Elon i jego kamery…

gim-kg

Pionier e-mobilności
Vwir to tłumaczył, ale chyba na www elektrowozu, a nie tu na forum. Z tego co zrozumiałem, to nie jest taka prosta (i tania) sprawa. Dali dupy, wybrali do elektryka inny system montażu kół niż zwykle/zawsze przez siebie stosowany, ktoś zyebał projekt i teraz nie da się tego łatwo odkręcić - więc się zastanawiają.. :D

Pozdrawiam
Dokładnie, wcześniej używali systemu, że śruby wkręca się w piastę. Teraz zrobili tak że śruba wystaje z piasty i używa sie nakrętek. Dobranie odpowiedniego stożka ma zapewnić, że śruby/nakrętki po przykręceniu odpowiednim momentem nie będą się odkręcać same. Tutaj coś jest ewidentne skopane. Naprawa tego nie jest prosta, bo trzeba od nowa zaprojektować współpracujące ze sobą elementy czyli koła, piasty i nakrętki/śruby. Wszystko przetestować i wprowadzić zmiany, które wiążą się z wymianą wszystkich elementów, łącznie z felgami w już istniejących samochodach. Zapewne wszystkie elementy są produkowane przez poddostawców, którzy już trochę tego zrobili, aby mogła ruszyć produkcja. Także biorąc pod uwagę stany magazynowe, chociażby tylko felg, tanio i szybko to nie będzie. Aż dziw że nie wyszło to w testach przedprodukcyjnych.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Teraz zrobili tak że śruba wystaje z piasty i używa sie nakrętek
Cholercia, mam 2 Toyoty z 1997 i 2015 i obie mają właśnie tak: śruby wystają i tylko się nakręca nakrętkę - i to zawsze działało bezproblemowo. Czyżby jednak zrobili jak w VAG - czyli właśnie wkręcamy śrubę?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Co do AP w Tesli, to musieli się aż za bardzo przejąć tymi przepisami EU. Jeździłem ostatnio trochę MB EQE i jeździ lepiej na systemach wspomagających niż tesla, wiec… ?
 

solik

Pionier e-mobilności
Wychodzi po prostu doswiadczenie innych - dzialajace swiatla adaptacyjne, aktywne tempomaty np grupa VAG w segmencie C juz ma od paru lat i jak o tym tutaj wspominalem to zawsze slyszalem ze zaraz bedzie update w Tesli bla bla.. moze jak za 2 lata bede oddawal Tesle to chociaz doczekam sie adaptacyjnych swiatel ktore woze w aucie :)

We Fiacie 500 mam adaptacyjny tempomat i asystenta swiatel dlugich - nigdy nikogo nie oslepil a na tempomacie jezdzi dokladnie tak samo i moge ustawiac reakcje na najezdzanie na linie itp

nawet automatyczne wycieraczki w takim gowienku dzialaja :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wychodzi po prostu doswiadczenie innych - dzialajace swiatla adaptacyjne, aktywne tempomaty np grupa VAG w segmencie C juz ma od paru lat i jak o tym tutaj wspominalem to zawsze slyszalem ze zaraz bedzie update w Tesli bla bla.. moze jak za 2 lata bede oddawal Tesle to chociaz doczekam sie adaptacyjnych swiatel ktore woze w aucie :)

We Fiacie 500 mam adaptacyjny tempomat i asystenta swiatel dlugich - nigdy nikogo nie oslepil a na tempomacie jezdzi dokladnie tak samo i moge ustawiac reakcje na najezdzanie na linie itp

nawet automatyczne wycieraczki w takim gowienku dzialaja :)
skąd wiesz że nigdy nikogo nie oslepil? ja non stop jestem oślepiany przez czyjes adaptacyjne badziewia zwłaszcza w zakrętach przez auto jadące za mną
 

solik

Pionier e-mobilności
Nie mrugaja, w Tesli na dlugich automatycznych zawsze ktos mruga, sam tez widze kiedy auto je wlacza a kiedy nie i Fiat wlacza jak nie ma aut z naprzeciwka a Tesla potrafi jak auto jest 5 metrow przed

A jak twierdzisz ze adaptacyjne swiatla to badziewia to wspolczuje doswiadczen, przejedz sie kiedys autem z dzialajacymi matrixami i moze zobaczysz jak zwieksza to bezpieczenstwo i o ile wczesniej mozna dostrzec zwierzyne i inne zagrozenia

Oslepiac napewno beda wbudowane adaptacyjne w Tesli w pierwszych wersjach softu.. czyli z rok :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ponad 1000km na najnowszej aktualizacji uroslo do 80% na FSD i zero po kalibracji reakcji innych. Radzi sobie nawet w Warszawie w korkach itd.
JW pisałem, trzeba "umić" się tym posługiwać, mieć ciężarek (inaczej to upierdliwe), wiedzieć kiedy można a kiedy to ryzyko i trzeba pilnować , jedzie nawet po gównianych drogach sama.
Do zabawy i dynamicznego wyprzedzania itp trzeba wyłączyć na krótko, bo się obrazi i tyle.
Ograniczenie 140km/h jest ok ,ale mało faktycznie do wyprzedzania kogoś kto jedzie niestabilnie czyli raz szybko raz wolniej brakuje tych dziesięciu. Wtedy dwa razy wajcha w dół i heja do 200 i potem znów jak baranek 140.
Jest "uważniejsza" czytaj bardziej ostrożna niż była, to na pewno. Kompletnie adaptacyjne światła akurat mi wiszą. To kłopot dla innych jak teraz było z Teslą.
 

viallos

Pionier e-mobilności
A ja zrobiłem już kilkaset kilometrów od odbioru w piątek zarówno na autostradach jak i drogach krajowych oraz po Warszawie w korkach i jak sobie czytam jak to bezstresowo się podróżuje na autopilocie to mnie śmiech ogarnia.

Generalnie to tak naelektryzowany jak po autopilocie to rzadko jestem. 😀
Tak nieprzewidywalnego samochodu dawno nie miałem.

Pochwalić mogę poruszanie się w korku w Warszawie .. reszta to dla mnie masakra.

Jak będę miał czas to opiszę konkretne sytuacje. Dodam tylko że mam na razie podstawową wersję autopilota, ale zniechęciła mnie ona bardzo że raczej na update się nie zanosi.
 
Top