Michal

Moderator
Aha i widziałem kiedyś taki patent jeszcze z czasów trabantów itp. - zwieszasz z sufitu sznurek z jakimś obciążeniem (np. nakrętka od śruby) oddalony o te 5-10 cm od przeszkody i to jest Twój wskaźnik - jak sznurek się ruszy, to zatrzymujesz ;)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Aha i widziałem kiedyś taki patent jeszcze z czasów trabantów itp. - zwieszasz z sufitu sznurek z jakimś obciążeniem (np. nakrętka od śruby) oddalony o te 5-10 cm od przeszkody i to jest Twój wskaźnik - jak sznurek się ruszy, to zatrzymujesz ;)
Piłka tenisowa ( albo dowolna inna, nie za lekka i miękka ) będzie lepsza. A swoją drogą, ta regulacja czujników bu się przydała. No chyba że one nie są aż takie dokładne ?
 

Michal

Moderator
Wydaje mi się, że problem z tymi czujnikami jest taki, że poniżej pewnej odległości mają zbyt duże odstępy i przepuszczą potencjalną przeszkodę (jakiś słup). Możliwe też, że odległość jest za mała, żeby określić odległość z powodu niskiej rozdzielczości - oba te ograniczenia są fizyczne, więc chyba nie da się z nimi nic zrobić.
Nic o tym nie wiem ale to moje przypuszczenia.
Sprawdzam jakieś czujniki dostępne w necie i wszystkie mają zakres odległości zaczynający się od kilkunastu cm.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że problem z tymi czujnikami jest taki, że poniżej pewnej odległości mają zbyt duże odstępy i przepuszczą potencjalną przeszkodę (jakiś słup). Możliwe też, że odległość jest za mała, żeby określić odległość z powodu niskiej rozdzielczości - oba te ograniczenia są fizyczne, więc chyba nie da się z nimi nic zrobić.
Nic o tym nie wiem ale to moje przypuszczenia.
Sprawdzam jakieś czujniki dostępne w necie i wszystkie mają zakres odległości zaczynający się od kilkunastu cm.
rozdzielczość mają moim zdaniem świetną w porównaniu z innymi autami gdzie tylko masz szybkość pikania i zgadywanie, problem moim zdaniem jest tak jak mówisz w odległości między czujnikami oraz... w tym że każdy materiał inaczej odbija to promieniowanie i o ile jest łapane przez większą ilość czujników to można odległość określić dokładnie ale jak przez jeden to już niewiadomo czy to metal blisko czy plastik daleko czy jakieś echo. a wiadomo że tesla woli się zabezpieczyć i kazać się zatrzymać. gorzej jak u niektórych kamera łapała laga
 

Michal

Moderator
Tutaj coś opisują na temat limitu dolnego detekcji takich czujników: [klik]

Outside the detection range: the blind zone​

The blind zone is the first area seen by the sensor, starting from the sensor head. In this area, the sensor can perform no reliable measurements. The size of the blind zone of a sensor is dependent on physics. Firstly, it depends on the frequency with which the sound wave is sent out and this in turn relies on the run-time of sound. The combination of these two factors makes it impossible to perform a reliable measurement in the first area in front of the sensor. As a rule of thumb one can say that the blind zone is roughly in between 5 – 10% of the maximum measuring range of the sensor.
(jest tam też info o dalekim limicie, ale to mniej interesujące)
 

andyn

Zadomawiam się
Witam
Czy ktoś łączył dwa konta Tesli w jedno ?
Obecnie mam dwa auta na dwóch różnych kontach. Chciałbym je połączyć do jednego maila. Będę wdzięczny za pomoc.
 

Michal

Moderator

6a8

Posiadacz elektryka
Czy ktoś używał/używa dysku SSD USB zamiast pena do rejestratora ?
Jeżeli tak, to jaki typ model i jak się zachowuje ( np. SSD EMTEC bierze trochę więcej , oryginalny pen 60 - 100 mA, SSD 250 -500 mA ) ?
 
Top