Weekend w Zakopanem? Jedź dizelkiem. Szybciej i taniej!

Jac3k

Posiadacz elektryka
Sprzedaj tego elektrośmiecia, zanim się zapali najlepiej i jeździj bez stresu i taniej LC ;)

a jaką widzisz alternatywę dla algorytmu? Gołąb chyba mi nie sprawdzi ceny za kwh i lokalizacji ładowarki?


Nie uważam użycia ABRP, nawigacji tesli, plugshare, orlen charge, greenway i charge assist (chyba dla powerdot?) jako wersji dla leni.

Myśle, że statystyczny Kowalki nazywałby mnie geekiem i wyśmiał, gdybym mu pokazał całe to tałatajstwo i stwierdził "No. a ja wjeżdżam dizelkiem na stację i tankuję"
Jakbyś się przyłożył do planowania trasy to obskoczyłbyś wypad do zakopanego za free przez parkingi Lidla i Kauflanda :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
a jaką widzisz alternatywę dla algorytmu? Gołąb chyba mi nie sprawdzi ceny za kwh i lokalizacji ładowarki?
Nie - musisz sam to zrobić przed podróżą.
Do tego śledzić promocje na stacjach, orientować się w cenach w danej sieci, a jeśli trzeba, kupić abonament, albo aktywować promocje.
Nie uważam użycia ABRP, nawigacji tesli, plugshare, orlen chanrge, greenway i change assist (chyba dla powerdot?) jako wersji dla leni.
A jednak tak jest, przynajmniej w kontekście cen, jeśli ich nie sprawdzasz.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Octavia (chyba 150 KM) może być?
Jako konkurent dla TM3 to oczywiście że nie.
Ale możesz wziąć AudiRS6 do porównania.
Ten sam koncern, zbliżone wymiary i moc, osiągów nie sprawdzałem, pewnie nieco gorsze.

Dla Soula też nie, musiałby być 200 konny crossover.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Warszawie miałem ponad 20% - głównie przez "zawieszoną" nawigację w Tesli, która z jakiegoś powodu się nie aktualizowała. Dlatego przy kalkulacji założyłem, że w domu naładowałem 50kwh zamiast 77 (czy ile tam wchodzi w 3kę)

-15 mrozu pewnie też nie pomagało (samochód stał ponad dobę na zewnątrz w Zakopanem)

Następnym razem skasuję licznik przed trasą.
Nie klei mi sie ta trasa,
jeżeli z Wawy dojechales do Krakowa bez ładowania i wpakowałeś tam 51kWh a następnie w Zakopcu 38kWh, to z Zakopca wyjeżdzałeś praktycznie na pełnej baterii,
z Zakopanego do Krakowa ABRP prognozuje 18kWh - nie ma jak wpakować kolejne 53kWh.
Zakładając +25% zużycia w stosunku do bazowego w ABRP nadal prognozuje 45kWh mniejsze zużycie niż podajesz. Przy adekwatnym zużyciu musiałbyś doładować się po drodze z Warszawy do Krakowa.
Po weekendzie na mrozie -10 w poniedziałek z zimnej baterii na krótkim odcinku gdzie bateria była tak zimna że rekuperacji nie bylo wcale nie bylem w stanie przekroczyć 25kWh/100km a Ty masz duzo więcej na 800km trasie.
 

MiKo

Posiadacz elektryka
Nie klei mi sie ta trasa,
1671536255532.png
1671536365709.png1671536412083.png

W domu doładowałem do 55%, ładowarka mówi, że 24,4kwh, czyli przy założeniu, że bateria ma 77 pojemności, przyjechałem na 24% SOC
1671537549706.png
Sprawdzę jeszcze ile km zeszło na jeżdżenie po Krakowie, Zakopanem i Warszawie.

Po weekendzie na mrozie -10 w poniedziałek z zimnej baterii na krótkim odcinku gdzie bateria była tak zimna że rekuperacji nie bylo wcale nie bylem w stanie przekroczyć 25kWh/100km a Ty masz duzo więcej na 800km trasie.
Przy starcie z parkingu na którym auto stało całą noc było -15, ale z tego co pamiętam drain był z 22% na 19%. Sentry wyłączone. Po powrocie do auta grzanie przedniej szyby + kabiny, trochę przebierania, więc pewnie z 15 minut co chwile otwieranie drzwi, otwarty bagażnik. Na Orlen Ustup dojechałem na pewno powyżej 10%, wydaje mi się, że 15%.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
BEV w Polsce są jeszcze na etapie early adopters. Z powodu infrastruktury.
W Niemczech kilka lat temu też tak było.
Widać już stopniową poprawę, ale wystarczy przypomnieć sobie, że np Tesla wystartowała z oficjalną sprzedażą w PL dopiero w grudniu 2020 r.
BEV są jeszcze na ten moment autami dla pasjonatów technologii, którzy godzą się na kompromisy w zamian za to „coś”.
Zwykli zjadacze chleba chcący jeździć jak ICE muszą jeszcze poczekać, bo będą zawiedzeni, że „nie dojadą do Chorwacji bez sikania” 😉

P.S. Tak na marginesie BMW 5 w wersji -cztery cylindry, 2 litry- to obciach. 🤭😂
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Jako konkurent dla TM3 to oczywiście że nie.
Ale możesz wziąć AudiRS6 do porównania.
Ten sam koncern, zbliżone wymiary i moc, osiągów nie sprawdzałem, pewnie nieco gorsze.

Dla Soula też nie, musiałby być 200 konny crossover.
Ale do jeżdżenia "tak po prostu" nie potrzebujesz Audi RS6. Jeśli wystarcza 150-konna Octavia, to dlaczego nie można wziąć jej pod uwagę? Bo nie ma "odpowiednika" w BEV? I co z tego? Takie licytowanie się do niczego nie prowadzi, zawsze będzie ktoś z większym siusiakiem ;-P
 

ELuk

Pionier e-mobilności
No i nie każdy musi jeździć BEV…
Na razie,… a co będzie za 13 lat to się okaże.
13 lat temu Tesla była eksperymentem nawiedzonego szaleńca, nazywanego wtedy lewakiem, którego teraz prawakiem epitetują.
Tak, że tego..,
 
Top