xhonet

Zadomawiam się
Załączam wycenę xD
 

Attachments

  • Screenshot 2022-09-29 at 10.42.20.png
    Screenshot 2022-09-29 at 10.42.20.png
    91,8 KB · Liczba wyświetleń: 87

Michal

Moderator
Koniec kupowania bez VAT i CŁA z Chin :D
 

Michal

Moderator
Cześć,

Trzy szybkie pytania:
1. Zostawiając samochód na kilka dni w garażu (domowym) - lepiej go podłączyć do prądu ( na minimalnym amperażu) by tak stał i ustawić np. na 80%, czy nie podłączać w ogóle?
2. Lepiej doładowywać pojazd co dzień do 80/90% czy rozładować do ok 30% i dopiero doładowywać?
3. Zostawiając pojazd np. na parkingu lotniskowym na dłuższy okres - jak wyłączyć wszystkie systemy? Czy wyłączyć np tylko sentry i to ogranicza zużycie energii do minimum?
Pojazd ma zwykłe baterie (nie LFP).

Dzięki,
Zrobiłem jeszcze miniaturowy test przedwczoraj:
Zostawiłem auto w garażu niepodłączone wieczorem i rano sprawdziłem ile wskazuje % i km baterii. Tutaj dane:
kiedyprocentykm
zdjęcie
27.09.2022 19:15​
49%​
254​
start jazdy
28.09.2022 07:00​
49%​
251​
czas postoju [h]procentykm
Zużycie na postoju
11,75​
0%​
-3​

Można to trochę zaokrąglić i napisać, że w 12 godzin auto straciło 3 km zasięgu, co daje około 6 km utraty zasięgu na dobę, gdzie 100%, to około 518 km, przy temperaturach 10-12 C na zewnątrz i pewnie bliżej 15C w garażu (nieogrzewany wolnostojący ale nie blaszak).
To oznacza, że w takich warunkach auto na parkingu lotniskowym może, zakładając pozostawienie z 50% i konieczność ruszenia po powrocie z 30% , stać około 20 dni ;) To zupełnie bez zmiany niczego w aucie oprócz wyłączenia wartownika (nie mam go włączonego w garażu).
Więcej naładujesz, to dłużej postoi.

Z wartownikiem możesz liczyć 5-7% zużycia dziennie - kiedyś to liczyłem zużywa wtedy około ~250W, bo całe auto działa non stop.

Ps. Przy temperaturach poniżej -10C, może być znacznie wyższe zużycie na dogrzewanie baterii, a poniżej -15C, to już zupełnie, bo wtedy pompa ciepła nie wyrabia i wchodzą grzałki. Wtedy (przy <-15C) spodziewałbym się utraty około 3-5% dziennie, jeśli takie temperatury utrzymują się przez cały dzień, co jest wysoce mało prawdopodobne ;)
 
Last edited:

Michal

Moderator
auto w ciągu tych kilku godzin nie przeszło w głęboki sen, wiec wszystkie obliczenia są nieprawidłowe
Dwie rzeczy:
  1. Jeśli rzeczywiście nie przeszło w głęboki sen, to zużycie na postoju będzie jeszcze niższe bez wyłączania zupełnie auta.
  2. Aplikacja TezLab informuje mnie o przejściu auta w głęboki sen i zawsze następuje to dosłownie kilka minut po jego opuszczeniu ;)
    Za chwilę nawet napiszę Ci dokładnie, bo idę domknąć drzwi ;)
Zamknąłem drzwi 11:36:01, chwilę później auto się zablokowało (zamknęły się lusterka itp.).
Właśnie (11:47:02) dostałem powiadomienie "Starting Deep Sleep Assist" od TezLab, czyli po 11 minutach.
Jak nie będę otwierał aplikacji Tesla ani nie zmuszę TezLab do pobrania danych z auta, to już nic go nie będzie męczyć i powinien spokojnie spać :)
A nie przepraszam, dopiero teraz (12:10:10) dostałem powiadomienie, że auto śpi, czyli zaśnięcie zajmuje około 35 minut.
 
Last edited:

Mati87

Nowy na Forum
Załączam wycenę xD
Hej,

Ja też szukałem wycen (głównie okolice małopolski) oraz ceny kształtują się podobnie od 15tyd do 25 tys - również dużo zależy od foli. Najtaniej wychodzi zmiana koloru pojazdu (ok 12 tys) - ale wówczas nie jest to folia zabezpieczająca.

Ja się zdecydowałem na obklejenie całego przodu (plus newralgiczne miejsca) folią 200 mikronów plus na resztę idzie powłoka elastomerowa.

Wraz z zabezpieczeniem całych felg, zacisków, szyb (plus dach) oraz środek - wychodzi ok 7500 - 8000 netto, ale cenę będę jeszcze negocjował.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
auto w ciągu tych kilku godzin nie przeszło w głęboki sen, wiec wszystkie obliczenia są nieprawidłowe
kiedyś głęboki sen następował po 24h, teraz to tesla mocno zmieniła i rzeczywiście auto może stać bardzo długo bez utraty kilometrów.
Dwie rzeczy:
  1. Jeśli rzeczywiście nie przeszło w głęboki sen, to zużycie na postoju będzie jeszcze niższe bez wyłączania zupełnie auta.
  2. Aplikacja TezLab informuje mnie o przejściu auta w głęboki sen i zawsze następuje to dosłownie kilka minut po jego opuszczeniu ;)
    Za chwilę nawet napiszę Ci dokładnie, bo idę domknąć drzwi ;)
Zamknąłem drzwi 11:36:01, chwilę później auto się zablokowało (zamknęły się lusterka itp.).
Właśnie (11:47:02) dostałem powiadomienie "Starting Deep Sleep Assist" od TezLab, czyli po 11 minutach.
Jak nie będę otwierał aplikacji Tesla ani nie zmuszę TezLab do pobrania danych z auta, to już nic go nie będzie męczyć i powinien spokojnie spać :)
A nie przepraszam, dopiero teraz (12:10:10) dostałem powiadomienie, że auto śpi, czyli zaśnięcie zajmuje około 35 minut.

u mnie czasami auto się zamyka zanim wyjmę coś z bagażnika, głęboki sen jest dużo szybciej niż kiedyś. w dodatku zauważyłem że odpytania o nowy soft są nie częściej niż raz na dobę.
 

Michal

Moderator
Dwie rzeczy:
  1. Jeśli rzeczywiście nie przeszło w głęboki sen, to zużycie na postoju będzie jeszcze niższe bez wyłączania zupełnie auta.
  2. Aplikacja TezLab informuje mnie o przejściu auta w głęboki sen i zawsze następuje to dosłownie kilka minut po jego opuszczeniu ;)
    Za chwilę nawet napiszę Ci dokładnie, bo idę domknąć drzwi ;)
Zamknąłem drzwi 11:36:01, chwilę później auto się zablokowało (zamknęły się lusterka itp.).
Właśnie (11:47:02) dostałem powiadomienie "Starting Deep Sleep Assist" od TezLab, czyli po 11 minutach.
Jak nie będę otwierał aplikacji Tesla ani nie zmuszę TezLab do pobrania danych z auta, to już nic go nie będzie męczyć i powinien spokojnie spać :)
A nie przepraszam, dopiero teraz (12:10:10) dostałem powiadomienie, że auto śpi, czyli zaśnięcie zajmuje około 35 minut.
Podsumowując naprawdę niewiele to zmienia w powyższej analizie, bo zamiast 12 godzin i zużytych 3 km zasięgu, trzeba by wziąć pod uwagę, że jeszcze przez ~0,5h auto mogło mieć większe zużycie, bo nie było w stanie głębokiego snu, ale jednak komputer FSD, który ma największe zużycie, chyba powinien już spać przez cały ten czas, bo po co miałby czuwać skoro auto wyłączone i wartownik nie działa.

Dodam jeszcze tylko, że z tych moich obliczeń wynika, że auto zużywa około 35W energii na taki postój. Oczywiście, żeby to lepiej zbadać należałoby poczekać dłużej z tym staniem, ale ja akurat mam takie dane pod ręką, więc podaję ;)
W sumie to dość dużo, biorąc pod uwagę, że powinien chodzić tylko BT, WiFi i jakieś czytniki NFC.
Chociaż pewnie tak jak pisał @danielm, w tym czasie auto mogło się budzić, żeby sprawdzić aktualizację albo coś... Sam nie wiem... W sumie wychodzi coś jak laptop w stanie umiarkowanego używania, ale auto w porównaniu do laptopa ma milion czujników do odczytu, więc może tak powinno być.
 

tomik

Zadomawiam się
Ktoś wie czy można zwiększyć wskazania czujników - mam wąski garaż więc przy kilkunastu cm już dają Stop - a fajnie by było zobaczyć liczbę - lub ustawić Stop przy np. 15cm
 

Michal

Moderator
Ktoś wie czy można zwiększyć wskazania czujników - mam wąski garaż więc przy kilkunastu cm już dają Stop - a fajnie by było zobaczyć liczbę - lub ustawić Stop przy np. 15cm
Chyba musisz pisać do Elona na TT :D
 
Top