Olecki

Pionier e-mobilności
Hmm... to już drugie źródło które wskazuje że maksymalna moc ładowania to 81 kW mimo że KIA deklaruje 71? Ciekawe też dlaczego gość tak wspomina o ładowaniu 22kW, czy się nie zna czy też na rynek niemiecki jest mocniejsza ładowarka pokładowa?
 

electricar

Zadomawiam się
Obecnie w polsce jest ok 15 ladowarek (wg mapy elektronobili) o mocy powyżej 100 kw. Więc czy to jest 70 czy 80 nie żadnego znaczenia. W Niemczech mają 11 kw ładowarki. Tak jest w ich cenniku.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Obecnie w polsce jest ok 15 ladowarek (wg mapy elektronobili) o mocy powyżej 100 kw. Więc czy to jest 70 czy 80 nie żadnego znaczenia.
Jedna z sieci ładowarek zapowiedziała że zacznie lub może już zaczęła wymieniać 50tki na 100tki więc różnica 71 na 81 ma znaczenie.
 

electricar

Zadomawiam się
Zapowiadać mogą. Po 10 latach dopiero mamy stacje 50 kw. Za kolejne 10 może będą 100 kw. U mnie w 30 tys miescie jest aż 1 ladowarka 50 kw Tauronu. Różnica między 71 a 82 kw. Wychodzi 8 min na całym ładowaniu.

Jak już kiedyś wspomniałem " załatwienie " transformatora z luzna mocą 150- 200 kw trwa kilka lat i kosztuje krocie. Jedynie Taurony moga fikać z takimi zabawami bądź duże sieci przy autostradach duzych miastach i nic wiecej.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Obecnie w polsce jest ok 15 ladowarek (wg mapy elektronobili) o mocy powyżej 100 kw. Więc czy to jest 70 czy 80 nie żadnego znaczenia. W Niemczech mają 11 kw ładowarki. Tak jest w ich cenniku.
Jak się jeździ po Polsce (w krótkie trasy) to ma mniejsze znaczenie, ale jak ktoś często jeździ za granicę, to już znaczenie ma duże.
 

KKL

Posiadacz elektryka
Wczoraj zrobiłem trasę 980km. Prędkość ładowania ma duże znaczenie :). Spędziłem ponad 2.5h na ładowarkach w moim Soulu. To takie momenty, gdy każdy kW mocy ładowania, na wagę złota. Aczkolwiek jeszcze ważniejsza jest krzywa, bo mimo, że niby soul ładuje się max 77 to już od bodajże 54% leci 57kW. Ciekawe, jak w praktyce w nowej Niro będzie z mocą ładowania i krzywa. Bo jeśli ja wypłaszczyli i do tego zwiększyli moc do 81, to będzie duża różnica.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Aczkolwiek jeszcze ważniejsza jest krzywa, bo mimo, że niby soul ładuje się max 77 to już od bodajże 54% leci 57kW. Ciekawe, jak w praktyce w nowej Niro będzie więc z mocą ładowania i krzywa. Bo jeśli ja wypłaszczyli i do tego zwiększyli moc do 81, to będzie duża różnica.
Na DC 100kW najczęściej ładuję do 77%, bo wtedy prędkość spada do 24kW i szkoda mi czasu. Od 72% jest ~36kW i wtedy też często się zastanawiam, czy ładować dalej, czy odłączyć i gnać do następnej ładowarki coby max ładowanie wycisnąć.. O dziwo na ładowarce 50kW oczojeb potrafi ładować do 75% na max prędkości ładowarki - szkoda, że na 100kW tak nie potrafi/nie chce 🤣
A krzywą można zmienić bez dokładania/wymiany sprzętu - kwestia softu. Może kiedyś doczekamy się krzywej chociaż zbliżonej do tej z Ioniqa5/EV6 :D

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zapowiadać mogą. Po 10 latach dopiero mamy stacje 50 kw. Za kolejne 10 może będą 100 kw. U mnie w 30 tys miescie jest aż 1 ladowarka 50 kw Tauronu. Różnica między 71 a 82 kw. Wychodzi 8 min na całym ładowaniu.
Mniej. bo krzywa jest taka, że już od 50% spada do ok. 50 kW.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Mniej. bo krzywa jest taka, że już od 50% spada do ok. 50 kW.
Ale w tym nowym Niro? Bo w e-Soul'u na DC100kW ciągnie 76kW do 52-54%, potem na chwilę (sekunda, dwie) jest 68kW, a potem do 72-74% jest 55-58kW. Przynajmniej u mnie, na różnych 100kach... na Ionity tak samo.

Pozdrawiam
 

Najnowsze dyskusje

Top