Nissan Ariya – model produkcyjny - dotykałem :)

krzyss

Pionier e-mobilności
-Ile przejedzie na jednym ładowaniu :p
- czy ma wreszcie regulowaną kolumnę kierownicy
- czy można podgrzać baterię przed ładowaniem
- czy ma CCS ???
- jaka będzie cena najtańszej wersji i jaką będzie miała bateryjkę.
 

BigB00

Posiadacz elektryka
- Przestrzeń z tyłu i przodu.
- Infotainment. Jak działa/responsywność? Podobny do jakiegoś innego czy kompletnie nowy?
- Wersja najlepiej wyposażona?
- Czego można się spodziewać a czego nie w innych wersjach?
- Jakaś opcja której nie zobaczymy w innym aucie?
- Tylna kanapa. Jaki podział i czy jest tunel na narty/podłokietnik?
- Wrażenia z wykończenia wnętrza. Miękkie plastiki, skóra i wygoda?

Pewnie nie na wszystko będą odpowiedzi, ale może coś się trafi :)
 

vwir

Pionier e-mobilności

Sporo ciekawych szczegółów. Na przykład zastanawiałem się, jak sobie poradzą z dużym momentem obrotowym w FWD i buksowaniem kół. Odpowiedź brzmi: nie poradzą sobie. Ograniczyli moment do 300Nm. To mniej niż w 150KM nissanie leaf.
Druga sprawa to jednofazowa ładowarka przy mniejszej baterii - tutaj minus. Ale za to nadrabiają 22kW ładowarką przy dużej baterii.
W oczy rzuciły mi się też bardzo małe marginesy bezpieczeństwa baterii (po 2-3kWh). Leafy miały więcej (mimo mniejszej baterii).
Zadziwiające są też kiepskie osiągi. Wersja AWD ma 306KM, 600Nm, a setkę robi w 5,7s. Dla porównania mach-e w wersji AWD z małą baterią ma 269KM, 580Nm, a do setki ma 5,6s.
Za to jakość materiałów wydaje się być bardzo dobra. Podejrzewam, że przesiadka z ID.4 do Ariya to będzie przepaść (w tej kategorii).
No i ma OTA - to też na duży plus.
W najmocniejszej wersji można ciągnąć 1500kg przyczepę.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Z opisu wynikają też minusy, czyli mała "suvovatość".
No chyba że autor trochę popłynął w literackiej pasji, ale tak to odebrałem, że to bardziej dłuższy konkurent dla ID3/Izery niż suv w rodzaju ID4.
Z kolei wymiary mówią co innego, więc czort wie o co chodziło w tym opisie.
 
Top