Słabe i mocne strony Tesla Model Y, nowi użytkownicy Q1 2023

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Moje po 500km:
- Zasięg, jazda jak spalinówką - średnio 18kW/100km - szok!
- Nie ładować do więcej jak 90%, bo odzyskiwanie z hamowania nie działa.
- Lusterka są świetne w nocy, widać tylko reflektory, nie oślepiają - wada są małe, nie wiesz co za tobą jedzie, czy dostawczy, czy mondeo, bo widać tylko reflektory
- asystent pasa ruchu jest super, tempomat w mieście to bajka, przypominanie o zielonym lub ruszeniu poprzedzającego samochodu super
- bez znaków czasami sam ustala ograniczenie 50, nie odwołuje ograniczeń po skrzyżowaniu
- bardzo wolno dostosowuje prędkość w dół, np przed ostrym zakrętem (można kliknąć w ekranie na ograniczenie, zrobi to szybciej)
- cisza
- zestaw głośnomówiący na duży plus
- trzyma się na drodze bardzo dobrze
- nie ściąga na kałużach, nawet na asystencie
- mapy trochę słabo kierują na dużych skrzyżowaniach lub jest to dla mnie nieczytelne
- ładowanie na superchargerze - myślałem, że to długo trwa... 20-30min to nie da się zakupów w biedronce zrobić, musiałem przez to ładować do 100%
- nie ogarniam podgrzewania baterii - nie wiem jak to długo musi robić
- brak czujników do parkowana w garażu przodem
- respect na dzielni
- fajnych ludzi można poznać na ładowarkach
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja odebrałem w piątek YLR i wracałem do Poznania. Całą drogę lało. Na wyjeźdzwie z WWA trochę korki, zrobiło się ciemno. Auto mi wydali na 33% naładowane. Podjechałem na Orlen na Radzymińskiej i podładowałem (chyba na 65%), potem przystanek w Lućmierzu do ok. (80%). Jechałem do domu tak jak zwykłą spalinówką, a nogę mam raczej ciężką. Wynik ok 250 wh/km
Ypl - ja też jeżdżę 530xi w kombi. Oczywiście Y to inna liga, bardziej moim zdaniem jak x3/x4. Natomiast uważam, że ogólna jakość jest bardzo fajna i te narzekania, które czytałem wcześniej nie pokrywają się z realiami. Na minus w porównaniu do BMW to: brak wentylacji i skóry, brak matrycowych lamp, dużo głośniej w środku - zwłaszcza jak wieje i jedzie się szybko, audio gorsze niż harman kardon w BMW. Poza tym top auto!
Generalnie się zgadzam, brak matrycowych to fakt ból dupy, wyciszenie to chyba kwestia braku dźwięku silnika ale jeszcze 180 nie leciałem po niemieckie autostradzie, audio nie jest takie złe, ja mam wypas w piątce i nie jest źle w ygreku.
 

MichalS

Zadomawiam się
1. może przesada ale jednak wydaje mi się ze jest jakiś lekki głuchy stuk w przednim zawieszeniu. Czy ktoś z was ma podobne obserwacje/ zasłyszenia. Znalazłem info w grupach USA ze wymieniali w nowych autach łączniki stabilizatora na regulowane aftermarket aby usunąć ten dźwięk.
2. Po aktualizacji wykres zasięg/spalanie pokazuje dwa razy więcej zużycia inpolowe zasięg. Dwa razy reset rolkami i nie pomogło

U mnie przejechane 550 km, mam RWD na 20'' kołach i mam podobne wrażenia co u Ciebie. Według mnie zawieszenie jest bardzo słabe,
w sensie bardzo głośne. Aż nie mogę sobie wyobrazić jak mogło być gorsze wcześniej, teraz mamy niby ulepszone.
Mam w około mnie sporo dziurawych dróg i mam wrażenie, że stuka puka jakby amortyzatory były niedokręcone :).
Mam wrażenie, że najbardziej z przodu po lewej stronie, potem z prawej i na końcu tył. Zastanawiam się cały czas czy to zgłosić,
ale jeżeli tak jest jak piszesz to ja umówię się na serwis. Przez ostatnie 2 lata jeździłem giulią na 19'' kołach z tyłu profil 35, czyli jeszcze
mniejszy, a zawieszenie o niebo lepsze. W Fordzie Edge też mam 20'' koła, profil troszkę większy, też jest lepiej.
Jak już marudzę to:
- przyczepiłbym się jeszcze do zamykania drzwi, mogło by być bardziej "premium" :), oraz szumów z nadkoli.
Ale myślę, że jakby się wyciszyło drzwi i nadkola to byłoby super w środku i drzwi też zamykałyby się przyjemniej.
- jak otwieram klapę bagażnika to jakby troszkę odskakuje, tak jakby była dociskana ze zbyt dużą siłą.
- przednie reflektory były całkowicie rozjechane, trochę je ustawiłem ale muszę i tak je poprawić jeszcze.

A teraz podsumowując, jestem autem zafascynowany :). Znalazł bym jeszcze trochę mankamentów ale mam taką samą sytuację z Alfa Romeo. Giulia ma pewne wady, ale jazda nią powoduje, że nie zwracam na nie uwagi i uważam, że jeżeli chodzi o prowadzenie auta,
to mistrzostwo świata.
Wracając do Tesli, moja córka także zafascynowana, woli zostać na postoju w aucie i się bawić na ekranie, niż towarzyszyć tacie w zakupach.
Drugi samochód już nie istnieje :), zawsze się już pyta czy jak gdzieś jedziemy to Teslą :).
Jest to mój pierwszy elektryk i na pewno jeden już będzie na zawsze. Jazda bez szarpnięć skrzyni biegów, płynność,
bezcenna. Łatwość obsługi Tesli (podchodzę, wsiadam, zapinam pasy, D i jadę), bezcenne.
Czekałem na IONIQa 5 prawie rok czasu, a teraz jestem przeszczęśliwy, że go nie mam :).
 

Alef

Zadomawiam się
Moje po 500km:
- Zasięg, jazda jak spalinówką - średnio 18kW/100km - szok!
- Nie ładować do więcej jak 90%, bo odzyskiwanie z hamowania nie działa.
- Lusterka są świetne w nocy, widać tylko reflektory, nie oślepiają - wada są małe, nie wiesz co za tobą jedzie, czy dostawczy, czy mondeo, bo widać tylko reflektory
- asystent pasa ruchu jest super, tempomat w mieście to bajka, przypominanie o zielonym lub ruszeniu poprzedzającego samochodu super
- bez znaków czasami sam ustala ograniczenie 50, nie odwołuje ograniczeń po skrzyżowaniu
- bardzo wolno dostosowuje prędkość w dół, np przed ostrym zakrętem (można kliknąć w ekranie na ograniczenie, zrobi to szybciej)
- cisza
- zestaw głośnomówiący na duży plus
- trzyma się na drodze bardzo dobrze
- nie ściąga na kałużach, nawet na asystencie
- mapy trochę słabo kierują na dużych skrzyżowaniach lub jest to dla mnie nieczytelne
- ładowanie na superchargerze - myślałem, że to długo trwa... 20-30min to nie da się zakupów w biedronce zrobić, musiałem przez to ładować do 100%
- nie ogarniam podgrzewania baterii - nie wiem jak to długo musi robić
- brak czujników do parkowana w garażu przodem
- respect na dzielni
- fajnych ludzi można poznać na ładowarkach
Czytalem na forum w USA ze samochod potrzebuje 30-40 minut zeby przygotowac baterie. Wieczorem ustawiasz czas wyjazdu i autko się przygotowuje. Jak jedzesz na stacje, w nawigacji szukasz stacje w zakladce „chargers” (u mnie menu po angielsku). Autko rozumie ze jedziesz ladowac samochod i zaczyna prygitowyacz baterie. Będzie komunikat (zdjęcie)
 

Attachments

  • 0B1D2CB4-9D8F-4AE2-95A9-906BBCFD49AE.jpeg
    0B1D2CB4-9D8F-4AE2-95A9-906BBCFD49AE.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 17
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
Ja odebrałem w piątek YLR i wracałem do Poznania. Całą drogę lało. Na wyjeźdzwie z WWA trochę korki, zrobiło się ciemno. Auto mi wydali na 33% naładowane. Podjechałem na Orlen na Radzymińskiej i podładowałem (chyba na 65%), potem przystanek w Lućmierzu do ok. (80%). Jechałem do domu tak jak zwykłą spalinówką, a nogę mam raczej ciężką. Wynik ok 250 wh/km
Ypl - ja też jeżdżę 530xi w kombi. Oczywiście Y to inna liga, bardziej moim zdaniem jak x3/x4. Natomiast uważam, że ogólna jakość jest bardzo fajna i te narzekania, które czytałem wcześniej nie pokrywają się z realiami. Na minus w porównaniu do BMW to: brak wentylacji i skóry, brak matrycowych lamp, dużo głośniej w środku - zwłaszcza jak wieje i jedzie się szybko, audio gorsze niż harman kardon w BMW. Poza tym top auto!
No szkoda, że nie ma opcji drzwi z ramką w tesli, moim zdaniem dużo ciszej by było.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Mam w około mnie sporo dziurawych dróg i mam wrażenie, że stuka puka jakby amortyzatory były niedokręcone :).
Nie wiem czy to może być to samo, ale u mnie był podobny problem, że coś z tyłu stukało na progach zwalniających - okazało się, że to kabel ładowania Type 2 w dolnym bagażniku, po wypakowaniu i zabezpieczeniu nic już u mnie nie stuka.
 

Alef

Zadomawiam się
Ktoś pytał odnośnie kierunkowskazów. Po wyłączeniu inteligentnej opcji wszystko gra. To nie bug, to feature. Jak mówiłem, czyta strzałki na pasach (szczegóły na zdjęciach)
 

Attachments

  • 61157755-B24D-476E-8A8A-C38329A5EDE9.jpeg
    61157755-B24D-476E-8A8A-C38329A5EDE9.jpeg
    391,1 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • 15177C40-75D4-4454-9D76-84E22B345D5D.jpeg
    15177C40-75D4-4454-9D76-84E22B345D5D.jpeg
    821 KB · Liczba wyświetleń: 16

MichalS

Zadomawiam się
Nie wiem czy to może być to samo, ale u mnie był podobny problem, że coś z tyłu stukało na progach zwalniających - okazało się, że to kabel ładowania Type 2 w dolnym bagażniku, po wypakowaniu i zabezpieczeniu nic już u mnie nie stuka.
Miałem takie samo spostrzeżenie, że może ten wielki, gruby niebieski kabel tak lata i stuka. Jeżdżę już be niego ale to samo jest.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Czytalem na forum w USA ze samochod potrzebuje 30-40 minut zeby przygotowac baterie. Wieczorem ustawiasz czas wyjazdu i autko się przygotowuje. Jak jedzesz na stacje, w nawigacji szukasz stacje w zakladce „chargers” (u mnie menu po angielsku). Autko rozumie ze jedziesz ladowac samochod i zaczyna prygitowyacz baterie. Będzie komunikat (zdjęcie)
Nie wiedziałem, że potrzebuje aż 30 min, dzięki.
 
Top