Hamowanie przy wciśniętym pedale gazu.

Cav

Pionier e-mobilności
Cav tuaj już sie wypowiedział, ze hamuje palcami, ma rekuperacje ustawiona na minimum wiec wydaje mu się że auto zaczyna dopiero zwalniać jak zupełnie przestaje dotykać pedału gazu i potem pewnie dohamowuje palcami zwiekszajac rekuperacje, dlatego się zagubił i nawet nie czuje tego one pedal driving na codzień, nie zauważa hamowania jak zwalnia lekko pedał przyspieszania bo zawsze wtedy ma rekuperacje na minimum, wydaje mu sie że auto dryfuje/żegluje.
Nic mi się nie wydaje, przy rekuperacji na minimum auto żegluje, nawet przy pełnym puszczeniu gazu.
Oczywiście, że w jakimś stopniu zawsze będzie zwalniać, bo opory ruchu, powietrza itd, ale to zupełnie inna bajka niż hamowanie silnikiem w ice, czy jakakolwiek rekuperacja w bev.

Nie pasuje mi to odczucie ciągnięcia za sobą hamującego spadochronu, którego opór muszę pokonywać gazem.
Również podczas przyspieszania.
Przy rekuperacji na zero wydaje się, że jadę kilka razy lżejszym autem - i tak lubię.
Myślę że EOD.
Odpowiedzi na pytanie początkujące wątek już dostałem, a i o swoim własnym aucie się dzięki temu trochę dowiedziałem.
 
Last edited:

aadamuss

Posiadacz elektryka
Też chciałbym rekuperację na zero ale Tesla chyba nie ma żadnej regulacji.
Wkurza to uczucie ciężkiego auta.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Oczywiście, że w jakimś stopniu zawsze będzie zwalniać, bo opory ruchu, powietrza itd, ale to zupełnie inna bajka niż hamowanie silnikiem w ice, czy jakakolwiek rekuperacja w bev.
Zgadzam się, jak ktoś nie żeglował to nie wie czym jest żeglowanie, anty-rekuperacja, masz poczucie jakby auto pchało do przodu, bo spodziewasz się jednak większego spowolnienia.
Są dwie szkoły żeglowania i pod, więc każdy znajdzie coś co mu pasuje.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A przypadkiem nie jest tak że w tesli pod pedałem hamulca nie ma regeneracji?
wiec jak wyregulujesz 0 pod gazem to nie masz jej wcale.
No nieźle.
Czyli my dyskutujemy o ew. przewagach w sytuacji, gdy teslą NIE DA SIĘ tak samo wygodnie jeździć jak kia (czyli żeglować i automatycznie rekuperować przy hamowaniu pedałem hamulca+łopatkami)?

A to mnie posądzano, że nie wiem o czym piszę.....
Już się nie dziwię, temu uwielbieniu dla ODP, ono jest niejako wymuszone przez producenta.....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Napisałem, że da się żeglować w Tesli.
Wiem.
Ale w połączeniu z brakiem rekuperacji na hamulcu, to się staje mało sensowne.
BTW: Czy te rolki działają wtedy jak łopatki w kia, tzn, lewa zmniejsza, a prawa zwiększa moc rekuperacji, bez każdorazowego dotykania ekranu żeby włączyć tą funkcję?
 
Top