Nissan Ariya – model produkcyjny - dotykałem :)

Master

Fachowiec
Temat umarł nawet w redakcji elektrowozu...
Jest Ioniq 5 na topie , kurz opadnie i wjedzie Aryia , na razie tematu nie ma bo auta nie ma
Ciekawe który będzie lepszym wyborem ? każdy ma jakieś plusy…. Dla mnie ładowanie 22kw jest olbrzymim plusem , cześciej z tego skorzystam niż z ładowarki o mocy 150-350kv z prostej przyczyny ze wallbox w domu można mieć 22kv
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko pytanie brzmi: czy faktycznie zdarza Ci się przejechać 300km, dojechać do domu z pustą baterią i za 3-4h znowu potrzebować 300km zasięgu.

Przez 3 lata posiadanie pierwszego elektryka miałem jedynie EVSE 2,7kW. W zupełności mi wystarczało. W nocy ładowałem, w dzień jeździłem.
 

Master

Fachowiec
Tylko pytanie brzmi: czy faktycznie zdarza Ci się przejechać 300km, dojechać do domu z pustą baterią i za 3-4h znowu potrzebować 300km zasięgu.

Przez 3 lata posiadanie pierwszego elektryka miałem jedynie EVSE 2,7kW. W zupełności mi wystarczało. W nocy ładowałem, w dzień jeździłem.
To raczej nie żeby jechać i wracać do domu na ładowanie
Ale tak sobie myśle że jeśli coś się ruszy z ładowarkami to w pierwszej kolejności bedą montować wallboxy w hotelach , punktach usługowych , firmach , wszystkie będąc AC i 22 kv . Korzystałem ostatnio w hotelach z ładowarek , w jednym była jedynie opłata za minute ładowania (?) a w drugim promocyjne ładowanie 3 h potem opuszczenie stanowiska albo dopłata a następny w kolejce , wtedy pokładowa ładowarka 22kv jest najlepszą opcją
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dlatego też się zdziwiłem gdy pisałeś o takim ładowaniu w domu. Oczywiście lepiej mieć 22kW niż 11kW, ale w praktyce ja bym to wykorzystywał niezwykle rzadko. Dla mnie liczy się głównie prędkość ładowania DC na trasach.
 

Master

Fachowiec
Ponoć Aryia ma się wyróżniać doskonałym napędem AWD , lepszym niż konkurencja w sensie zarządzania przeniesieniem napędu i aktywna zmiana na łukach , zakrętach etc active torque vectoring
 

vwir

Pionier e-mobilności
A może niech w końcu dla odmiany zrobią to auto, zamiast w kółko robić filmiki i prezentacje? Bawią się jak VW z ID.3. Jak to się skończyło w przypadku VW to wszyscy wiemy.

Odnośnie prowadzenia - kiedyś widziałem jakiś filmik gdzie wyraźnie było napisane, że główny napęd w Ariya będzie na przód, a tył pomocniczy (nie wiem, czy odłączany w celu optymalizacji zasięgu). Mam nadzieję, że to nie oznacza, że silnik z tyłu będzie słabszy i auto będzie miało tendencję do podsterowności.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Tesli też PONOĆ, bo tego nie czuć nie ma cały czas napędu na obie osie. Dołączenie napedu przy niemal natychmiastowym dostepnym właściwym momencie, jest szybkie. Podać odpowiednie napięcie...
 

Najnowsze dyskusje

Top