Tesla 3 jaka wybrac

ELuk

Pionier e-mobilności
Generalnie tapicerka jest dość przyjazna organoleptycznie, ale …
kobiece kosmetyki są jednak dość aktywne i jak masz kontakt takiego specyfiku z tapicerką to zostają ślady, które wymagają zastosowania intensywnej terapii…
Naturalna skóra odpowiednio pielęgnowana sprawia mniej problemów.
Niestety nie jest wegańska, czyli … 🫤
 

solik

Pionier e-mobilności
ja mam colourocka do ekoskory i bez problemu wszystko schodzi z bialych foteli przy uzyciu szczotki dodanej do zestawu

rozwazania 3 vs Y - jedno jest sedanem a drugie SUV, trzeba sie okreslic - ja jechalem trase KRK <> WAW TMY LR 2021 i totalnie na mnie nie zrobila wrazenia i nie rozumiem popularnosci tego samochodu ale jestem jeszcze dosyc mlody i dobrze mi sie siedzi na ziemi :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
(...) kobiece kosmetyki są jednak dość aktywne i (..) 🫤
Moze gdyby zamiast stringów nosiły tzw reformy, to kontakt np. iladianu Direct np był by niemożliwy?
 

m0rwen

Nowy na Forum
Witam forumowiczów. W zeszłym roku się zastanawiałem nad tym. Od czerwca jeżdżę RWD i mnie przekonało, a jeszcze tu nie padło:
- bateria bez niklu i kobaltu, mniejsza degradacja podobno,
- ładowanie do 100% zawsze, więc nacodzień zasięg praktycznie ten sam,
- ta mniejsza bateria szybciej się ładuje na SuC (wolniej spada moc ładowania pod koniec...?) nawet zdarzało mi się bić do 100% w trasie
Tapicerka czarna ok, ale czyści się trudniej. No i jak zamawiałem to łapała się z hakiem pod dotację przy 50%vat. Ale jeździłem "czymś co miało powyżej 10s do setki". Po wakacjach w Polsce nie widzę problemu z zasięgiem, nawet jadąc z rowerami na haku. Ale nie jeżdżę służbowo w trasy. Generalnie używam Greenway, potem Orlen, SuC sporadycznie po drodze. Raz czy dwa tylko miałem pecha gdy przed nosem podłączył się ktoś do jedynego złącza ładowarki. Mam wrażenie, że ładowarek jest znacznie więcej i są szybsze niż jeszcze rok, dwa temu. Zobaczymy czego będzie przybywać prędzej: aut czy słupków.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Witam forumowiczów. W zeszłym roku się zastanawiałem nad tym. Od czerwca jeżdżę RWD i mnie przekonało, a jeszcze tu nie padło:
- bateria bez niklu i kobaltu, mniejsza degradacja podobno,
- ładowanie do 100% zawsze, więc nacodzień zasięg praktycznie ten sam,
- ta mniejsza bateria szybciej się ładuje na SuC (wolniej spada moc ładowania pod koniec...?) nawet zdarzało mi się bić do 100% w trasie
Tapicerka czarna ok, ale czyści się trudniej. No i jak zamawiałem to łapała się z hakiem pod dotację przy 50%vat. Ale jeździłem "czymś co miało powyżej 10s do setki". Po wakacjach w Polsce nie widzę problemu z zasięgiem, nawet jadąc z rowerami na haku. Ale nie jeżdżę służbowo w trasy. Generalnie używam Greenway, potem Orlen, SuC sporadycznie po drodze. Raz czy dwa tylko miałem pecha gdy przed nosem podłączył się ktoś do jedynego złącza ładowarki. Mam wrażenie, że ładowarek jest znacznie więcej i są szybsze niż jeszcze rok, dwa temu. Zobaczymy czego będzie przybywać prędzej: aut czy słupków.
Popieram, dobry wybór. Degradacja baterii w LR to tragedia, przy niecałych 40kkm ubyło już ok 8% (w rok), w LFP pewnie będziesz miał takie po 300kkm :)
Druga sprawa, z tego co wiem wszystkie RWD są MiC, a to przepaść jakościowa w stosunku do MiF - moja cała już skrzypi, grzechocze, trzeszczy i co chwila coś się psuje. Chyba będzie już 2-ga wymiana kompa FSD, bo samochód przestał się wybudzać po spaniu i wywala charakterystyczny błąd e-Call. Wcześniej wymienione/naprawiane już wszystko, nawet napęd wycieraczek. Czekam kiedy walnie napęd główny lub bateria...
Trzecia sprawa: przy dużo mniejszej degradacji, możliwości ładowania zawsze na 100% oraz większej wydajności RWD w trasie przewaga LR sprowadza się do napędu na obie osie i lepszego audio. A za to nie warto dopłacać jeżeli jeździ się normalnie (nie w górach) i po prostu ma coś grać aby się nie nudziło. Robiłem ostatnio dłuższą traskę Polo VI żony, które ma 2 głośniki (lub 4 jeżeli liczymy gwizdki) z przodu i miło się jechało, różnica nie powaliła mnie na kolana. BTW, samochód mały ale kurcze dobrze wyciszony przy dużych prędkościach, trochę pozazdrościłem, Tesla jednak mocno szumi przy styku szyby przedniej i szyby dachu.
Gdyby był taki RWD Performance w rozsądnej cenie ale MiC , brałbym jak dziki. A tak Performance ma wszystkie wady LR plus jeszcze większa degradacja, a RWD jest sztucznie ograniczony co do mocy.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
A ja chciałem się tylko odnieść do różnic w audio... W zeszłym roku razem z bratem kupowaliśmy TM3. On wziął LR, ja miałem dylemat pomiędzy SR+ a LR i ostatecznie zdecydowałem się na to pierwsze. Nie żałuję. I jeśli chodzi o audio, to porównywałem kilkukrotnie na różnych utworach przesiadając się z auta do auta... Lubię słuchać muzyki, nie jestem jakimś KOMPLETNYM ignorantem. Ale (przynajmniej na postoju) dam sobie paznokieć uciąć, że nie da się zauważyć (a raczej zausłyszeć) różnicy... Być może przy większych prędkościach subwoofer robi lepszą robotę? Albo dla pasażerów z tyłu różnica jest bardziej odczuwalna?
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Popieram, dobry wybór. Degradacja baterii w LR to tragedia, przy niecałych 40kkm ubyło już ok 8% (w rok), w LFP pewnie będziesz miał takie po 300kkm :)
Druga sprawa, z tego co wiem wszystkie RWD są MiC, a to przepaść jakościowa w stosunku do MiF - moja cała już skrzypi, grzechocze, trzeszczy i co chwila coś się psuje. Chyba będzie już 2-ga wymiana kompa FSD, bo samochód przestał się wybudzać po spaniu i wywala charakterystyczny błąd e-Call. Wcześniej wymienione/naprawiane już wszystko, nawet napęd wycieraczek. Czekam kiedy walnie napęd główny lub bateria...
Trzecia sprawa: przy dużo mniejszej degradacji, możliwości ładowania zawsze na 100% oraz większej wydajności RWD w trasie przewaga LR sprowadza się do napędu na obie osie i lepszego audio. A za to nie warto dopłacać jeżeli jeździ się normalnie (nie w górach) i po prostu ma coś grać aby się nie nudziło. Robiłem ostatnio dłuższą traskę Polo VI żony, które ma 2 głośniki (lub 4 jeżeli liczymy gwizdki) z przodu i miło się jechało, różnica nie powaliła mnie na kolana. BTW, samochód mały ale kurcze dobrze wyciszony przy dużych prędkościach, trochę pozazdrościłem, Tesla jednak mocno szumi przy styku szyby przedniej i szyby dachu.
Gdyby był taki RWD Performance w rozsądnej cenie ale MiC , brałbym jak dziki. A tak Performance ma wszystkie wady LR plus jeszcze większa degradacja, a RWD jest sztucznie ograniczony co do mocy.
Panie powiedz mi gdzie ty się tak pioruńsko ładujesz że masz 8% degradacji, mam 44k km i ABRP pokazuje mi 2.6%
1662138991452.png
 

solik

Pionier e-mobilności
A ja chciałem się tylko odnieść do różnic w audio... W zeszłym roku razem z bratem kupowaliśmy TM3. On wziął LR, ja miałem dylemat pomiędzy SR+ a LR i ostatecznie zdecydowałem się na to pierwsze. Nie żałuję. I jeśli chodzi o audio, to porównywałem kilkukrotnie na różnych utworach przesiadając się z auta do auta... Lubię słuchać muzyki, nie jestem jakimś KOMPLETNYM ignorantem. Ale (przynajmniej na postoju) dam sobie paznokieć uciąć, że nie da się zauważyć (a raczej zausłyszeć) różnicy... Być może przy większych prędkościach subwoofer robi lepszą robotę? Albo dla pasażerów z tyłu różnica jest bardziej odczuwalna?
bazowa ma niepodpiete glosniki bo nie ma okablowania :) zdaje sie ze te blisko czola po bokach nie sa podpiete, nie wydaje ci sie, LR gra lepiej.. sa nawet zestawy do "doposazenia"
 

solik

Pionier e-mobilności
wszystkie RWD są MiC, a to przepaść jakościowa w stosunku do MiF - moja cała już skrzypi, grzechocze, trzeszczy i co chwila coś się psuje.
ja mam juz prawie 18kkm w SR+ przejechane z Q4 i potwierdzam - nie ma takich problemow a drogi w Krakowie nie sa najlepsze :) jedynie ten bialy plastikowy pasek na calej szerokosci deski rozdzielczej wydawal z siebie dzwieki ale sobie podlozylem filc na miejscu styku plastiku z gumowymi elementami i sie uspokoilo
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Panie powiedz mi gdzie ty się tak pioruńsko ładujesz że masz 8% degradacji, mam 44k km i ABRP pokazuje mi 2.6%
View attachment 6649
A znasz kod baterii? Ja mam e3ld i mam w abrp 74.5kWh i właśnie pokazuje mi zima ponad 8%, teraz 7.2%. A ładuje się głównie w domu na AC, na wyjazdach też głównie AC... Moja jest Panasonic, może masz LG? Ma ktoś takie dane z ABRP dla LFP?
W każdym razie LFP powinna lepiej służyć, a w połączeniu z mniejszym zużyciem niewiele mniejszy zasięg.
 
Top