Nissan Ariya – model produkcyjny - dotykałem :)

Master

Fachowiec
Temat umarł nawet w redakcji elektrowozu...
Jest Ioniq 5 na topie , kurz opadnie i wjedzie Aryia , na razie tematu nie ma bo auta nie ma
Ciekawe który będzie lepszym wyborem ? każdy ma jakieś plusy…. Dla mnie ładowanie 22kw jest olbrzymim plusem , cześciej z tego skorzystam niż z ładowarki o mocy 150-350kv z prostej przyczyny ze wallbox w domu można mieć 22kv
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko pytanie brzmi: czy faktycznie zdarza Ci się przejechać 300km, dojechać do domu z pustą baterią i za 3-4h znowu potrzebować 300km zasięgu.

Przez 3 lata posiadanie pierwszego elektryka miałem jedynie EVSE 2,7kW. W zupełności mi wystarczało. W nocy ładowałem, w dzień jeździłem.
 

Master

Fachowiec
Tylko pytanie brzmi: czy faktycznie zdarza Ci się przejechać 300km, dojechać do domu z pustą baterią i za 3-4h znowu potrzebować 300km zasięgu.

Przez 3 lata posiadanie pierwszego elektryka miałem jedynie EVSE 2,7kW. W zupełności mi wystarczało. W nocy ładowałem, w dzień jeździłem.
To raczej nie żeby jechać i wracać do domu na ładowanie
Ale tak sobie myśle że jeśli coś się ruszy z ładowarkami to w pierwszej kolejności bedą montować wallboxy w hotelach , punktach usługowych , firmach , wszystkie będąc AC i 22 kv . Korzystałem ostatnio w hotelach z ładowarek , w jednym była jedynie opłata za minute ładowania (?) a w drugim promocyjne ładowanie 3 h potem opuszczenie stanowiska albo dopłata a następny w kolejce , wtedy pokładowa ładowarka 22kv jest najlepszą opcją
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dlatego też się zdziwiłem gdy pisałeś o takim ładowaniu w domu. Oczywiście lepiej mieć 22kW niż 11kW, ale w praktyce ja bym to wykorzystywał niezwykle rzadko. Dla mnie liczy się głównie prędkość ładowania DC na trasach.
 

Master

Fachowiec
Ponoć Aryia ma się wyróżniać doskonałym napędem AWD , lepszym niż konkurencja w sensie zarządzania przeniesieniem napędu i aktywna zmiana na łukach , zakrętach etc active torque vectoring
 

vwir

Pionier e-mobilności
A może niech w końcu dla odmiany zrobią to auto, zamiast w kółko robić filmiki i prezentacje? Bawią się jak VW z ID.3. Jak to się skończyło w przypadku VW to wszyscy wiemy.

Odnośnie prowadzenia - kiedyś widziałem jakiś filmik gdzie wyraźnie było napisane, że główny napęd w Ariya będzie na przód, a tył pomocniczy (nie wiem, czy odłączany w celu optymalizacji zasięgu). Mam nadzieję, że to nie oznacza, że silnik z tyłu będzie słabszy i auto będzie miało tendencję do podsterowności.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Tesli też PONOĆ, bo tego nie czuć nie ma cały czas napędu na obie osie. Dołączenie napedu przy niemal natychmiastowym dostepnym właściwym momencie, jest szybkie. Podać odpowiednie napięcie...
 
Top