kombi, suv dla 5 osób z hakiem?

eldawido

Zadomawiam się
Co warto rozważyć szukając auta które mogłoby być zamiennikiem rodzinnego kombi?
Taki odpowiednik benzynowego Kodiaqa albo octavii scout.

Musi się zmieścić 5 osób (jedna w foteliku), duży ustawny bagażnik i hak min. 750kg.
Kilka razy do roku jakieś dalsze trasy, zazwyczaj wystarczy 200-300km zasięgu. Ładowanie w 90% w domu 11kW.
Przy mniejszej baterii wskazane szybkie ładowanie DC
Z wyposażenia na którym mi zależy to kamery 360, reflektory matrycowe, elektryczne fotele z pamięcią, nawiewy na tył.
Mile widziany wyższy prześwit. Napęd 4x4 mogę zamienić na mniejszy promień skrętu.
Myślę, że tylny napęd da radę i podczas przyspieszania i z przyczepą. Nie chciałbym FWD.
Tak myślę Enyaq, Audi Q4.
Tesla wydaje się słabsza jeśli chodzi o wyposażenie i zwrotność i w sumie niepotrzebnie szybka. Choć 8,5s w Enyaqu to ciut słabo.
Bogato skonfigurowany Enyaq już zahacza o Teslę Y

Kia soul jest jednak mała, napęd tylko na przód, hak do 300kg.
Kia EV6 też ciaśniejsza niż Enyaq, bagażnik mały i płaski (nie wiem gdzie te litry pochowali), mało zwrotna, pełnowartościowy hak. W środku udziwniona, sterowanie temperaturą i głośnością jednym pokrętłem to zły pomysł.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Kenel wożę w bagażniku. Jest to 4Pets ECO 3 M, w którym mieszczę 30 kg wyżła. I tutaj bardzo przydaje się ruchoma kanapa.
Moje kennele to L-ki, albo nawet XL: 92x60x62cm (ostatnia liczba to wysokość). Ciekawe, czy na wysokość by wlazł do Ioniqa5.. na oko wydawało mi się, że powinien. Ale i tak tylko jeden 🤣

Pozdrawiam
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Przejedź się przede wszystkim autami które spełniają z grubsza kryteria które tam sobie nakreśliłeś. Takie bazowanie na opiniach innych którzy kupili auto X bo w Y coś im się nie podobało może być podyktowane bardziej dostępnością i ceną auta X niż jego przewagą nad autem Y. Większość osób chwali to co ma. O ergonomii używania warto poczytać jak ktoś używał czegoś dłuższy czas bo jak coś Ci nie przypada od razu do gustu to może zmienisz zdanie po tygodniu użytkowania
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przejedź się przede wszystkim autami które spełniają z grubsza kryteria które tam sobie nakreśliłeś.
Dokładnie - to są tylko podpowiedzi, a nie wybór za pytajacego.
Większość osób chwali to co ma.
Niektórzy potrafią jednak spojrzeć szerzej.
A także dostrzec wady posiadanego auta, a wręcz samemu je wypunktować.
Gorzej, że czasem powoduje to nerwowe reakcje innych posiadaczy.
Miałem tak kiedyś z Dusterem.......
 

nabrU

Moderator
Inna sprawa to taka, że fora (nie tylko motoryzacyjne) przyciągają piszących z problemami. Mało jest za to (albo w ogóle) osób piszących 'przejechałem miesiąc bez zwiechy infotainmentu" albo "w ostatnim miesiącu kabel ładowania ani razu mi się nie zablokował" stąd właśnie negatywne odczucia co do niektórych marek ;)

P.S. Nie miałem zwiechy infotainment od ponad roku jak mi pierwszy raz upgradowali soft fabryczny :)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Jeśli duży ustawny bagażnik to chyba już sam sobie odpowiedziałeś. Aczkolwiek gdybym miał wydać 300 za enyaqua to jednak pomyślałbym o TMY. Podobne rozkminy miałem rok temu - za dobrze wyposażoną skodę trzeba było dać ponad 250, a za tyle to wolałem kupić mach-e w pełni wyposażonego.
Rok temu to już nie aktualne. Ceny podskoczyły bardzo mocno. TYLKO MODEL Y wchodzi w grę.
 

eldawido

Zadomawiam się
w Tesli nie siedziałem. Wydaje się, że ilość miejsca w skodzie jest nie mniejsza.
Technologicznie też Skoda bliżej moich oczekiwań (matrix led, zwrotność, kamera 360)
Systemy parkowania skody, zwłaszcza trained parking byłby super. Jeśli działają tak jak w reklamach.
Smart summon w tesli działa podobnie?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Systemy parkowania skody, zwłaszcza trained parking byłby super. Jeśli działają tak jak w reklamach.
Smart summon w tesli działa podobnie?
Nie. (Smart) Summon działa, gdy jesteś poza autem. Ale w praktyce nie działa.
Zwykły Summon działa marnie - w moim ciasnym garażu odmawia współpracy, z innego, mniej ciasnego, wyjeżdża przez 1 min w trzech próbach. Działa dobrze tylko, gdy ma dużo miejsca dookoła - czyli tam, gdzie jest zbędny.
Smart Summon działa równie marnie, a do tego w Europie jest bezużyteczny, gdyż telefon musi być w zasięgu Bluetooth (~10m ~6m wg instrukcji).
Automatyczne parkowanie przez 9 miesięcy zaproponowało parkowanie RAZ. Nie skorzystałem.
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Sztuczka w stylu przeczytania instrukcji obsługi też była zastosowana?

Aha, czyli jednak wiesz, że się jakoś da?
A wiesz też że odłączanie prądu i ew. błąd ładowarki w tym zakresie, to nie jest kwestia błędu po stronie samochodu?

Próbowałem na różne sposoby. To było dla mnie trudne, bo naprawdę nie chciałem naciągać Tesli na darmowe ładowanie. Do dziś nikt mi nie odpowiedział na maila, jak mogę za nie zapłacić :/

Szukałem sposobu w internecie, gdy tam siedziałem a samochód się ładował. Nie znalazłem niczego, co by pomogło i zadziałało. Poszukiwania przerwałem, gdy usłyszałem, że rygiel odskakuje.

Dziś wiem, że mógłby zadziałać przycisk na wtyczce od Superchargera. Przytrzymanie go. Tylko że ja szukałem informacji w kontekście Hyundaia, nie Superchargerów...
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zwykły Summon działa marnie - w moim ciasnym garażu odmawia współpracy, z innego, mniej ciasnego, wyjeżdża przez 1 min w trzech próbach.
Nie wiem czy coś się zmieniło, ale dałem dziś szansę wyjechać summonowi z garażu i zrobił to bezbłędnie, szybko i za pierwszym razem. 😮
Mam obecnie 2022.36.6, od pewnego czasu na Tesla Vision.
Wjechać dalej nie chce, ale mu się nie dziwie - ciasny garaż zawalony gratami co do centymetra.
 
Last edited:
Top