Po co kupować coś innego niż Teslę?

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Dla mnie wnętrze jest bardzo ok, lubię taki minimalizm. Choć plastiki są koszmarne, ale tak jest jak się używa materiały z recyklingu (podobno).
Do multimediów i kierownicy można się przyzwyczaić, naprawdę nie jest to wcale takie tragiczne.
Racja, do kierownicy da sie przyzwyczaic i nawet wirtualne rolki są ok. Multimedia wole z Tesli, te w grupie VW są jakieś takie lo-fi. Chociaż ostatnio żona zapytała jak sie orientuje w nawigacji w Tesli bo jest jakaś taka skomplikowana, może za szczegółowe kreski z drogami.
 

Michal

Moderator
Wyłącz jej POI - bez tego jest dużo czyściej.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Osobiście nie widzę nic co by mnie w Tesli przekonywało do zmiany naszych dwóch nie-Teslowych EV.
Podobnie.
Tzn, akurat mam takie wymagania i potrzeby że Kia odpowiada mi bardziej.
Na przykład Tesla nie ma V2L, była droższa, a oprócz lepszej aplikacji nie ma już cech których bym potrzebował. Szybkiego ładowania nie używam bo ładuję tylko w domu; lepszego przyspieszenia nie potrzebuję, autopilota póki co też nie, itp.

Gdybym miał nieskończenie kasy to może kupiłbym Teslę, no ale wtedy po prostu miałbym już inne wymagania.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
A po co Ci te 300KM, tak szczerze?

Lubie zapier… ;)
A na powaznie, fajnie moc czasem przycisnac. Takie 6,5 do setki dla mnie jest ok.
Dla mnie wnętrze jest bardzo ok, lubię taki minimalizm. Choć plastiki są koszmarne, ale tak jest jak się używa materiały z recyklingu (podobno).
Do multimediów i kierownicy można się przyzwyczaić, naprawdę nie jest to wcale takie tragiczne.
W i3 tez mieli materialy z odzysku a jednak bylo to ladniejsze.
Nie bylo zwalonego systemu otwirqnia okien… naprawde sporo tam zmienili na zle.
 

nabrU

Moderator
Odnoszę się do Twojego wpisu:
W warunkach w których piszesz, że ładujesz 70-80kW, TM3LR leci 100+kW (na 140kW miałem 9%-30% 140kW a 100kW w dół przekroczyłem przy 50%). Zatem to nie jest kwestia infrastruktury. Tym bardziej że nie ładowałem na żadnym SuC.

W tym konkretnym przypadku to JEST kwestia infrastruktury (mój wpis, który zalinkowałeś był zasadniczo na temat temperatury baterii) bo używałem ładowarki na której się nigdy nie ładowałem. 150kW na ładowarce nie oznacza niestety że ona tyle wydoli i z wpisów na Zap-Map jestem w stanie uwieżyć, że tak jest w tym wypadku. Normalnie moimi 'go to' operatorami są Ionity i Fastned i ich 300-350kW ładowarki, gdzie 'z palcem w nosie' osiągam 100+kW przy małym SoC.

1676644636956.png
1676644718702.png
1676644837237.png


Inna sprawa, że porównywanie ID.3 z ładowaniem maks. 130kW i M3 LR z ładowaniem 250kW jest ciutkę stronnicze.

Nie bylo zwalonego systemu otwirqnia okien… naprawde sporo tam zmienili na zle.

Widzisz, moje dzieci są już dorosłe i nikogo na tyle nie wożę w ID.3 więc przełącznik szyb przód / tył mnie nie martwi...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W tym konkretnym przypadku to JEST kwestia infrastruktury (mój wpis, który zalinkowałeś był zasadniczo na temat temperatury baterii) bo używałem ładowarki na której się nigdy nie ładowałem. 150kW na ładowarce nie oznacza niestety że ona tyle wydoli i z wpisów na Zap-Map jestem w stanie uwieżyć, że tak jest w tym wypadku. Normalnie moimi 'go to' operatorami są Ionity i Fastned i ich 300-350kW ładowarki, gdzie 'z palcem w nosie' osiągam 100+kW przy małym SoC.

View attachment 8948 View attachment 8950 View attachment 8951

Inna sprawa, że porównywanie ID.3 z ładowaniem maks. 130kW i M3 LR z ładowaniem 250kW jest ciutkę stronnicze.
Te 250kW w tesli to pic, po 30% masz juz 130-140
 

nabrU

Moderator

Michal

Moderator
Te 250kW w tesli to pic, po 30% masz juz 130-140
Hmmm... Ja to mam jakieś dziwne to auto ;)
1676646002119.png
1676646018719.png
1676646029864.png
1676646051365.png
1676646128700.png
(15.07.2022 SuC Lućmierz.)

Jeszcze dodam wykres, z którego wynika, że moc ładowania spada poniżej 130 kW, przy około 50% stanu naładowania ;)
1676647047948.png
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Hmmm... Ja to mam jakieś dziwne to auto ;)
Bateria Panasonica co ??
Na LG tak różowo to nie wygląda,
Natomiast tak naprawde mniej ważny jest max moc ładowania a przebieg krzywej i średnia moc w danych zakresach %.

z drugiej strony @nabrU - skoro jeżeli ładowarka pozwala i nawet w niskiej temperaturze masz >100kW to utwierdza mnie w Cuprze jako dobrym wyborze.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wy sobie ładujcie a ja się wetnę, w temacie o dokonanych wyborach
:
Taaa.. Jak pisałem na ok 30szt w życiu dwuśladów samochodami zwanych, po raz pierwszy od 1979r, bo wtedy matka dostała Syrenkę z przydziału, drugi raz mam pod rząd tą samą markę.
Kiedyś byl to Citroen, ale to nie byl wybor a okoliczność wykorzystania tzw okazji do sprowadzenia 3x Bx, Xm, bx
I teraz raz pierwszy z własnego wyboru Tesla po Tesli. A chciałem inaczej.
No, i jestem fanem , a że z jajami i noszę czasem walizki, to tzw fanbojem a żona też jest zafacynowana i umie pływać, to jest Fanbojką

Nie ważne, czy najtańsza Trójka, czy najdroższy Xp, nic bardziej tak nie ucieszy fana motoryzacji w tym segmencie.
To widać po reakcjach. Jest to jak lustro, im daje wiecej światla tym większy jest odblask.
Nie czycha się tak u innych na potknięcia. To jak z celebrytami itp , większość im zazdrości i dupę obrabia. Ktoś powie a bo. No i to potwiedza ... Szkoda gadać.

Szukając czegoś wyżej od Tm3, nic nie znalazłem i bym bez bólu przy swojej wyjątkowej Teofili pozostał i grzebał w niej dalej.
Przetestowałem lub rozważałem tylko, te auta za ok 500+ i inne wygrywały tym w czym są dobre w segmencie ICE. Komfort wykończenie.., bo w EV mają tylko napęd EV są jak konwersje.

Pomału producenci się starają, ale jeszcze wszystko niemal jest po staremu. A jak już to idą drogą Tesli i robią to gorzej. Mnie to już nie cieszy takie coś, jak sama fura skóra i komóra , bo to u mnie było minęło.

Zbieg okoliczności, pojawienie się dużej kasy, inflacja w której trzeba spierdzielać z forsą, i nagle pierwsza dostawa pojeb... czy odjechanego kompletnie auta - Sp lub X p?
Mając środki chęci i doświadczenie z marką pozytywne, tylko brać.

Normalnie wiem iż takie cuda się rzadko, zdarzają więc gdyby się nie zdarzyly, to Tm3 jest i tak najlepsza i bym ją zajeździl bez bólu aż do końca.
Pierwsze auto, co po trzech latach jest lepsze niż było na początku, choć ciągle jest to, to samo auto. A nie wsadzilem w nie wcale, wiele kasy. Bilans niemal na zero gdy liczę z eksploatacją.
Czyli... Ci z Tesli nie czepiają się na ogół nie prowokowani innych samochodów ev, a odwortnie jest to nagminnie. Ostatecznie wylazi czepianie się Muska. Zresztą VW też ma swojego Hitlera.
Jednak najczesciej brzmi to m/w tak:
"Jak ja nie lubię umięśnionych z kaloryferem facetow ,szczegolnie o rysach Brada Pita . Jak oni się muszą męczyć! No i jak się brzydko zestarzeją, ich piękne ciało wymaga tylu wyrzeczeń. Ja wolę swoje, bo mam taką fajną skórę na tyłku, taką komfortową..."
 
Last edited:
Top