Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mowie co w chacie i co jestv liczone na wejsciu przed evse ad to co pokazuje Tesla ile przyjęła i tu jest u mnie1:1
I liczylem sprawdzalem i dla kilku kW i dla 9 kW i 11kW z trzech faz. Regulowalem i evse i samochodem. U mnie strat nie było The end. Bylem zdziwiony
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ja mowie co w chacie i co jestv liczone na wejsciu przed evse ad to co pokazuje Tesla ile przyjęła i tu jest u mnie1:1
I liczylem sprawdzalem i dla kilku kW i dla 9 kW i 11kW z trzech faz. Regulowalem i evse i samochodem. U mnie strat nie było The end. Bylem zdziwiony
to tak mam 2% -> liczone wprost z API tesli, ile Tesla przyjeła vs aperaż * woltaż
 

nabrU

Moderator

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
W związku z tym postuluję:
Zabrać prawa wyborcze @paradox. Mając wszystkie możliwe informacje dalej nie może po 20 stronach dyskusji się zdecydować, to pewnie zagłosuje w końcu na Łukaszenkę.
😉
Dlaczego chcecie zabrać prawa tym co starają się nie podejmować pochopnych decyzji, myślą robią rozeznanie, pytają ustalają wszystko za i przeciw. Może prawa wyborcze trzeba zabrać tym co bezkrytycznie przyjmują wyniki które podaje samochód, nie liczą strat energii, grzania baterii, dodatkowych km na dojazdy do ładowarek itp.
Coz, kolega paradox owszem lubi skrytykowac ale ma duzo racji.
Wszyscy piszecie jak to tanio mozna sie ladowac, a ja to widze od niedawna troche inaczej.
Zrobilem okolo 100kkm za naprawde smieszne pieniadze, ale darmowe ladowanie sie skonczylo.
Nie ma juz publicznych darmowych ladowarek, lidli 20kW nie licze bo sa bardzo oblegane.
W zimowych warunkach moja TM3LR bierze 21-24kWh + 10% straty na ladowanie AC
Od jakiegos czasu nie mam dostepu do gniazdka w garazu i uzywam GW ladowarki AC i pobranie 62kWh skutkuje rachunkiem za 70kWh bo tyle mnie liczy GW.
W najdrozszym abonamencie 1,6PLN x 22kWh daje 35PLN + 10% ! Czyli realnie 38zl. Za 100km.
W trasie kombinuje jak moge, ale nie zawsze sie da… a zjazd na SuC (nie mialem wyboru bo dalej tylko Orlen a do GW bym nie dojechal).
Ile kosztuje SuC prosze ponizej na zdjeciu.
I wiekszosc drogi jechalem 130km/h

Zaczyna to slabo wygladac… to ja juz chyba wybiore tego nissana ;)
Kolega Paradox troluje przecież
Narazie kontrakty terminowe na Y2024 są w cenach zbliżonych do maksów z ustawy, więc uwolnienie nie wiele zmieni a może nawet obnizy ceny. SPOTy są często poniżej ustawowych, nie masz na giełdzie prądu za 2000 za MWh.
Kontrakty na gaz identycznie, ceny na poziomie 300/400 za MWh
Przez cały 2022 dokładali do interesu, kiedyś muszą coś zarobić
Piszesz o 2024 a odnosisz sie do cenników za 2023 które są zamrożone do końca roku, brak spójności.
Aktualnie gaz dla ludności jest po ok 0.31 za kWh a prąd 1.35/1.00 za kWh. Taryfy sa ustalane conajmniej raz na rok, więc w jeżeli cena kontraktów spada o 50% to czym ZE uzasadnią swoje ceny? Monopolem?
Przez cały 2022 dokładali do interesu, kiedyś muszą coś zarobić
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Dlaczego chcecie zabrać prawa tym co starają się nie podejmować pochopnych decyzji, myślą robią rozeznanie, pytają ustalają wszystko za i przeciw. Może prawa wyborcze trzeba zabrać tym co bezkrytycznie przyjmują wyniki które podaje samochód, nie liczą strat energii, grzania baterii, dodatkowych km na dojazdy do ładowarek itp.
w końcu odważny głos. brawo!
 

nabrU

Moderator
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
gdyby ktoś jednak rozważał zakup elektryka w 2023 ;) to zapraszam do mojego wątku po cennik 😇
 
Top