Płyn chłodniczy do elektryków

p0li

Pionier e-mobilności
Rzekomo jakiś nie przewodzący prądu.
Bo to nie sa tanie rzeczy :)
ponizej podam ci kilka plynow ktore spelniaja powyzszy warunek - miesza sie je 50:50 z dejonizowaną (ważne) wodą
- BASF Glysanit J21725
- BASF Glysanit FC G20-00/50
- Merck 100949
- Univar 610583

jeli producent warażnie zaznaczył że płyn ma być nieprzewodzący to domyślam się że jest to związane z kontaktem z elementami pod wysokim napięciem - i wtedy zastosowanie zwykłego (przewodzącego) płynu może się skończyć dość poważną awarią i oszczędzając parę złoty narobimy szkód na dziesiątki tysięcy
 

Cav

Pionier e-mobilności
Liczę że może jednak ktoś wrzuci info o takim płynie, który będzie opisany jako taki do baterii (taki napis jest na opakowaniu płynu Kia Genuine) i da się go kupić w Polsce.
Nie chcę przecież tam lać zwykłego płynu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dodam tylko co napisała Kia po pytaniu o specyfikację jaką powinien wypełniać płyn (cyt):

"Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że w dokumentacji technicznej jest zamieszczona wyłącznie informacji, aby stosować płyn o niskiej przewodności.

Z wyrazami szacunku,"
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dziwne trochę. Może poszukaj instrukcji po angielsku? Z doświadczenia wiem, że takie detale czasami się lubią "gubić" w procesie tłumaczenia.
Ja mam wersję angielską manuala, i tak samo jest - czyli bez specyfikacji. Oni to zrobili specjalnie, i cos mi mówi, że na tym płynie w ASO też nie będzie danych, ino jakaś ogólna nazwa 🤬
e-Soul_64kWh_-_plyn-chlodzacy_(1280_x_1024).jpg


Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
No nie ma, miałem ten płyn w rękach i mam jego fotki.
BTW: czy dobrze rozumiem, że tam wchodzi 13 l tego płynu ???????
 

JareG

Pionier e-mobilności
No nie ma, miałem ten płyn w rękach i mam jego fotki.
No to szlag bombki trafił, choinki nie będzie..
BTW: czy dobrze rozumiem, że tam wchodzi 13 l tego płynu ???????
Jo. O tym pisałem, że więcej niż 2l wchodzi. Dla 64kWh od 13 litrów jeśli masz pompę ciepła.

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
No to szlag bombki trafił, choinki nie będzie..

Jo. O tym pisałem, że więcej niż 2l wchodzi.
No tak, ale 13 l to już jest spooooooro więcej.
Nawet ten płyn z Forda będzie kosztował grubo ponad 1000 zł.....
I tak co 45 kkm - prawie jak wymiana paska w ice, tyle że częściej.
Dla 64kWh od 13 litrów jeśli masz pompę ciepła.
Nie mam.
 
Top