Przygotowanie baterii do ładowania (preconditioning) na Ionity.

PiotrS

Posiadacz elektryka
No to mam odpowiedź od GreenWay:

dziękuję za kontakt.

Dziękuję bardzo za sugestię. Nie mamy w najbliższym czasie zaplanowanej tego typu współpracy.
Wszystkie uwagi i spostrzeżenia naszych Klientów są dla nas bardzo ważne.


W razie pytań zapraszam do kontaktu.
 

JareG

Pionier e-mobilności
a skąd aplikacja ma wiedzieć ile czasu zostało do zwolnienia?
to nie plugshare, że się meldujesz na określony czas
Nie wiem skąd.. nawet dokładnie nie pamiętam formy tego info, ale coś tam było wyświetlane. I na pewno widać zajętość (dokładnie która/e ładowarka jest zajęta), można od razu podjechać pod wolny numer :)

Pozdrawiam
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Tesla udostępnia po woli swoje ładowarki innym markom praktycznie w takich samych cenach co właścicielom Tesli (może być wymagany minimalny abonament). Obecnie sieć SuC jest jedną z największych przewag konkurencyjnych tej firmy ale mimo tego zaczynają udostępniać ładowarki.
I oczywiście robią to z dobroci serca, a nie dlatego, żeby załapać się na granty ;-P
 

Michal

Moderator
Prędzej powiedziałbym, że to jest metodą na przyciągnięcie klientów do świata Tesli, gdzie podjeżdżasz, podłączasz się i idziesz do kibelka, bez konieczności uwierzytelniania i trzymania wtyczki w gnieździe, żeby załapało. Ponadto ładujesz Tesla ładujesz się mega szybko, więc podjeżdżając innym autem siedzisz i czekasz widząc jak ludzie się zmieniają.
Nie słyszałem o grantach na ładowarki w NL i NO, a tam otwierają się na inne marki.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Napewno nie dziala na Orlen Mop Sople, ustawilem i nie zadzialalo. Choc moze dlatego ze jechalem juz dluzsza chwile… ale na warszawskie orleny tez dziala wybiorczo.
Mi działało na Sople, aż usunąłem z nawigacji bo było u mnie krucho z prądem ;) A jak zacząłem tam ładować to skarciło mnie, ze powiniennem ustawić nawigację w celu podgrzania.
Swoja droga czy grzanie baterii na ładowarce o max 100kW ma sens? Idzie energia na grzanie a i tak szybciej nie będzie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
No to mam odpowiedź od GreenWay:

dziękuję za kontakt.

Dziękuję bardzo za sugestię. Nie mamy w najbliższym czasie zaplanowanej tego typu współpracy.
Wszystkie uwagi i spostrzeżenia naszych Klientów są dla nas bardzo ważne.


W razie pytań zapraszam do kontaktu.
Może więcej osob powinno napisać do GW w tej sprawie, w końcu maja już ładowarki 150+ a tam przygotowanie baterii by się przydało, w sumie dla nich same plusy prądu sprzedadzą tyle samo tylko krócej auto będzie stało
 

Michal

Moderator
Mi działało na Sople, aż usunąłem z nawigacji bo było u mnie krucho z prądem ;) A jak zacząłem tam ładować to skarciło mnie, ze powiniennem ustawić nawigację w celu podgrzania.
Swoja droga czy grzanie baterii na ładowarce o max 100kW ma sens? Idzie energia na grzanie a i tak szybciej nie będzie.
Nie grzejesz po to, żeby szybciej się ładowało, tylko żeby bateria mniej dostawała po dupie :p Są badania, które pokazują, że bateria Li-ion ładowana dużymi mocami w wysokich temperaturach ma mniejszą degradację niż w niskich temperaturach.
Grzeje też przy ładowaniu na 50 kW, a tam to dopiero tragedia, bo grzanie bierze 20% mocy :p
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie grzejesz po to, żeby szybciej się ładowało, tylko żeby bateria mniej dostawała po dupie :p Są badania, które pokazują, że bateria Li-ion ładowana dużymi mocami w wysokich temperaturach ma mniejszą degradację niż w niskich temperaturach.
Grzeje też przy ładowaniu na 50 kW, a tam to dopiero tragedia, bo grzanie bierze 20% mocy :p
1.25C to nie brzmi jak wysoka moc ;) Zreszta umówmy się ze krzywa baterii LG jest raczej rozważna niż romantyczna ;)
 

Michal

Moderator
Ja nic Ci na to nie poradzę - taka jest teoria potwierdzona eksperymentami i dlatego m.in auta podgrzewają baterię nawet przy niskich mocach ładowania. Przy 100 kW, to podgrzewanie nawet na samej stacji może w praktyce skracać czas ładowania, jeśli ładujesz się do dużych %, bo krzywa zachowuje się wtedy inaczej i wyższe moce powinny być utrzymywane dłużej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ladowalem na DC 22kW i do baterii trafialo 13kW ;)
Ja uwazam ze to blad, zawsze grzeje ta baterie bo auto nie wie jaka moc ma ladowarka, a powinno sobie sprawdzic, jak nie idzie wiecej niz powiedzmy 100kW to po co grzac…
 
Top