Michal

Moderator
tak ale chyba tego nie wprowadzili jednak. mimo ładowania od 1-100% które trwa dobrą godzinę i siedzenia w środku z włączonym ogrzewaniem nigdy nie pobrałem więcej niż mam pojemność baterii w Tesli na SuC
Kasują za energię pobraną - pisałem gdzieś o tym, że auto pokazywało mi 30 kWh, a skasowali za 40 kWh :p
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
a propos spalania w ICE ;)
No własnie, wychodzi że jak wziac ICE o podobnej dużej mocy i porównać do Tesli to wychodzi 1kWh~=1 litr paliwa w przypadku takiego V10.
 

Michal

Moderator
a propos spalania w ICE ;)
Hehe i on ma 4,7s do setki :ROFLMAO: Jak moja TM3, a nie czekaj, ja mam 4,4s, czyli łykam go na światłach i zużycie energii mam w mieście 150 Wh/km :eek:
Ja płacę zero za ładowanie, a nawet gdybym ładował na Ionity za 3 zł i zużył 250 Wh/km to wyjdzie mi 75 zł/100 km, w najgorszym możliwym wariancie dla EV i wtedy już cały czas jestem mistrzem startowania na światłach, a on płaci 210 zł/100 km :p
O czym my w ogóle rozmawiamy z tym porównywaniem kosztów EV do ICE... LOL
 
Last edited:

rawier

Posiadacz elektryka
No własnie, wychodzi że jak wziac ICE o podobnej dużej mocy i porównać do Tesli to wychodzi 1kWh~=1 litr paliwa w przypadku takiego V10.
Nie. Nawet startując spod każdych świateł z pedałem w podłodze nie byłem w stanie przebić się ponad 30kWh (T3P) średniej. Więc nie ma bata. Mam kilku znajomych z samochodami robiącymi wir w baku i nikt w trasie nie jest w stanie utrzymać spalania poniżej 14 litrów przy normalnej jeździe. Przy paru dociśnięciach robi się 16-18 więc jak czytam, że ktoś ma spalanie na poziomie 6 litrów to zaczynam się zastanawiać nad logiką takiego porównywania (bez urazy ;)). Miałem trochę samochodów w swoim życiu (normalnych, o cywilnych parametrach) i nigdy nie widziałem takiej średniej jadąc z prędkościami +10-20% dopuszczalnej, nie wlokąc się w korowodzie na prawym pasie.
Kiedyś w Chorwacji miałem sytuację gdzie przez korek na autostradzie stwierdziłem że zjadę na drogi lokalne i tymi dojadę do promu kursującego na Pag. Znalazłem w nawigacji stację po drodze i ruszyłem zadowolony, że nie będę stał w korku. Po dojeździe do punktu tankowania zobaczyłem tylko ogromną dziurę w ziemi i leżące obok pordzewiałe zbiorniki. No i się zaczęło. Tryb Eco-Pro, skręcona klima, w każdym możliwym momencie używanie trybu żeglowania... Dojechałem do stacji przed promem, i zatankowałem ponad 78 litrów (według BMW zbiornik miał 75 litrów) i nawet wtedy średnie spalanie komputer mi pokazał na poziomie 7,4 litra...
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Hehe i on ma 4,7s do setki :ROFLMAO: Jak moja TM3, a nie czekaj, ja mam 4,4s, czyli łykam go na światłach i zużycie energii mam w mieście 150 Wh/km :eek:
Ja płacę zero za ładowanie, a nawet gdybym ładował na Ionity za 3 zł i zużył 250 Wh/km to wyjdzie mi 75 zł/100 km, w najgorszym możliwym wariancie dla EV i wtedy już cały czas jestem mistrzem startowania na światłach, a on płaci 210 zł/100 km :p
O czym my w ogóle rozmawiamy z tym porównywaniem kosztów EV do ICE... LOL
Tylko bez żartów z tego auta. 😠
Miałem BMW M5 z tym silnikiem.
Prawdziwy pokaz możliwości technologicznych BMW, 👍
nigdy potem już TAKIEGO silnika w autach seryjnych nie montowali.
Do dzisiaj żałuję, że go sprzedałem, będzie z niego cenny klasyk, ale.., cóż, to były inne czasy.
Co do zużycia paliwa to fakt, ile wlejesz tyle spali 😉🤣
 
Top