Zablokowane automatyczne aktualizacje OTA

vwir

Pionier e-mobilności
Po kolejnej serii aktualizacji jestem już na 2.6.0. Teraz postęp jest zdecydowanie szybszy. Aktualizacje mają już po 100MB-2GB. Dla porównania pierwsza (ta problematyczna) aktualizacja APIM miała prawie 12GB. W nowszych wersjach zmienił się też sam proces aktualizacji po USB i teraz wyraźnie widać kiedy się aktualizuje.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z jakiegoś interesującego powodu powyżej 2.6.0 już nie mogę wyskoczyć. FDRS nie pokazuje już żadnych aktualizacji, w żadnym module. W rezultacie nadal nie mam frunka z pilota. Nie wiem skąd się to bierze, może ograniczenie na konkretny rynek? Nic to, za jakieś pół roku znowu się pobawię w aktualizowanie. Spodobało mi się ;)
Dzisiaj wpadło sporo fajnych rzeczy. CarPlay na dużym ekranie, strzałki z aplowskich map na wyświetlaczu przed kierownicą, notatnik, kółko i krzyżyk, kalkulator, głośność dzwonka z CarPlay wreszcie jest na nrmalnym poziomie (wcześniej by umarłego obudziło), kilka dodatkowych opcji i usprawnień w ustawieniach. Generalnie polecam, warto było. Otwieranie frunka mam już na wyświetlaczu, ale nawet gdy sobie w niego kliknę to się nie otwiera. Brakuje kilku aktualizacji.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Pojawiła się nowa wersja APIM. Ale nie jestem aż tak zdeterminowany, żeby co miesiąc wyskakiwać z kilkudziesięciu EUR. Szkoda, że nie mam bliżej innych właścicieli Mach-E, moglibyśmy robić grupowe programowanie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Pojawiła się nowa wersja APIM. Ale nie jestem aż tak zdeterminowany, żeby co miesiąc wyskakiwać z kilkudziesięciu EUR. Szkoda, że nie mam bliżej innych właścicieli Mach-E, moglibyśmy robić grupowe programowanie.
SPytaj w ASO czy nie potrzebują twojej pomocy :) moze jakis bizness skrecisz :p
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Podejrzewam, że z odblokowywaniem zablokowanych OTA mam zdecydowanie większe doświadczenie, niż jakiekolwiek ASO forda w PL ;)
Dlatego wlasnie to napisalem, w smarcie w ASO bylo to samo, nic nie umieli zrobic, mieli kompa z full mozliwosci i uceglili mi radio.
A znajomy ktory sie znal okazalo sie ze potrafi znacznie wiecej niz jakiekolwiek ASO.
 

kdldz

Zadomawiam się
Byc moze juz niedlugo, oddajac teraz auto na styczniki rowniez (po raz kolejny) zlozylem reklamacje na te OTA i podobno zamowili wymagane adaptery i beda aktualizowac.

Podobno tez maja inne TSB na europejski rynek niz ten ktory im podałem, ale Pan mi nie powie jakie bo to tajemnica. 🤷‍♂️
 

kdldz

Zadomawiam się
Mały update, tajemnica rozwikłana, na polski rynek ford wydal TSB 22-2398. Niestety, nie mam dostepu i nie wiem konkretnie co jest w nim napisane, ale u mnie po tym TSB w ASO nie zaaktualizowali APIM (w amerykanskim TSB 22-2404 jest napisane, ze powinni to zrobic). \

Efekt byl taki ze po dwoch dniach auto znowu sie zepsulo - nie pokazywalo wersji i nie dalo sie wlaczyc OTA. Zakupilem FDRS i chcialem zaaktualizowac APIM lecz auto nie wykrywalo pendrive. Samemu sprobowalem wykonac procedure naprawy - sama procedura sie nie udala, ale za to "odblokowala" OTA i wersje, po czym jak tylko wlozylem pendrive to APIM zaaktualizowal sie do 1.7.1

Teraz powoli sie bawie i aktualizuje reszte. Nie mam licencji na tak dlugo zeby aktualizowac moduly tempomatu i kamer, ale postaram sie zrobic reszte :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
No i mam działającego frunka (dzięki @kdldz). Jest na to aktualizacja modułu IPC, po której auto sypie błędami i trzeba zainstalować dwie kolejne aktualizacje: GWM oraz GFM. Po zakończeniu tej ostatniej błędy znikają i na zakończenie aktualizacji sam otwiera się frunk. Można się przestraszyć ;)
Od tego momentu frunk z pilota zaczyna pięknie działać.
 

kdldz

Zadomawiam się
Gratki :) Tez mam frunk od tygodnia i kilka komentarzy

- frunk mozna otworzyc poprzez dotkniecie cyfr 7-8 na drzwiach. haczyk? dziala to tylko w ciagu 5s od wpisania kodu, wiec chcac go otworzyc trzeba lacznie dotknac 8 cyfr... malo przyjemne na parkingu
- nie mam jeszcze opcji otwarcia frunka w appce na telefonie ani w SYNC
- to wszystko w polaczeniu z faktem ze nie nosze ze soba pilota sprawia ze frunk jest tak samo malo uzyteczny jak byl :)

Szczerze mowiac to bardzo bym chcial aby dalo go rade otworzyc poprzez to przytrzymanie 7-8 gdy auto jest otwarte, bez potrzeby wpisywania kodu.

Tak czy inaczej zakupilem licencje forscan i zamierzam dzis wieczorem odblokowac frunka w SYNC zgodnie z https://www.macheforum.com/site/threads/which-forscan-changes-did-you-make-to-your-vehicle.25866/

Ciekawe czy to automatycznie doda przycisk w appce?
 
Last edited:
Top