solik

Pionier e-mobilności
Udało mi się na zakończenie jazdy próbnej Niro EV przejechać się 5 min EV6 i w sumie tam też słychać szum opon.

A jakie opony miala, patrzyles? Poprzednie eNiro mialo Primacy 3 (gdzie byly juz 4) i szumialy, chyba Nexeny z eSoula byly cichsze.

Tesla 3 ma Micheliny Pilot Sport 4 i tez szumia i dudnia jakby z tylu lozyska poszly, na innych oponach zupelnie inne odczucie (na takich "niesportowych")
 
Last edited:

pawcjo

Posiadacz elektryka
A jakie opony miala, patrzyles? Poprzednie eNiro mialo Primacy 3 (gdzie byly juz 4) i szumialy, chyba Nexeny z eSoula byly cichsze.

Tesla 3 ma Micheliny Pilot Sport 4 i tez szumia i dudnia jakby z tylu lozyska poszly, na innych oponach zupelnie inne odczucie (na takich "niesportowych")
Tesla 3 ma gorsze wyciszenie niż Niro EV, ale ogólnie, gdy się nie skupiamy na szumie, to oba są z tych cichszych samochodów.
Trzeba na zimę kupić inne opony to się okaże, jaki mają wpływ.
Megane E-Tech ma Goodyear EfficientGrip Performance 215/45R20 i one mają 68 dB i te tak nie szumią. Samo Megane jest natomiast gorzej niz Niro wyciszone od szyb.
Dzisiaj się wsłuchałem w moje volvo xc60, które jest ciche i ono dopiero jest głośne :) Nigdy w nim nie słyszałem szumów opon bo zagłusza je silnik i wiatr.
 
Last edited:

pawcjo

Posiadacz elektryka
Pytałeś może jak wygląda sprawa przeglądów, np. jak często, czy jest do dokupienia pakiet przeglądów, ciekaw też jestem jak wygląda sprawa z płynem chłodniczym co ile trzeba wymieniać i czy faktycznie jest jak w tym artykule...
Nie pytałem, ale jak będzie bliżej odbioru, to będę się orientował.
 

electricar

Zadomawiam się
A wiecie jaka cisza jest w i3 na opnach 155. :D Przez to, że w elektryku nie słychać silnika to dzwiek opon i szum wiatru jest strasznie potęgowany , w końcu innych dzięków nie ma. Jeszcze trochę i niektórzy z was po dźwięku opon poznają ile bieżnika zostało :D
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Tylko że człowiek ma tendencję do przyzwyczajania się do dobrego. Jak już nie słychać silnika to inne rzeczy zaczynają przeszkadzać. Owszem, wygląda na to że nowe Niro jest nieźle wyciszone ale zawsze można coś poprawić. Laminowane szyby są ciche ale dodatkowa warstwa folii jeszcze bardziej je wyciszy a przy okazji odrobinę zmniejszy nagrzewanie się w lecie i wyziębianie kabiny w zimie (tylko muszę sprawdzić z miernikiem jak będzie z przepuszczalnością światła z przodu bo nie chce mi się kombinować na przeglądach). Z tego co widziałem nadkola są zwykłe plastikowe więc warstwa maty butylowej powinna być skuteczna (już zamówiona, później tylko ze 2-3 godzinki pracy). Trochę filcu pod kanapę też pewnie nie zaszkodzi.

Pytałeś może jak wygląda sprawa przeglądów, np. jak często, czy jest do dokupienia pakiet przeglądów, ciekaw też jestem jak wygląda sprawa z płynem chłodniczym co ile trzeba wymieniać i czy faktycznie jest jak w tym artykule...
Powinieneś mniej czytać Onet, nie jest to źródło słynące z jakości informacji. Niby coś tam słyszeli, do końca nie wiedzą ale piszą poważne artykuły bez zagłębiania się w temat. Nie, w Niro EV nie ma płynu niskoprzewodzącego w układzie chłodzenia. Przeglądy co roku / 15kkm żeby trochę nabić kasy dealerom jedyne co w zasadzie warto tak często sprawdzać to hamulce jeśli używa się dużo epedal.
 

solik

Pionier e-mobilności
A wiecie jaka cisza jest w i3 na opnach 155. :D Przez to, że w elektryku nie słychać silnika to dzwiek opon i szum wiatru jest strasznie potęgowany , w końcu innych dzięków nie ma. Jeszcze trochę i niektórzy z was po dźwięku opon poznają ile bieżnika zostało :D
Akurat szumy oplywowe zwlaszcza w podniesionym nadwoziu ujda ale dzwiek opon zwlaszcza takk dudniacy jest chyba jednym z gorszych :)
 

daro

Nowy na Forum
Tylko że człowiek ma tendencję do przyzwyczajania się do dobrego. Jak już nie słychać silnika to inne rzeczy zaczynają przeszkadzać. Owszem, wygląda na to że nowe Niro jest nieźle wyciszone ale zawsze można coś poprawić. Laminowane szyby są ciche ale dodatkowa warstwa folii jeszcze bardziej je wyciszy a przy okazji odrobinę zmniejszy nagrzewanie się w lecie i wyziębianie kabiny w zimie (tylko muszę sprawdzić z miernikiem jak będzie z przepuszczalnością światła z przodu bo nie chce mi się kombinować na przeglądach). Z tego co widziałem nadkola są zwykłe plastikowe więc warstwa maty butylowej powinna być skuteczna (już zamówiona, później tylko ze 2-3 godzinki pracy). Trochę filcu pod kanapę też pewnie nie zaszkodzi.


Powinieneś mniej czytać Onet, nie jest to źródło słynące z jakości informacji. Niby coś tam słyszeli, do końca nie wiedzą ale piszą poważne artykuły bez zagłębiania się w temat. Nie, w Niro EV nie ma płynu niskoprzewodzącego w układzie chłodzenia. Przeglądy co roku / 15kkm żeby trochę nabić kasy dealerom jedyne co w zasadzie warto tak często sprawdzać to hamulce jeśli używa się dużo epedal.
Nowe Niro ma szybę z folia akustyczna czyli grubość jest większa co daje lepsze wyciszenie. przepuszczalność światła w przedniej szybie zawsze musi mieć min 70% i nie ma wpływu na nagrzanie się środka, za ten element odpowiada transmisja energi..
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nowe Niro ma szybę z folia akustyczna czyli grubość jest większa co daje lepsze wyciszenie. przepuszczalność światła w przedniej szybie zawsze musi mieć min 70% i nie ma wpływu na nagrzanie się środka, za ten element odpowiada transmisja energi..
To jest zwykła laminowana, są do dokupienia folie prawie przezroczyste (przepuszczalność światła 85-90% ) ograniczające promienie EV i nagrzewanie (i delikatnie hałas ale to skutek uboczny). Tylko że fabryczne szyby nie mają 100% i pytanie jak będzie to wyglądało po oklejeniu. Trzeba wziąć wzornik i zmierzyć, jak będzie ok to od razu oklejam.
 
Top