardzo fajny opis, i napawa optymizmem co do dalszego użytkowania. Ja mam od miesiąca chyba, 2000km, i dzisiaj rozmawiałem z żoną że na taki kraj jak Szwajcaria to Tesla jest idealna, wszędze dojedziesz i wrócisz bez ładowania, wszędzie ograniczenia i tak, więc nie pogonisz, sporo hamowania regeneracyjnego :)
Też mi brakuje monitorowania kąta martwego, może jeszcze kamery 360 stopni obsługo wycieraczek prostszej. Wszystko to dało by się zrobić bez problemu, i za grosze, nie wiem czemu tego nie ma.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Niby jest ten martwy obszar widoczny na ekranie ale bez szczególnego uwydatnienia tego faktu.

Brakuje kamery przedniej z widokiem na zderzak ( jest np w Leafie) Czujniki czujnikami ale warto widzieć wysoki krawężnik czy niski słupek.
Bez 360 st wizualizacja miejsca automatycznego parkowania jest enigmatyczna ( raz juz wyladowałem nie tam gdzie potrzeba)
No i nie ma parkowania przodem w automacie ( pryszcz ale uwłacza godności Tesli)
cdn...
Ale te niedociągnięcia czy wady itp to i tak jest tylko czepialstwo i szukanie dziury w całym. na ponad 30 samochodów ten u mnie "wymiata". Tylko pierwszy Maluch na przedpłaty mnie tak cieszył.
 

Giacomo

Fachowiec
Bardzo fajny opis, i napawa optymizmem co do dalszego użytkowania. Ja mam od miesiąca chyba, 2000km, i dzisiaj rozmawiałem z żoną że na taki kraj jak Szwajcaria to Tesla jest idealna, wszędze dojedziesz i wrócisz bez ładowania, wszędzie ograniczenia i tak, więc nie pogonisz, sporo hamowania regeneracyjnego :)
Też mi brakuje monitorowania kąta martwego, może jeszcze kamery 360 stopni obsługo wycieraczek prostszej. Wszystko to dało by się zrobić bez problemu, i za grosze, nie wiem czemu tego nie ma.
No tak , bo mam ograniczenia 50/80/120 i sa one przestrzegane , SC wystarczajaca ilosc a teraz dojdzie GOFAST przy kazdym Macdonaldzie - ok 90 stacji - tak ze nie jest zle :)
 
Top