nie, najmniejsza jest w okolicach 50%, powyżej i poniżej jest gorzejprzy rozladowanej baterii (SoC = 0%) najmniejsza degradacja?
Nie pamiętam niestety skąd wziąłem te 70% i nie mogę teraz odnaleźćSkąd ta informacja, ja czytając doszedłem do innego wniosku. 70% może tak ale degradacja z czasem jest wyższa niż przy niższym poziomie naładowania.
Tutaj
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/the-usual-battery-degradation-topic.240819/page-3 cały wątek a najważniejszy z niego wykres:
Trzeba jezdzic i nie wnikac. Pewnie 5% z nas zostanie z tymi samochodami powyzej 8lat.Nie pamiętam niestety skąd wziąłem te 70% i nie mogę teraz odnaleźć
Z Twoich wykresów wynika, że najlepiej trzymać 0%, albo lepiej już trzymać 100% niż np. 90%, więc one dotyczą chyba czegoś innego... Obstawiam, że chodzi o utratę energii w czasie. No coś musi z nimi być nie tak.
Nie mniej jak widać, każdy ma trochę inne pomysły na ten temat i najważniejsze, że wszyscy jednym głosem mówimy o tym, żeby nie trzymać baterii na 100%. Ja mam ustawione na 70%, po 45 kkm i około 40% ładowania na DC nie mam praktycznie degradacji, więc chyba coś tam robię dobrze![]()
A to tak tylko pytam skąd się właśnie bierze te 70%. Nie że to jakiś zarzut czy coś tylko chciałbym o tym poczytać. Te 55% to jest dla mnie optymalne w codziennym użytkowaniu więc przy tej wartości zostałem. Pamiętam kiedyś też czytałem że jeśli baterie przechowujesz dlugotrwale to 40% ALE zgadzam się, że najważniejsze jest nie 100% i tyle żebyśmy w codziennym używaniu nie musieli się z autem szarpaćNie pamiętam niestety skąd wziąłem te 70% i nie mogę teraz odnaleźć
Z Twoich wykresów wynika, że najlepiej trzymać 0%, albo lepiej już trzymać 100% niż np. 90%, więc one dotyczą chyba czegoś innego... Obstawiam, że chodzi o utratę energii w czasie. No coś musi z nimi być nie tak.
Nie mniej jak widać, każdy ma trochę inne pomysły na ten temat i najważniejsze, że wszyscy jednym głosem mówimy o tym, żeby nie trzymać baterii na 100%. Ja mam ustawione na 70%, po 45 kkm i około 40% ładowania na DC nie mam praktycznie degradacji, więc chyba coś tam robię dobrze![]()
Cześć, wszystko zależy od tego jak dużo i gdzie będziesz jeździłCześć, mam pytanie jak biały lakier w tesli znosi normalne użytkowanie w porównaniu z innymi markami? Chodzi mi o odpryski itp?
Zastanawiam się nad oklejaniem, ale jeśli mam auto sprzedać za 4-5 lat to nie wiem czy w ogóle jest sens inwestować kilkanaście tysięcy.
Jest slaby i odpryskow sporo jest, nie jest zdecydowanie gorzej niz w np. Lexusie, ale jak dla mnie jest gorszy niz w Audi/BMWCześć, mam pytanie jak biały lakier w tesli znosi normalne użytkowanie w porównaniu z innymi markami? Chodzi mi o odpryski itp?
Zastanawiam się nad oklejaniem, ale jeśli mam auto sprzedać za 4-5 lat to nie wiem czy w ogóle jest sens inwestować kilkanaście tysięcy.