Master12

Nowy na Forum
Witam wszystkich serdecznie,

Od około tygodnia burzliwie przeglądam forum i muszę przyznać, że jest ono skarbnicą wiedzy, która myślę, że będzie się niesamowicie szybko rozwijać.
Sprowadził mnie tutaj zamysł zakupu Tesli, hahhaa, jak pewnie dużą część z obecnych tutaj. Pierwotnym jednak impulsem był oczywiście wzrost cen paliw, a że tygodniowo robię około 1400 km., i mam możliwość darmowego ładowania ładowarkami SuperCharger w pracy to wydaje się to nienajgorsze rozwiązanie. Oczywiście muszę się jeszcze dużo dowiedzieć i nauczyć, mam zamiar także wypożyczyć auto aby zobaczyć jak sie prowadzi i tak dalej, ale mam już podstawowe pytani to dobrych ludzi tego forum, czy Waszym zdaniem jest sens kupić starą Tesle aby pokonywać tyle km.? Oczywiście zdaje sobie sprawę, że to wszyskto zależy od stanu auta, tras jakie pokonywało, jak o nie dbano itp., ale bardziej rozchodzi mi się o to czy ktoś może z szanownychy kolegów jest w takiej sytuacji i jak ocenia ją na swoim przykładzie.
Budżet którym dysponuje to 130-150 tyś, więc nie za dużo, więc pytanie numer dwa, czy można coś w tej kwocie upolować, a jeżeli tak, to na co zwracać uwagę?
Póki co forum uratowało już mi skórę, bo miałem zamysł zakupu Tesli 3 z licytacji z USA, na szczęście w porę dowiedziałem się o czarnej liście :), uffff, co za szczęście :)
Z góry dziękuje za pomocne konstruktywne wypowiedzi i porady.

P.S. a może ktoś z szanownych Państwa dysponuje jakimś przyzwoitym autem na sprzedaż w ww. budżecie?

Pozdrawiam jeszcze raz.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Może, źle się wyraziłem z tymi superchargerami :), ale mam na parkingu stacje ładowania - sprawdzę dokładnie jakie :p
Prawdopodobieństwo że to są ładowarki Teslowe jest niewielkie :D
Budżet którym dysponuje to 130-150 tyś, więc nie za dużo, więc pytanie numer dwa, czy można coś w tej kwocie upolować, a jeżeli tak, to na co zwracać uwagę?
IMO za takie pieniądze nic ciekawego nie da się kupić. Ciekawego czyli TMS 4x4 i poliftowe (>2016). To byłaby kwota bliżej 250k zł
Sam się nad taką Teslą zastanawiałem.

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Teslę na razie będzie ciężko kupić za takie pieniądze z pewnego źródła. Niestety są za krótko na europejskim rynku. Tym bardziej, że ostatnio podnieśli ceny na nowe auta i ceny używanych też poszybowały. Można ewentualnie szukać w Norwegii ale nie wiem jak wygląda proces sprowadzania auta od nich... Obawiam się, że trzeba zapłacić w Polsce VAT, a to mocno podnosi cenę.

Model S w takich kwotach musiałby być z baterią 70-75 kWh, a to może być trochę mało na Twoje przejazdy, bo z tego co napisałeś przejeżdżasz dziennie 280 km (licząc, że te 1400 robisz w 5 dni), jeśli chcesz się ładować tylko w pracy.

Napisz proszę jakie przejazdy robisz jednego dnia i jakimi drogami - czy będą to autostrady, czy jazda po mieście i drogach podmiejskich, bo to dużo zmienia? Najlepiej podaj link do mapy z ustawioną trasą przejazdu z okolic domu, do okolic miejsca docelowego - możesz sam sobie sprawdzić czy będzie potrzebne ładowanie w domu i w pracy korzystają z abetterrouteplanner.com

Jak teraz sprawdzam, to w ofercie zagranicznych salonów Tesli jest kilka interesujących aut, ale jednak drożej niż podałeś:
 

Michal

Moderator
Tutaj widać też dość dużo tańszych TM3LR ale nie wiem jak z pewnością takich zakupów z pominięciem Tesla:
Możesz poszukać tam też TMS.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
1400km tygodniowo, to będzie co najmniej 70tys km rocznie. Jeśli możesz ładować się w domu lub w cenie normalnej i masz pewność (lub chociaż wysokie prawdopodobieństwo), że będziesz robił takie przebiegi, to wspomógłbym się kredytem i brał nową TM3 RWD lub eNiro (jak będą dostępne). Oszczędności na paliwie pokryją tobie koszt kredytu, a nawet będziesz do przodu.

PS Jeszcze czekam na swojego EV, także moje zdanie jest teoretyczne, ale mi wyszło przy przebiegach 25tys km rocznie, że opłaca się kupić EV
 

Master12

Nowy na Forum
Michał dziękuje za konstruktywną rzeczową odpowiedź.
Napisz proszę jakie przejazdy robisz jednego dnia i jakimi drogami - czy będą to autostrady, czy jazda po mieście i drogach podmiejskich, bo to dużo zmienia? Najlepiej podaj link do mapy z ustawioną trasą przejazdu z okolic domu, do okolic miejsca docelowego - możesz sam sobie sprawdzić czy będzie potrzebne ładowanie w domu i w pracy korzystają z abetterrouteplanner.com
Dziennie robię równe 100km do pracy i z powrotem czyli wychodzi równo 200km. Napisałem 1400, bo przyjmuje, że może mi się często zdarzyć dodatkowe km w weekend, ale to już oczywiście krajoznawczo, niemniej jednak całkowite minimum to 1000km tygodniowo. Trasa mieszana tj. 50km drogi podmiejskie (raczej stosunkowo szybkie), 40km autostrada i 10km miasto. Stronka abetterrouteplanner.com naprawdę świetna przy planowaniu trasy - dzięki.
Jak teraz sprawdzam, to w ofercie zagranicznych salonów Tesli jest kilka interesujących aut, ale jednak drożej niż podałeś:
Szczerze mówiąc to tak jak wspomniał Darek mój minimalny przebieg to ok 50 tyś, to może rzeczywiście warto byłoby dołożyć coś to i tak by się zwracało. Domyślam się, że rekomendował byś taki zakup z Tesli? Czy taki zakup można zrobić poprzez polską stronę?
BTW gdybyś wybierać załóżmy przy TM3 i TMS co byś wybrał? TMS znacznie większa i wygodniejsza, lepiej wyposażona (lubię takie limuzyny), ale technologicznie nieco starsza od TM3 :(.
Tutaj widać też dość dużo tańszych TM3LR ale nie wiem jak z pewnością takich zakupów z pominięciem Tesla:
Możesz poszukać tam też TMS.
Co prawda nie mam nikogo kto mógłby mi coś takiego ściągnąć, ale stronka fajna.
Spojrzałem sobie też na rodzime otomoto:

Oszczędności na paliwie pokryją tobie koszt kredytu, a nawet będziesz do przodu.
Dzięki za odpowiedz Darek - też się nad tym zastanawiam :p
 

Michal

Moderator
Ja wybrałbym TM3, bo dla mnie ważniejszy jest zasięg i jak najdłuższa gwarancja na baterię. Do tego uwielbiam minimalizm TM3 - jeździłem jakiś czas TMX (ma podobny układ przycisków, ekranów, dźwigienek i nie podobało mi się, ale gusta są różne.

Osobiście balbym się kupić auto na OtoMoto - uważam, że za dużo tam oszustów - więcej niż uczciwych. To dlatego polecam Ci zagraniczne strony z ogłoszeniami.
Przykładowo sprawdziłem trzecie auto, które przesłałeś i oczywiście jest po szkodzie całkowitej w USA:
Druga TM3, też "wyklepana z przystanka":

TMS nawet nie chce mi się sprawdzać ale obstawiam to samo...

Są proste zasady sprawdzania tego:
  • Jeśli auto jest zbyt tanie, to coś musi być z nim nie tak
  • Jeśli w ogłoszeniu nie ma VIN, to sprzedawca raczej próbuje coś ukryć.
  • Jeśli jest VIN, to wyszukujesz go w Google i zwykle okazuje się, że to rozbitki ze stanów. Przy czym nie wszystkie kraje mają rozbudowane systemy pozwalające wyszukać taki pojazd, więc jak nie znajdziesz VIN, to niekoniecznie znaczy, że wszystko jest z autem w porządku.
Kiedy kupujesz auto od Tesli, to możesz zakładać, że nie próbują Cię oszukać i dostajesz na nie dodatkową pełną gwarancję na rok lub 20000km - nawet jeśli standardowa gwarancja już nie obowiązuje.

Niestety obawiam się, że nie kupisz auta z Austrii z pomocą polskiego salonu. Musiałbyś to załatwiać sam, albo z jakąś firmą, która zajmuje się takim sprowadzaniem. Samemu trochę się nameczysz, a z firmą dopłacisz do ceny.

Sam przymierzałem się do zakupu TM3 z Niemiec, zanim jeszcze była możliwość kupna bezpośrednio w PL i całość wydawała się dość prosta. Trzeba tam w urzędzie tymczasowo zarejestrować auto, odebrać tablice, zawieźć je do salonu, przyjechać do Polski na kołach i tu już zarejestrować normalnie. Wymagane są tylko tłumaczenia dokumentów. Można znaleźć na ten temat informacje w internecie.

Jeśli nie możesz podnieść planowanego budżetu, to proponuję rozglądać się za elektrykiem innej marki - w tej cenie da się kupić np. Kia Soul EV bezpośrednio od salonu w Polsce - pojazdy demo. Wolniej jeździ, nie wygląda pięknie i nie ma tylu ficzerow, co Tesla ale spełnia zadanie taniej jazdy na prądzie.
 
Last edited:

Master12

Nowy na Forum
Wymagane są tylko tłumaczenia dokumentów. Można znaleźć na ten temat informacje w internecie.
Właśnie przeglądam i również biorę to pod uwagę.

Jeśli nie możesz podnieść planowanego budżetu, to proponuję rozglądać się za elektrykiem innej marki - w tej cenie da się kupić np. Kia Soul EV bezpośrednio od salonu w Polsce - pojazdy demo. Wolniej jeździ, nie wygląda pięknie i nie ma tylu ficzerow, co Tesla ale spełnia zadanie taniej jazdy na prądzie.
Inne również oglądam i nie odrzucam, ale po analizie tego forum bardziej skłaniam się do Tesli właśnie modelu TM3 i podniesienia budżetu do blisko 200 tyś - przy tej cenie zakup już wydaje się możliwy.

Ktoś coś może wie o czymś godziwym?
 
Top