Olecki

Pionier e-mobilności
Pytałem o jakieś wiarygodne źródło informacji np. wymagania z aso, a nie o rozważania teoretyków czy obserwatorów filmików...
To nie są żadne rozważania, wystarczy nie być daltonistą. A ASO jeszcze wiedzą mniej niż niektórzy na tym forum.


niemiecki dziennik wiec braklo Niro bo wyjdzie za dobrze?? Wszelkiej maści dziwolągi są, ale Niro które jest popularne i robi VW pod każdym względem to go nie ma.
Jest e-Soul 64kWh a to prawie to samo. Choć te wyniki są dziwne, Kona ma ten sam układ napędowy co e-Soul a różnica w zasięgu jest olbrzymia.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Buda inna, więc aerodynamika również.
Patrząc pod tym względem, to ciekawi mnie jak oni to zrobili, że EQV300 jest na drugim miejscu 🤣
U mnie wyglądało to tak:
EQV300-18_(1280_x_1024).jpg
EQV300-13_(1280_x_1024).jpg
.. więc nie wiem, jakim cudem przy 130/h wyszedł im taki zasięg. Chyba, że mieli cały czas z górki.. :D

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Te miejsca są ułożone pod względem % różnicy w stosunku do deklarowanego zasięgu ;)
Przy czym auto bild, to taki auto-świat, więc jakieś gówno raczej nastawione na kasę.
Moim zdaniem te ich "wyniki" są kompletnie niemiarodajne, bo nic nie wiemy o metodologii, temperaturze, no cni a nic dosłownie, więc nie ma co patrzeć nawet na te dane - dlatego usuwam tabelkę, żeby ludzie tam nawet nie zaglądali, bo to syf.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Te miejsca są ułożone pod względem % różnicy w stosunku do deklarowanego zasięgu ;)
No tak, ale skąd im taki zasięg wyszedł..? Ja jechałem na pustej (niedziela) A1, gdybym musiał jechać w zwykły dzień to musiałbym nieco bardziej dynamicznie, a wtedy 'spalanie' byłoby jeszcze fajniejsze :D

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Artykuł źródłowy do tych danych to galeria zdjęć z opisami ile jakie auto niby przejechało na autostradzie przy 130 kmh :p
Nie jest znana temperatura przy danym przejeździe, pokonany dystans, no nic... Nie będę linkował tego paszkwila - wystarczy wyszukać w Google:
"E-Auto: Autobahn, Reichweite, Test, Tempo 130 km/h"
Cały opis tych testów to (przetłumaczony na ang.):
Especially with electric cars, the range is extremely dependent on the speed. From Tempo 80 the consumption curve goes up dramatically. And at 130 km/h? AUTO BILD sent 36 modern electric cars on long-distance journeys – from super sports cars to small cars. Here is the result:

Dlatego właśnie dzisiejsze media to szmaty.
Obecnie jedynym wiarygodnym źródłem informacji o EV jakie znam jest Bjorn Nyland.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale TM3 wypadl realnie. Od dawna twierdze ze przy 140km/h przejedzie okolo 300km a przy 120kh/h okolo 400.
Wynik 360km przy 130km/h zdaje sie to potwierdzac.
 
Top