gim-kg

Pionier e-mobilności
Ja trzymam między 50-80% daily. Po prostu nie mam w okolicy szybkiej ładowarki, więc jak trzeba by będziesz nagle pojechać to wolę mieć zapas. Jak na razie samochód ma 35 tyś km, a na wskaźniku przy 100% taki sam zasięg jak był zaraz po odbiorze samochodu z salonu 537 km.
 

Michal

Moderator
Skąd ta informacja, ja czytając doszedłem do innego wniosku. 70% może tak ale degradacja z czasem jest wyższa niż przy niższym poziomie naładowania.

Tutaj
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/the-usual-battery-degradation-topic.240819/page-3 cały wątek a najważniejszy z niego wykres:
Nie pamiętam niestety skąd wziąłem te 70% i nie mogę teraz odnaleźć :p
Z Twoich wykresów wynika, że najlepiej trzymać 0%, albo lepiej już trzymać 100% niż np. 90%, więc one dotyczą chyba czegoś innego... Obstawiam, że chodzi o utratę energii w czasie. No coś musi z nimi być nie tak.
Nie mniej jak widać, każdy ma trochę inne pomysły na ten temat i najważniejsze, że wszyscy jednym głosem mówimy o tym, żeby nie trzymać baterii na 100%. Ja mam ustawione na 70%, po 45 kkm i około 40% ładowania na DC nie mam praktycznie degradacji, więc chyba coś tam robię dobrze ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie pamiętam niestety skąd wziąłem te 70% i nie mogę teraz odnaleźć :p
Z Twoich wykresów wynika, że najlepiej trzymać 0%, albo lepiej już trzymać 100% niż np. 90%, więc one dotyczą chyba czegoś innego... Obstawiam, że chodzi o utratę energii w czasie. No coś musi z nimi być nie tak.
Nie mniej jak widać, każdy ma trochę inne pomysły na ten temat i najważniejsze, że wszyscy jednym głosem mówimy o tym, żeby nie trzymać baterii na 100%. Ja mam ustawione na 70%, po 45 kkm i około 40% ładowania na DC nie mam praktycznie degradacji, więc chyba coś tam robię dobrze ;)
Trzeba jezdzic i nie wnikac. Pewnie 5% z nas zostanie z tymi samochodami powyzej 8lat.

Ja ladowalem do 80% ale od kiedy strasza brakami pradu laduje 90%.
W trasie roznie, 80-90% ale i czasami bywa 100% bo nie wyrabiam sie zeby odlaczyc auto.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Nie pamiętam niestety skąd wziąłem te 70% i nie mogę teraz odnaleźć :p
Z Twoich wykresów wynika, że najlepiej trzymać 0%, albo lepiej już trzymać 100% niż np. 90%, więc one dotyczą chyba czegoś innego... Obstawiam, że chodzi o utratę energii w czasie. No coś musi z nimi być nie tak.
Nie mniej jak widać, każdy ma trochę inne pomysły na ten temat i najważniejsze, że wszyscy jednym głosem mówimy o tym, żeby nie trzymać baterii na 100%. Ja mam ustawione na 70%, po 45 kkm i około 40% ładowania na DC nie mam praktycznie degradacji, więc chyba coś tam robię dobrze ;)
A to tak tylko pytam skąd się właśnie bierze te 70%. Nie że to jakiś zarzut czy coś tylko chciałbym o tym poczytać. Te 55% to jest dla mnie optymalne w codziennym użytkowaniu więc przy tej wartości zostałem. Pamiętam kiedyś też czytałem że jeśli baterie przechowujesz dlugotrwale to 40% ALE zgadzam się, że najważniejsze jest nie 100% i tyle żebyśmy w codziennym używaniu nie musieli się z autem szarpać ;).
 

xhonet

Zadomawiam się
Cześć, mam pytanie jak biały lakier w tesli znosi normalne użytkowanie w porównaniu z innymi markami? Chodzi mi o odpryski itp?
Zastanawiam się nad oklejaniem, ale jeśli mam auto sprzedać za 4-5 lat to nie wiem czy w ogóle jest sens inwestować kilkanaście tysięcy.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Cześć, mam pytanie jak biały lakier w tesli znosi normalne użytkowanie w porównaniu z innymi markami? Chodzi mi o odpryski itp?
Zastanawiam się nad oklejaniem, ale jeśli mam auto sprzedać za 4-5 lat to nie wiem czy w ogóle jest sens inwestować kilkanaście tysięcy.
Cześć, wszystko zależy od tego jak dużo i gdzie będziesz jeździł :) odebrałem samochód w marcu, mam za sobą dwa wypady do Chorwacji w tym roku, plus trochę po Polsce... I powiem tak, albo mam dużego pecha, albo jednak lakier nie jest super twardy😂 jak ostatnio zrobiłem inspekcję po umyciu samochodu to parę miejsc do łatania znalazłem. Jeżeli nie chcesz inwestować większej kasy to może wyjściem jest oklejenie przodu a na reszcie położenie dobrej ceramiki??
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Cześć, mam pytanie jak biały lakier w tesli znosi normalne użytkowanie w porównaniu z innymi markami? Chodzi mi o odpryski itp?
Zastanawiam się nad oklejaniem, ale jeśli mam auto sprzedać za 4-5 lat to nie wiem czy w ogóle jest sens inwestować kilkanaście tysięcy.
Jest slaby i odpryskow sporo jest, nie jest zdecydowanie gorzej niz w np. Lexusie, ale jak dla mnie jest gorszy niz w Audi/BMW

Ja bym okleil jak to by kosztowalo kilka tysiecy, ale za kilkanascie to wymienisz te elementy na nowe.
Oszaleli z cenami tej folii.
 

xhonet

Zadomawiam się
Właśnie jak usłyszałem cenę to stwierdziłem, że malowanie lub wymienienie nawet na AC przy zamrożeniu utraty zniżek dużo bardziej się opłaca.
Za oklejenie Y folią PPF zaśpiewali mi w warszawie od 20k do 30k netto. Szaleństwo jakieś...
 
Top