Tak z ciekawości pytam, mam LG i ładuje przeważnie minimum 20-90, SuperCharger to pobrałem 4kw na test czy działa SuC od razu po odbierze, a ogólnie DC pobrane to max 50kw pobrałem maksymalna moc 60kw, tak wszystko ładowane AC do 90, kilka razy na trasę do 100 ale to Max po 1 godzinie odjazd.Pewnie mit, ale najgorsze że na pewno jest szkodliwe dla baterii tak głębokie rozładowanie i pełne ładowanie. Powyżej 90% baterie się dosłownie smażą aby podgonić te ostatnie 10%. Zużywasz cały cykl z tych 500-800 dla baterii Panasonica. Ktoś pisał że ładowanie 20-80 to tylko 0.25 cykla zużycia.
Nie bez powody zalecane jest 20-80 (a niektórzy wręcz że na codzień max 70%). Im mniejsza różnica tym lepiej,
Trasa Warszawa - Gorzów - Gorzów - Holandia - Holadnia - Zakopane - Zakopane - Gorzów, tempomat 130, srednia 19,1 kWh uznaje za ok, tato w EQC ma srednia 30 kWhTM3 SR 2022, szukałem na 4um, chodzi o podświetlanie nóg, lampki są, nawet podłączone ale nie świecą, coś, ktoś, jakaś idea dlaczego nie działa/ co zrobić aby działało ?
Odebrałem 22.12 i od tej pory mam 3900 km - uznaje za "dotary" wiec czas na mody
Panowie Mit czy prawda o rozładowaniu do 1% i ładowaniu do 100% z gniazdka jak najmniejsza mocą żeby BMS się nastroił? Czy to w starszych S tylko?
było to na pewno związane z błędem BMS w starszych trójkach zanim jeszcze trafiły do europy. nieładowane do pełna gubiły wartość góry baterii i nadzwyczajnie szybko spadał dostępny zasięg. serwisanci tesli zalecili rozładowanie auta i ładowanie aż zakończy proces, kilkukrotnie. przywracało to pełny zasięg auta. Błąd dawno załatano a porada przetrwała po dziś dzień jako mit. Tylko że... tesla niedawno dodała w trybie serwisowym test degradacji baterii. który polega właśnie na tym że auto samo rozładowuje sobie baterie do zera a potem ładuje ją do pełna i na podstawie tego liczy degradacje. tylko że nie ładuje jak najmniejszą mocą tylko taką jaka jest dostępna. jak podasz 11KW to taką będzie ładować. i kolejna uwaga: tesla podczas ładowania nie śpi, czyli dodatkowo pobiera energię na czuwanie. czyli im mniejszą mocą ładujesz tym większe straty będziesz mieć z powodu niezaśnięcia auta. Ja bym zaufał producentowi że wie co robi, ma dane z milionów aut czyli miliardów sesji ładowania i wie od nas dużo lepiej co jest lepsze dla baterii.Pewnie mit, ale najgorsze że na pewno jest szkodliwe dla baterii tak głębokie rozładowanie i pełne ładowanie. Powyżej 90% baterie się dosłownie smażą aby podgonić te ostatnie 10%. Zużywasz cały cykl z tych 500-800 dla baterii Panasonica. Ktoś pisał że ładowanie 20-80 to tylko 0.25 cykla zużycia.
Nie bez powody zalecane jest 20-80 (a niektórzy wręcz że na codzień max 70%). Im mniejsza różnica tym lepiej,
oficjalnie się nie da, takie ma tesla podejście że w SR zabrała nam kilka bajerów żeby odróżnić od LR ale i tak je montuje bo tak im taniej niż montować dwa różne auta. dlatego pierdząca poduszka działa na wszystkich głośnikach mimo że oficjalnie muzyka gra na przednich. podświetlenie jest ale nie ma przycisku by go uruchomić. ja mam nawet przednie przeciwmgielne i nawet nie zabrali mi przycisku (SR+ 2019) a jak odebrałem auto to miałem przycisk podgrzewania tylnej kanapy, dopiero na zime 2019 zabraliTM3 SR 2022, szukałem na 4um, chodzi o podświetlanie nóg, lampki są, nawet podłączone ale nie świecą, coś, ktoś, jakaś idea dlaczego nie działa/ co zrobić aby działało ?
Odebrałem 22.12 i od tej pory mam 3900 km - uznaje za "dotary" wiec czas na mody
A nie oficjalnie się da ?oficjalnie się nie da, takie ma tesla podejście że w SR zabrała nam kilka bajerów żeby odróżnić od LR ale i tak je montuje bo tak im taniej niż montować dwa różne auta. dlatego pierdząca poduszka działa na wszystkich głośnikach mimo że oficjalnie muzyka gra na przednich. podświetlenie jest ale nie ma przycisku by go uruchomić. ja mam nawet przednie przeciwmgielne i nawet nie zabrali mi przycisku (SR+ 2019) a jak odebrałem auto to miałem przycisk podgrzewania tylnej kanapy, dopiero na zime 2019 zabrali![]()
Daily nie jest ustawione na 90, tylko w przedziale chyba 60-90%. Ja mam ustawione ładowanie do 70%. Więcej ładuje tylko w razie potrzeby i bezpośrednio przed wyjazdem.Tak z ciekawości pytam, mam LG i ładuje przeważnie minimum 20-90, SuperCharger to pobrałem 4kw na test czy działa SuC od razu po odbierze, a ogólnie DC pobrane to max 50kw pobrałem maksymalna moc 60kw, tak wszystko ładowane AC do 90, kilka razy na trasę do 100 ale to Max po 1 godzinie odjazd.
Raz sytuacje miałem gdzie wyładowałem do chyba 5-6% ale od razu na AC wpialem. Czytałem kiedyś o tym i chcialem się dowiedzieć. W LG do 90% jest daisy przez tesle ustawione
A co tu gadasz. Przecież ludzie wiedzą lepiej. Szczególnie nie techniczni. Chłopski rozum na propsieJa bym zaufał producentowi że wie co robi, ma dane z milionów aut czyli miliardów sesji ładowania i wie od nas dużo lepiej co jest lepsze dla baterii.