Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

danielm

Pionier e-mobilności
Na 1A w Ciechocinku przy wtyczce CCS nie miałem :), ale zwykła Type 2 miała...
specjalnie dla Ciebie: spojler: wszystkie mają pstryczki
 

Attachments

  • 20210220_123534.jpg
    20210220_123534.jpg
    892 KB · Liczba wyświetleń: 129

Electro

Zadomawiam się
Dzięki. Do domu zainwestuję w ścienną, 2300 podają cenę, to dobra cena, chyba nie warto "obcej". A na wieś do "siły" może na początek rozwiązanie Bronka przetestuję :)
Edit: 2300 zł za wallbox Tesli
Podłączę się do tematu. Odbieram za 2 tygodnie i chciałem kupić WallBox oryginalny w cenie 2300 zł brutto. Czy można to gdzieś zamówić wysyłkowo z faktura? Czy trzeba osobiście zameldować się w Warszawskim Salonie Tesli ?
 
Dzień dobry,

Z racji tego, że zajmujemy się szeroko rozumianą elektryką i energetyką od prawie 20 lat oraz od 6 lat zajmujemy się eMobilility ( Również od 2015 jeździmy EV) postanowimy się odnieść do tematu EVSE/Wallbox. W kwestii Wallbox Tesla urządzenie oferuje podstawową funkcję Plug and Charge. Na plus na pewno zasługuje przycisk otwierania klapki wbudowany we wtyk Typu 2 i to by było tyle jeśli chodzi o omówienie EVSE Tesli w kwestii plusów: Po prostu realizuje swoje zadanie. Zamiast przycisku można również otworzyć klapkę ładowania z poziomu aplikacji na smartphone. Niestety nie każdy wie, że wall connector nie posiada wbudowanego zabezpieczenia prądu upływu DC. W instrukcji mamy informację, że należy dodatkowo zabezpieczyć wyłącznikiem klasy RCD typ A EV lub RCD Typ B, których ceny startują od 1200 zł do nawet 4000 zł co drastycznie podnosi koszty instalacji oraz samego urządzenia. Poniżej wycinek informacji z instrukcji:

Tesla.jpg

Dodatkowo według naszej wiedzy jest on niezbędny aby urządzenie posiadało gwarancję.

Za wiele na temat Wallboxa Tesli nie ma co się rozpisywać ponieważ jest to prosty w swojej funkcji Wallbox. Nie twierdzimy, że urządzenie jest złe - Uważamy że jest dobre i z dobrej jakości materiałów wewnątrz.

Niemniej jednak sumując koszty Wallboxa + RCD Typ B w tym przedziale cenowym można zakupić lepsze funkcjonalnie urządzenia już z zabudowanymi zabezpieczeniami w tym RCD typ B.

Mam nadzieję, że delikatnie uświadomiłem jakie koszty do samego wall connectora należy jeszcze dołożyć. Na co warto zwrócić uwagę podczas doboru Wallboxa? Dzielę się linkiem do artykułu który przygotowaliśmy dla kierowców EV:


Na pewno przestrzegam przed różnymi wynalazkami z Chin i tutaj lepiej zawsze dołożyć te 500 - 1000 zł na europejski certyfikowany produkt. Mamy wtedy gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności... nasze życie jest więcej warte.

Niestety testowaliśmy chyba większość urządzeń z Chin zaawansowanymi testerami dla emobility i nie chcielibyśmy tym nawet zasilać czajnika w domu:).


Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na ładowarkach:)

Michał Bober
CEO Electricmobility.store
 
Last edited:

Khar

Posiadacz elektryka
Podłączę się do tematu. Odbieram za 2 tygodnie i chciałem kupić WallBox oryginalny w cenie 2300 zł brutto. Czy można to gdzieś zamówić wysyłkowo z faktura? Czy trzeba osobiście zameldować się w Warszawskim Salonie Tesli ?
Do kupienia tylko w serwisie. Sklepu wysyłkowego nie ma w PL.
 

Khar

Posiadacz elektryka
Wersja 22kW/4,5m - 3499zł/brutto
Wersja 22kW/5m - 4150zł
TM3 ładuje się z AC tylko 11kW, więc nie ma sensu przepłacać za 22 kW.
należy dodatkowo zabezpieczyć wyłącznikiem klasy RCD typ A EV lub RCD Typ B, których ceny startują od 1200 zł do nawet 4000 zł
Dlaczego te wyłączniki różnicowoprądowe mają być takie drogie? Pralkę czy płytę indukcyjną 3-fazową też się zabezpiecza różnicówką i to jest tanie. Zdecydowanie nie warto przepłacać za jakieś wynalazki "specjalnie dla samochodów". Różnicówka nie zabezpiecza urządzenia - tylko człowieka przed porażeniem. Porządny elektryk będzie wiedział jak to podłączyć, odpowiednio dobierze parametry i nie zawoła tysięcy za różnicówkę, tylko paręset zł.
Ale słuszna uwaga, że różnicówka być powinna.
 
TM3 ładuje się z AC tylko 11kW, więc nie ma sensu przepłacać za 22 kW.

Dlaczego te wyłączniki różnicowoprądowe mają być takie drogie? Pralkę czy płytę indukcyjną 3-fazową też się zabezpiecza różnicówką i to jest tanie. Zdecydowanie nie warto przepłacać za jakieś wynalazki "specjalnie dla samochodów". Różnicówka nie zabezpiecza urządzenia - tylko człowieka przed porażeniem. Porządny elektryk będzie wiedział jak to podłączyć, odpowiednio dobierze parametry i nie zawoła tysięcy za różnicówkę, tylko paręset zł.
Ale słuszna uwaga, że różnicówka być powinna.
RCD Typ A nie ,, wyłapuje prądów upływu >6mA'' - proszę poczytać w internecie jakie są zagrożenia - nie należy tego bagatelizować. Typowa różnicówka jest do innych zastosowań i ma inną czułość. Płyta indukcyjna to nie zaawansowane auto elektryczne gdzie skumulowana jest energia sterowana BMS samochodu.

Apropo 22kW - dziś ma Pan auto które ma 11kW . Model S i Model X przyjmują już 16kW... Różnica w cenie 11kW a 22kW jest tak minimalna, że kupując urządzenie z możliwością ładowania 32A/22kW ma Pan dostęp do maksymalnej mocy. Dziś może Tesla M3 ma z 11 kW. Być może za jakiś czas będzie u Pana w garażu auto z dostępną mocą ładowania 22kW/32A...

Jak projektujemy instalację pod ładowarki DC i dziś te urządzenia mają 50kW mocy - to przygotowujemy już przyłącze i infrastrukturę na przyszłość aby zwiększyć w przyszłości moc np. 150 - 300 kW.

Pozdrawiam
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Podobają mi się Wasze opisy i to że nie używacie pojęcia " ładowarka" a evse/wallbox, choć myślę , że i tak to nie zatrzyma zaśmiecania jezyka błędną nazwą
Mam 3 fazowy 22 kW hiszpański wallbox i dorobiono mi regulację mocy i wtyk siły, i jest w sumie mobilna.
Ten pstryczek teslowski byłby miłym dodatkiem.
Otwieram ręcznie pilotem , apką, z ekranu, smartwachem, nawet NFC telefonu i nalepką Rifid ( program do makr).
ALE przycisk jest optymalny.
Moglibyscie nad tym popracować.
Bo gdy Wallbox gen2 Tesli jest cenowo korzystniejszy, to mając mozliwość zakupu i świadomość komfortu użytkowania bym się wahał ale ze wskazaniem na Teslę. Pomimo, ze bez wifi itp. Bo sterowac ładowaniem moge z poziomu aplikacji Tesli i np ze strony Teslascope.
 

Khar

Posiadacz elektryka
RCD Typ A nie ,, wyłapuje prądów upływu >6mA'' - proszę poczytać w internecie jakie są zagrożenia - nie należy tego bagatelizować. Typowa różnicówka jest do innych zastosowań i ma inną czułość. Płyta indukcyjna to nie zaawansowane auto elektryczne gdzie skumulowana jest energia sterowana BMS samochodu.
Ja akurat się znam, nie będę "czytał w internecie", bo jest dużo ściemy. Tak jak w powyższym, bo typ A i B nie ma nic wspólnego z ilością energii, a ">6mA" prawdopodobnie oznacza RCD 10mA. Ale to nie miejsce na to, bo...

Nie należy słuchać rad z internetu, ani moich, ani przypadkowych sprzedawców, tylko koniecznie zlecić instalację wykwalifikowanemu elektrykowi.

Proszę tego nie traktować jako reklamę naszej firmy.
Od kiedy nie jest reklamą podawanie konkretnych produktów i ich cen??? Gdyby było napisane "zapraszam do kontaktu na priv, a pomożemy coś wybrać", to może... Ale to jest reklama.
Poza tym może gdyby to były super ceny - ale na Amazon.de z darmową dostawą w PL jest trochę taniej (i tak magazyny są w Polsce).
Więc sorry, ale nie.
Jest oddzielne forum o ładowarkach - zapraszamy tam - tu jest forum konkretnie o Tesla Model 3.

Natomiast dla Tesli rozwiązaniem najrozsądniejszym, najbezpieczniejszym, oraz najtańszym jest oryginalna ładowarka ścienna Tesla 22kW. Do innych aut może co innego - ale to jest forum o TM3.
 
Ja akurat się znam, nie będę "czytał w internecie", bo jest dużo ściemy. Tak jak w powyższym, bo typ A i B nie ma nic wspólnego z ilością energii, a ">6mA" prawdopodobnie oznacza RCD 10mA. Ale to nie miejsce na to, bo...

Nie należy słuchać rad z internetu, ani moich, ani przypadkowych sprzedawców, tylko koniecznie zlecić instalację wykwalifikowanemu elektrykowi.


Od kiedy nie jest reklamą podawanie konkretnych produktów i ich cen??? Gdyby było napisane "zapraszam do kontaktu na priv, a pomożemy coś wybrać", to może... Ale to jest reklama.
Poza tym może gdyby to były super ceny - ale na Amazon.de z darmową dostawą w PL jest trochę taniej (i tak magazyny są w Polsce).
Więc sorry, ale nie.
Jest oddzielne forum o ładowarkach - zapraszamy tam - tu jest forum konkretnie o Tesla Model 3.

Natomiast dla Tesli rozwiązaniem najrozsądniejszym, najbezpieczniejszym, oraz najtańszym jest oryginalna ładowarka ścienna Tesla 22kW. Do innych aut może co innego - ale to jest forum o TM3.
Witam,
Proszę przeczytać posty wyżej a nie komentować tylko dla komentowania...😉

Odniosłem się do Wallconnector Tesla i opisałem co jest fajne a co nie. Podałem 2 typy moim zdaniem lepszych rozwiązań... Akurat trafił Pan na firmę stricte zajmującą się elektryką i energetyką więc wiemy o czym piszemy. Mamy kilkaset zrealizowanych instalacji urządzeń do ładowania EV. Niestety Pana podejrzenia o 10mA... są niewłaściwe i podaję link do poszerzenia wiedzy w tym zakresie.


Zachęcam przeczytać mój post wyżej, ze zrozumieniem.

Pozdrawiam
 

Khar

Posiadacz elektryka
A czy ty czytasz, skoro to mój wątek, w którym zadałem 3 konkretne pytania, a nie odpowiedziałeś na ani jedno z nich, tylko wciskasz swoją reklamę?
Nie czytałeś również, że akurat mam wykształcenie kierunkowe?
A mnie wciskasz do czytania kolejną reklamę z internetu??? Jak mam czytać, to porządne źródło, np.: link do PDF
Post rozumiem - to reklama i zawyżone ceny.
Swoje reklamy proszę stąd zabrać. To jest forum o Tesli Model 3.

Dla pozostałych: zabezpieczenie róźnicowoprądowe wallboxa powinno być, ale dobór i instalację powinien wykonać wykwalifikowany elektryk.

Wątek bym zamknął, ale nie wiem jak.
 
Top